Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 3813 ggr
[aspie]
0

Tråkigt, inget händer

Vad gör ni alla? Jag har tråkigt. sätt igång och tjabba lite är ni snälla

Svea-
0

jag har klottrat i min blogg.å jag försöker komma i gång med städningen.jag hoppas snart kunna slita mig från datan.vart ute m hundarna oxå såklart.åå ja jag har oxå tråkigt.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[aspie]
0

VA! Har du redan hunnit klottra på bloggen? Du är snabb Svea Skrattande

Förresten har jag oxå klottrat på bloggen igen he he

Städa skriver du, vad är det ? Obestämd

Har oxå nyss varit ute med hundarna

Zaphix
0

Jag har nyss pratat i telefon, var trevligt, så funderar på att ringa en annan kompis oh prata. :)

Annars så går jag mest runt och är nervös inför morgondagen då jag ska tävla.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[aspie]
0

#3 Ska du tävla med hästen eller? Lycka till med tävlingen, hoppas du vinner

Zaphix
0

Japp, det ska jag. Tack! Hoppas också att det går bra, men är mest nervös över om vi lyckas lasta honom så vi tar os dit. Jobbat med det i flera veckor nu, och imorrn blir det sluttestet liksom..

Min och Dackes blogg

[aspie]
0

Då önskar jag dig all lycka i sluttestet. Kan var lite knepigt att få in en del hästar i trailern

Svea-
0

# Zaphix

OJ va häftigt.Önskar er verkligen lycka till.Bli ett med hästen din,tsm blir ni oslagbara.viska i örat innan hästen ska in i trailern att i dag är det eran dag.att det är ingen fara att åka där i för du är med hela tiden.å en stor godis vill hästen ha oxå.både på väg in i trailern å på väg ut.

lycka till..håller tummarna.hoppas du orkar skriva lite om hur det gick sen!

kram

nu ska jag logga ut å städa punkt slut.får inte sätta mig här innan jag gjort X antal saker .

ååhh…kram på er..

Zaphix
0

Tack för stödet!

Det ska gå bra, och han får en banan sedan. :)

Min och Dackes blogg

Svea-
0

svea alvägger en kvällsrapport:

jag har städat köket nu. ;) jag har 30 min paus sen ska jag städa basrummet.

i morgon blir det dammsugning å skura.

blir det nått mer jag klarar av så blir jag glad.

har börjar sätta upp små mål i stället för en lång lista på vad som ska göras.det funkar ändå inte.däremot blir jag ledsen när jag inte klarar av allt som jag skrivit upp på listan.

vad gör ni nu dårå?

Svea-
0

åhhhhhhhhh..nu e min paus slut.ni har väl loggat ut å gör nått helt annat än sitter framför datan å ugglar.vad ni än gör hoppas jag ni får en skön fortsatt kväll.själva vaäntar toan/badrummet på mig.skrubba,bubbla,skälja,torka,fixa å dona,rent ett tag sen samma sak igen å igen.

kram på er!

[aspie]
0

Tittade på antikjägarna. Tycker det är ett ganska kul program faktiskt och så fick man ju se Michael Rickofors i programmet idag, he he och oj så gammal han hade blivit. Det innebär ju att jag måste ha blivit jättegammal jag oxå Förvånad

Svea-
0

Kvällsrapport nr 2. Badrummet/toan + kattlådorna skurade,allt från tak-golv.Sveas-adhd städning.Både på gott & ont min städnin/städteknink.Satt i gång en tvättmaskin oxå.

Dammtussarna ligger på golvet å glor på mig tsm med tvätthögen som ska vikas å plockas in.Jag har sagt till dom att dom kan glo hur mycket dom vill,för jag gör inget mer sånt här i dag.

Nu ska jag ta ut hundarna.Och ringa hen yngsta dotter,vilket säkert kommer bli mer än jobbigt.hon vill liksom inte hem.Tycker hon kan få va ute länge.

ska väl äta nått oxå.vad vet jag inte.äldsta dottern å ju sjuk å äter mest soppa,yngsta åt hos kompis.jag kvar.suck.

nått vettigt på tv vid 21-22 tiden i kväll?

[aspie]
0

oj så duktig du har varit Svea.

Vet inte om det är nåt bra på tv ikväll. Jag brukar bara zappa mellan kanalerna och hittar jag nåt bra så stannar jag där.

Blev sugen på lite räkor så det har jag tagit fram till lite senare.

I morgon ska jag på kalas och äta smörgåstårta Skrattande

Svea-
0

Tack aspie.

RÄKOR!åååhhh..det var ju så oändligt länge sen jag åt.Mums! gud så gotteligottgott!

kalasa åt mig oxå!

Svea-
0

ggrr,,,förbannade unge…nu e hon sen hem igen.ska åka å möta henne.jajajaj---tack för i dag slut för i dag..ev kikar jag in igen om jag ej kan sova eft jag hämtat ungen min..kram

Mysan59
0

Idag har jag och dottern (som jag bor tillfälligt inneboende hos) haft besök av mina söner (hennes bröder naturligtvis).

Det var skitkul att se dom igen.

Sen på kvällen har vi suttit vid varsin dator…

Aspie! Åhhh vad avis jag blir att du ska äta smörgåstårta imorron! *slurp*

snurro89
0

Jag sitter o äter grillchips… Ska gå och hämta ett paket juice nu, och sitta uppe, nästan hela natten trorjag, och nörda mig.

snurro89
0

Vad gör du då aspie?

[aspie]
0

Svea och Mysan, jag ska alasa på smörgåstårtan och tänka på er Skrattande

Snurrro, så tråkigt att jag hade stängt av datorn när du skrev Rynkar på näsan

Mmmm grillchips är de godaste chipsen tycker jag. Då hade du en riktig myskväll igår Snurro.

Själv gick jag en sen runda med hundarna sen glodde jag lite på tv fast jag minns inte vad jag tittade på, ha ha.. måste ha somnat Obestämd

Svea-
0

Mmm..min dotter kom hem illa kvickt i går natt.Jag var tvungen å ta fram sur-arg-mamma för att hon skulle förstå att jag menade allvar.Det är bara så förbannat jobbigt att inte nå fram till ens egna barn.Hon är mitt uppe i tonåren å ja jag vet.. men jag gör verkligen allt å lite till,är vad jag förstår enligt andra FÖR SNÄLL.Vissa menar på att det tjänar inget till,jag vet inte faktiskt.Och 95% av dom som har "ordning" på sina ungar är oxå 2 föräldrar med bra inkomst  bor i ett hus i bättre delen av bro.Jajaja..Älskar döttrarna mina,oavsett hur jobbiga dom än är,skulle bara vilja ha lite förståelse för mig oxå,att dom inte dygnet runt året runt är så 100% egoister.

Fortsätta städa i dag.Vädret är som i går,å jag funderar på å stämma vädergudarna.Vill ha SoL å nån timme ljust ute,tack.

Äldsta dottern snarkar i soffan brevid mig så jag försöker skriva/vara tyst.Måtte hon vakna snart,måste dammsuga!

ha det gott!

[aspie]
0

Hemma igen efter ett STORT lass med smörgåstårta och vanlig tårta. Pust, känner mig som en spärrballong. Men gött var det he he

Zaphix
0

Lovade att uppdatera om dagens tävlingar. :)

Fick in hästen i transporten, efter 45 minuters kämpande så gav han upp och traskade rakt in.. Fjanten. :)

På tävlingen, dressyr, så kom jag trea! Är sååå nöjd med hästen, han är bäst av alla! :)

När vi skulle hem så traskade han lungt rakt in i transporten utan bekymmer.. Han ville nog hem.

Min och Dackes blogg

[aspie]
0

Stort GRATTIS till tredje platsen. Det var inte illa Flört

Svea-
0

Jättegrattis Zaphix,superduktiga ni två är!! Jättehäftigt!coolt!Grattis igen!

Zaphix
0

Tack! :)

Min och Dackes blogg

Svea-
0

I dag har jag orkat att fortsätta min städning.Urrkk..va jobbigt det var/är.

Yngsta dottern har börjat med sitt rum i alla fall.Får försöka ge henne massa uppmuntran å belöning så hon orkar vidare i morgon.

Nu väntar jag på pizza,till mig,kebab till A & nån smarrig sallad till I & hamburgare till I:s pojkvän.

I med pojkvän är i väg å handlar.Jag pustar ut eft städningen.A slappar i soffan eft sin lilla städning i dag.

A har tömt sitt rum på smutstvätt.åhhh..vilket jätteberg!Hoppas tvättstugan e ledig i morgon,å jag orkar.

äähh…jjaa..å godissugen e jag oxå ..bbllää..

[Linsenhejhej]
0

Jag är på biblioteket. Obestämd
Jag gör inte så mycket just nu, men detta är vad jag ska göra när jag kommer hem från biblioteket:
1. Jag ska fortsätta att skriva på en berättelse som jag har kommit hyfsat långt på.
2. Jag ska lära mig baksidan på en bok utantill.
3. Jag ska träna in orden från ordboken in i min skalle så att jag får ett bättre ordförråd.
4. Jag ska fortsätta att läsa på böckerna "En brors berättelse", "Delfinernas sång" och "Kimberlies resa genom Nya Zeeland".
5. Jag ska kanske fotografera lite.
6. Jag ska städa mitt rum.
/ Lina.

JohannaEkroth
0

#27 Oj Lina. Vilken fin lista! Älskar själv listor. Men om listan stod i den där ordningen skulle jag bli fast på punkt 1. Foten i munnenSkämsCool

Sen skulle jag inte hinna en bråkdel av det där heller. Oskyldig

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

BMTech
0

Jag har haft en sån där kreativ dag…

Jobbet och sen hämtat grabben.

Hämtat vinyt tyger på bussgods som jag ska ha till att göra om inredningen i bubblan.

Sen batalat för alla auktinoer jag vunnit på tradera.

Fick ett sånt där ryck ni vet häromdan och snöade in på tvspel.

Så nu väntar jag på att 3 supernintendo och ett sega megadrive ska dyka upp på posten :P

Sen gjorde jag hemlagad pizza och bjöd en kompis på middag.

Nu har jag plockat unden disken och suttit stilla i en halvtimme och glott på när grabben spelar plantor vs. zombies.

Ska snart åka och lämna grabben och sen blir det en öl och ett avsnitt av scrubs.

Där har ni en ganska vanlig dag i mitt liv när jag har ork att göra saker :)

[Linsenhejhej]
0

#28: Okej. Skrattande Jag älskar också listor. Glad
Jag hann heller inte allt det där, he he. Fastnade här på biblioteket helt till kl. 20:00 igår.

Svea-
0

uuurrkk för listor…

ska snart gå å göra ungspannkaka med hallon å blåbär..

har massor å göra med finner ej orken.. uurrkkk…

bbllää

[Linsenhejhej]
0

Jag gör listor på allt jag gör! Eller scheman. Tungan ute
Annars får jag inget gjort.

Idag har jag en biologiläxa.
Jag ska läsa massa sidor i en tråkig bok, kan inte koncentrera mig på sådana där skolböcker.
Och så måste jag skriva en text om Charles Darwin. Obestämd
Tråkigt.
Jag ska också se om jag hittar några bra AS-böcker, nu som jag ändå är på biblioteket.

#31: Mums! Jag älskar ugnspannkaka! Förvånad

Svea-
0

# 32 det e bara jag å min yngsta dotter hemma så då passar jag på å göra sånt hon gillar.. vaniljglass till oxå.. mums…å kram

[Linsenhejhej]
0

#33: Du frestar mig. Cool Smaklig måltid.

Svea-
0

# 34 tackar.. ja du e välkommen.. nu loggar jag ut å går å fixar ungspannkakan..

KRAM!!!!!!!!

Svea-
0

mmm det blev gott.nu har jag ont i huvet å e jobbigt trött,på allt.å det spöregnar ute.ska kolla på efterlyst sen ta ut hundarna.hoppas på å somna fort å vakna upp till en bättre dag i morgon.

uurrkk..

BMTech
0

Idag är jag sjuk :(

Så man är inte snabb.

Men har fått hem lite fler tv-spel åtminstone Tungan ute

HannaM
0

Händer och händer… njae. Jag fick äntligen en vinterjacka köpt, har väntat tre veckor på pengarnao ch det har varit kalla veckor.

JohannaEkroth
0

#36 Åh vad du har varit duktig idag. Du har rätt att ha huvudvärk efter tt du har gjort ungspannkaka fast du inte orkat. *kram*

#37 Du har väl inte fått nöff-nöff? Krya på dig! *kram*

BMTech
0

#39 tack :)

Jag vetifan vad det är jag känner mig svag…

Svea-
0

Tack BusHanna KRAM TEBAX.

vi har vart sjuka i snart 4 veckor.uurrkk..

JohannaEkroth
0

#41 Det är nog det värsta. Som om man inte mår nog dåligt av sitt NPF, man ska vara sjuk också. Är ni förkylda? Krya på er! *kram*

Svea-
0

BusHanna jag vet inte.för yngsta dottern började med att hosta,snora,feber i slutet av vecka 44.eft en vecka var hon typ okej,men då var storasyster jättesjuk.jag kände mig halvkrasslig sen mitten av vecka 45 men stod ut ett par dagar till på "jobbet".Sen blev det till läkaren som tog snabbsänka å sa att det var baktriellt,inte influensan.så vi fick penecellin,hostmeddz osv osv.en vecka senare mår vi fortfarande skit,å urrk..feber hosta å SNOR!!Skrikandes till läkaren igen,ny snabbsänka å halsprov.nej inga bakterier,det låter som influensa.så ni får vara hemma en vecka till å vila,sova å ta det lungt.ny medz igen å jaa…ica har slutsålt på snorpapper eftersom jag köpt upp hela lagret.

nu börjar vi bli bättre..men vi har vart så febriga,hostat,snorat,ont i kroppen,huvet å nääääää..

jag vill inte vara sjuk mera nu på minst 10 år.blir jag sjuk blir jag så in åt helvete dålig.finns inget mellanläge på mig.

jag har slarvat med mina medz nu när jag vart sjuk oxå..å det märks å känns det med..Gråter nu tex har jag tröstätit en stor tallrik tortelinigryta fast jag inte alls var hungrig,tvärtom..mår illa nu Skäms

tack för krya på dig hälsning..å jättekrm tebax..

Svea-
0

prutt..känner mig fortfarande konstig i humöret..pust..allmänt yrslig i huvet.mera problem med å komma i gång avsluta osv än tidigare..beslutsångest över nästan allting.

ska i alla fall tvätta i kväll.

vad gör ni? hur mår ni?

[Linsenhejhej]
0

Jag tog vaccinet mot svininfluensan nyss.
Det gick bra, men det var väldigt läskigt med alla människorna som var där!

Hoppas alla här har det bra.

BMTech
0

#44 det är nog samma skit vi har då.

Känner mig yr och svag…

Och inte nog med det så fick jag en massa annan skit uppe på det för sonen har det inte alls bra i skolan och nu har jag kontaktat bup för hans del oxå.

Svea-
0

# 46 stor varm kram till dig från mig.

vet mer än väl hur det känns att få saker å ting slängt i ansiktet på en vad det gäller ens barn,skolan osv.

kram

Svea-
0

Nu har jag stått i tvättstugan från kl 19.00.Jag e tvärslut nu.Yngsta dottern ska åka till farmor i morgon.Äldsta dottern kanske kan hjälpa mig i helgen å röja ett hörn i lägenheten som äähh..det står allt å ingenting i.hmm..förstod ni vad jag menade nu?funderar på å ta en kort på mitt medicinskåp å lägga ut här för ni ska få se hur det ser ut…huuu..

å ni kanske då vågar dela med er av ert kaos? vem vet ev kommer tips å ideer om hur vi kan hjälpa varndra å peppa varndra till å röja i ett litet hörn av vårt kaos ?

äääääääähhhh..inte vet jag…svea svamlar…

en gubbe ska komma å hämta lite små möbler här i morgon kl 13.00 så jag måste upp å ta fram skiten oxå…

vad har jag gett mig in på nu dårå?

HannaM
0
Svea-
0

men jaaaaa--jättebra sveaSkrikandes hittade nått rogram på datn där man kunde fixa å trixa med bilder..å jahapp kl e 02.00…fan jag ska ju sova för länge sen..jajajaj…ååhh..aarrghh…gjorde en spookey bild på min fokus sida i alla fall…NU SKA JAG SOVA.

Tixy
0

Halluuuu allesammans! Skrattande

Jag sitter här i soffan med min laptop och.. well, sitter. Ska snart springa på toa, och därefter göra iordning mig och hunden för att gå och möta fästmannen vid bussen. Sedan blir det mys! Sånt gillar vi, inte sant? Tungan ute

Svea-
0

# 51 … JA NU E DET FRDAGSMYSSSSSSSS…

BMTech
0

Åhh hatar ordet fredagsmys…..

Men det är nog exakt vad jag och min son har idag..

Just ätit pizza :)

JohannaEkroth
0

#49 HannaM Vad menar du?

HannaM
0

#54 Mitt lägenhetskaos=) Har jag kort på. Angående Sveas inlägg#48 om att lägga ut en bild på medicinskåpet.

JohannaEkroth
0

#55 Tror jag har några bilder på mitt lägenhetskaos också, dock ser det inte längre så hemskt ut så jag kan ta nya kort. Jo i köket på diskbänken är det kaos. Tungan ute

Svea-
0

jag laddar för att försöka fota medz-skåpet.jag e feg å vågar ej visa mitt kaos.men jag laddar,tror det är en aningen befriande..inbillar mig det i alla fall.

Svea-
0

nej har ej fotat ännu.

jag mår allmänt pissigt…å illamående e jag oxå.

eft den långa sega förkylningen har jag tappat lukt & en hel del av mina smaklökar.hur länge ska det vara så?å en sak till..om man ej har lukt & smaklökar å e allmänt dassig å illamående då e det ej lätt att bli hungrig eller laga mat.

stackars ungar…

Tixy
0

#58 Dom kan väl leva på nudlar, som alla studenter? Flört Finns ju faktiskt med olika smaker, och är klart på 3-5 minuter!

Svea-
0

# 59

uurrkk..dom där nudlarna ser ut som om dom ligger i ett skitigt diskvatten från nån sunkig resturang.

bara ena dottern som äter det,dock är hon sån att hon gillar olika saker i omgångar,så just nu går ej nudlar hem.

åå nnnää jag gillar ej att servera dom det,det kan väl inte vara så näringsrikt?

äldsta dottern å jag lagade maten i dag,hon fick lära sig göra skinksås & bakad potatis med skagenröra.hon vet hur det "ska" smaka så hon fick smaka av.det var en trevlig stund å  laga mat i hop.

kram på dig tixy!

Svea-
0

Hehehehe.. jag äger den  här tråden..äähh vad säger det om mig tro Skrikandes

ska gå å slagga nu.eller försöka i alla fall. suss gott alla underbara å rara människor som finns på detta forum.

over and out from svea tonight.

HannaM
0
HannaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hmmm ett impulsivt konstverk.. ville provmåla med färgburkarna vi hade hemma…. det är väl en tre år sen och det sitter fortfarande kvar.

HannaM
0

På tal om impulsiv och suspekta saker man tar kort på, här är min frottegris Gro som svalkar sig med ett glas saft.

HannaM
0

och naturligtvis hittar jagi nte den bilden jag letar efter.. mutter mutter….

Svea-
0

HannaM.. det är ju jättefint hos dig ju..hhmmm…

mitt kaos ett kaos helt enklet

sayuri
0

Jag har en deprition, ångerst och mår skitdåligt över att jag inte lyckas få ihop någon av plåtningarna jag vill och att jag inte har råd med ny foto utrustning. Snart är det lön och då blir det att planera en resa utomlands. hoppas på att få ordning på flytten också. och renoveringen. Gag! jag orkar inte med alla problem just nu.

BMTech
0

#63 jag tyckte ditt konstverk var skitsnyggt :)

Behåll det så.

Eller rama in det genom att spika upp en list runt..

sayuri
0

#63 Har ni inte byggt på det ännu? Det skulle vara kul, det syns ju utifrån också kom jag på nån kväll när vi var ute med illrarna. Vi får ta och ses nån dag, var för länge sedan senast! Bättring!

Tixy
0

#60 Skitigt diskvatten? Vad har du hittat för läskiga nudlar? Eller hur gör ni dom, snarare? Gör ni nudelsoppa? Tyst
För övrigt är bakpotatis ruskigt gott! Nu blev jag ju sugen på det, dumma dig. Idag ska jag äta stuvade makaroner, vilket jag längtat efter i 2 år eller något sånt. Glad
Kram på dig, Svea!

#62 Om man jämför med min bokhylla, så är det där väldigt välordnat! Jag har aldrig orkat fixa i ordning, så det ser ut som det gör.

HannaM
0

#70 Gammal bild, den är mycket finare nu=p Mer sker på varandra!

och visst är konsverket fantastiskt=p

Svea-
0

# Tixy ena dottern köper i omgångar såna där äckliga snabbnudlar man snabbt kokar i vatten å sen har nån kryddmix i.. hhuuaa,.,,äckligt!

annars köper jag äggnudlar å gör nån wok till/med.

bakas potatis mmm..massor av röror kan man ju göra.

jag har allmän allergi mot att köra mat i micron,men äldsta dotter övertygade mig om att vi i alla fall kunde försöka med att "baka potatisen i mickron" sagt å gjort..å FörvånadFörvånadFörvånad det gick förbannat fort,lätt,smidigt & det funkade! så jahapp,,lika bra å erkänna det dårå,ibland e mickron bra å ha.

jahapp,,,dax å gå å sova,nu när jag e som piggast i kropp å knopp.så frustrerande.

natti natti allihopa..kram

Tixy
0

#72 Din dotter är konstig, man ska krydda efter att dom är klara, och man har hällt av vattnet. Mycket godare då! Skrattande

Åh, jag har inte vågat testa att köra bakpotatis i micron. Sedan är våran såpass gammal att det tar säkert dubbelt så lång tid i micron som i ugnen iaf. Dessutom kan man ju göra en massa annat (bland annat fixa rörorna) medan potatisarna är i ugnen. Glad

Hihi, dags att försöka ställa om dygnet, kanske? Tungan ute

JohannaEkroth
0

Tixy, Har för mig att mammas exsambo körde bakpotatis i micron under microlocket i 10 min på typ 900watt när jag var liten, men är lite osäker. Vet att vi gjorde bakpotatisen i micron iaf och det blev bra.

Tixy
0

#74 Åhåå, så det är fler som har lyckats med den bedriften? Förvånad Men nää, jag vågar inte med vår micro. Den är läskig, låter värre än diskmaskinen och man får köra dubbel tid eftersom den är så gammal. Dags för ny? Japp!

Svea-
0

Jag tycker micron i sig är läskig.äähh..jaaa..även om våran är medelålders å funkar bra så tycker jag inte om att "laga" mat i / med micron.Den är läskig.

Ja,båda mina döttrar lagar snabbnudlar så.Urrkk…Som tur är har dom ej ätit sånt på jättelänge.

Hmmm..undrar om jag får till att fota mitt medz skåp i dag då?…

Tixy
0

#76 Men Sveeeeaaa, hur kan du inte gilla nudlar? Det är ju studentens bästa vän. Tungan ute

Svea-
0

Tixy.. jag kan äta skiten om jag måste.Men sån e jag överlag,jag kan stoppa nått i munnen å tugga å svälja utan att tycka om det.

Tror det hänger i sen jag var liten då jag fick äta det som låg på tallriken oavsett var det var å det skulle ätas upp oxå.annars fick jag sitta kvar.eller få det till frukost.

Tixy
0

#78 Nämen! Mina föräldrar körde ofta med att om jag inte åt upp för att jag inte gillade det, så fick jag ingen fika heller om det fanns. Då åt jag åtminstone tills jag blev mätt, och sedan kunde jag ställa undan tallriken. Sedan fanns det ju vissa saker jag verkligen inte åt, men det var ofta skolmatens fel. Tungan ute Hur mumsigt låter "gula fisken" för er?

Svea-
0

Tixy.. spontant känner jag så här inför gula fisken:

-- det låter som en halvtinad fiskbit med sladdrig mormors hosta på ..fyy  äckligt!

Tixy
0

#80 Det var ungefär det det var också. Det fick vi 2-4 gånger varje termin under sex års tid, tills jag slapp den skolan. Usch och tvi. Dom dagarna åt man bara knäckebröd.

Svea-
0

JAG FRYSER SOM EN TOK!NU HAR DET VART JOBBARGUNNAR I HELA MIN LÄGENHET HELA DAGEN!AARRGGHH Skrikandes NU HAR DOM ÄNTLIGEN GÅTT! OCH JAG FRYSER!JAG HAR ONT I KÄKARNA/TÄNDERNA!JAG ÄR SMÅHUNGRIG!

MEN SA JAG ATT JAG FRYSER ELLER?!

MÅSTE UT MED HUNDARNA NU & FRYSA LITE TILL!

KRAM

Tixy
0

#82 Svea då.. Du har inte funderat på att ta en kopp te och mysa lite i en filt? Skrattande
Vad har dom hittat på i din lägenhet?

Svea-
0

borrat å hamrat..fixat elementen/värmen..vattenflödet…

går inye å mysa då ju.. men eft skullr jag ju ha gjort det men är för rastlös…

Zaphix
0

Jag har sååå tråkigt, men orkar inte gå och lägga mig.

Har tagit sova-tabletten och är dödstrött nu. Men långt till sängen ju..

Min och Dackes blogg

Svea-
0

zaphix…jag ska ta sussa-gott-tablett nu snart..men vill inte..å jag har oxå tråkigt..

min säng e obekväm.. oxå..

Zaphix
0

Obekväma sängar är inge kul alls.. Jag har en dubbelsäng med två sängar i. En som är min och helt underbar, njuter varje gång jag lägger mig i den och den andra som är min ex-sambos. Den är hård, men hunden gillar den iaf. :)

Min och Dackes blogg

Svea-
0

Zaphix…hihihih,.,,,,ja det e bra vovven ska ha det lagom mjukt…jag har 3 hundar i min lilla obekäma säng på nätterna…men men,,den fjärde myser en stund sen drar hon till soffan eller lill-matte..hon tycker om å ligga där själv med katterna på dagarna..

hahaha…underbara djur..

nä'ää om jag skulle gå å sova dårå?

nejjjjjjjjjjjjjjjj…men jag måste…

natti natti……….kram å allt sånt där ni vet…

Tixy
0

#88 Allt sånt där? Innebär det en puss i pannan också? Skrattande

Själv funderar jag på att skaffa en större och mjukare säng. Har en 105-säng nu, och vill ha en 120. Ganska hård, men misstänker lite att jag borde ha en mjuk säng istället, somnar direkt i min ena brors säng, där man sjunker ner. Glad

Svea-
0

tixy.. puss i pannan menar jag då..bla..hihiih…

vill ha tempurmadrass… syrran har det..sussar som på ett moln…

Svea-
0

nu går jag ut med hundarna i spöregnet sen åker jag på möte i dotters skola.

undrar när mitt flyt-skjuta-upp-beteende ska gå över denna ggr..

kram en tjurig svea---

Tixy
0

#90 Hihi, vad mysigt.
Åh, ja. En sådan vore definitivt inte fel. Skrattande

Själv ska jag springa ut med hunden en sväng, sedan ta bussen ner till centrum och möta mor min. Vi ska checka nya Sollentuna centrum (ni kanske har sett tv-reklamen?), och därefter blir det möte.

HannaM
0

Jag har hämtat möss på centralen idag, dom ska till mian goda vänner i Skara så småningom men just nu huserar dom bakom mig, utforskar ny bur.

Tixy
0

#93 Vad mysigt! Bjuder du på bilder?

HannaM
0

#94 Visst kan jag göra det, fick inga bra och nu sover dom.

HannaM
0
Svea-
0

HannaM.. vilken jättesötis…satin?heter färgen champange kanske?å bandad?…hiihhih…jättesöt!

ingen som vill ha marsvin då?jag har ett gäng som behöver nya hem,både bebbar å vuxna…

HannaM
0

Den röda tror jag hette röd=p och bandad är den och satin. Den andra var mer diffust, jag är sämst på musfärger och uppfödaren var inte helt hundra men gissningen var lilac, ev något siamesdrag men ytterst otydligt. Färgen på bilden gör inte riktigt fröken rättvisa heller.

Svea-
0

söta som socker i alla fall.. vill ha möss igen senare i livet.. nu får jag gosa med dom på jobbet så länge.. mina katter klarar ej av mindre gnagare.. dom ger sig ej förrän dom fått tag i dom.. hhuuaa..

Tixy
0

#95-96 Men gud, så söta! Du funderar inte på att behålla dom? Tungan ute

#97 Tyvärr jag har inte plats hemma, om du väntar några år så kanske jag och pojken kan ta 2-3 stycken. Flört

HannaM
0

#99 Jag har ne avspärrning på över en meter för att hålla illrarna borta=) Jag måst ha en stol på insidan för att komma över själv.

#100 Haha jo om det inte varit en hane och en hona=P Vill ju inte ha en miljon möss.

Tixy
0

#101 Ahaa, det är på så vis. Hihi, inte lika bra då, nej. Flört

Casiopeia
0

Oj så söta muslingar! Själv är jag musvakt denna veckan, åt två albino flickor som är toksöta. Funkar väl sisådär med katterna, så dom får bo i köket och jag får se till att hålla dörren stängd så dom får vara ifred från nyfikna kissar…

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Svea-
0

mina kissar låter inte dom små vara.. hänt olycka här som gjort att jag ej utsätter oss mer för små gnagare så länge katterna finns kvar i livet..å det är länge till hoppas jag.

men ack så härliga söta små djur möss är.

natti natti på er.. kram

sayuri
0

Jag vill få ordning på allt, har precis börjat den trevliga utredningen om jag kan få hjälp med pengar… ser inte fram emot det här men man kan tydligen inte leva på det jag har i månaden… Mest arg är jag över att jag inte har någon kontroll, tror visserligen att jag inte skulle komma så långt utan hjälp men de borde informera mig om allt, jag borde få vara diktator i mitt eget liv! Det eller så kommer jag få radarpmdd och klättra på vägarna fullkomligt… eller bara gå och lägga mig och sova sönder livet.

Försöker utröna möjligheten till att få hjälpmedel men får väll se hur det går. Ett steg åt en mindre stressad hjärna blev iaf att göra ett fint och färgglatt schema i datorn med kontakter och allt synkat. Datorn är bra att ha tycker jag.

JohannaEkroth
0

Jag har två dvärghamstertöser i sovrummet där inte minna kissar får husera. Sen har jag två vattesköldisar också, en pojke på 1 år och en tös på några månader. Dvärghamstrarna bor i sovrummet där inte katerna får husera. Glad

sayuri
0

Kort sagt: KAOS!

Mina illrar har två meter vinterpäls och energi till tusen! Nova springer som om hon fått i sig en tunna koffein och är en allmän rattata-iller medans Sokrates lugnt tittar på och verkar nöjd med livet. Dessutom börjar de bli mer runda än avlånga. Älskar de där två busmaskinerna!

Tixy
0

#103 Det såg ju toppen ut! Skrattande

#108 Hmm.. Känner någonstans igen det där med rund istället för avlång när jag tänker på min första råtta, Obi.. Hon var med överallt, även ute med hunden på vintern (dock innanför jacka och tröja då). Men mat, det gillade hon! Och till slut såg hon nästan ut som en liten boll, så då blev det dietkost och mer motion. Men hennes mage var nog lite gosigare att pussa på då. Tungan ute

sayuri
0

#109 Jag känner igen det där med runda råttor, jag har en här som är väldigt rund..fast jag vet inte riktigt hur man ska få ner honom i slimmat format eftersom han och illrarna inte går ihop. Damerna är dock inte lika feta som han men det är kanske bara så han är på ålderns höst. Han verkar må bra iaf för han tar sina nattliga turer tillsammans med hundarna och utforskar miljön när han själv känner för det då han är utbrytarkung #1

Råttor är läskiga men ganska söta när man vant sig vid dem, har jag märkt.

Tixy
0

#110 Haha, jag kan ta honom! Oskyldig Du kan inte avvara ett rum för honom någon timme om dagen, så han kan springa av sig och så? Glad

sayuri
0

# 111
tre hundar, två illrar (mina), tre kaniner, tre råttor (han är en av dem), fem fåglar… det är fullt hus och råttorna kan tyvärr inte vara lösa då det enda rellativt rymningssäkra rummet inte går att använda till dem då illrarna har fått det istället. Först in pingar bästa rummet, även när man pratar iller.

Tror inte Nova (iller) skulle acceptera att jag lånade ut HENNES rum till en råtta, sen att det inte är hennes det har jag ingen talan om då hon och den andre illern på något sätt infriat äganderätt på mig.

Har funderat på att göra av med honom men den enda jag känner som är villig att ta emot honom skulle tyvärr låta honom gå som ormmat och det är ju tråkit med en så smart och levnadsglad herre.

Han är en jätte söt vit dumbo, riktigt trevlig och smart kille men får väll se hur det går när jag ska flytta då det tyvär inte finns plats för honom… jag tror jag tänker för mycket men man får väll försöka fixa åt djuren i första hand skulle jag tro.

Dessutom är jag nog Väldigt pladdrig idag, övertrött osv.

Tixy
0

#112 Nämen, snål iller du har. Tungan ute Dock väldigt fint namn på henne, gillar det skarpt.

Var i vårat avlånga land bor du? Har en kompis neråt i landet som har råttor och säkert kan ta dina också om det är så, och en i Uppsala som kanske kan ställa upp, om det är så. Annars kan du ju kika in på råttor iFokus och se om det är någon där som är sugen.
Själv har jag lite fullt upp med skola, hund och kanin, speciellt med tanke på att den sistnämnda har kommit på hur man tar sig ur buren numera…

sayuri
0

#113 Ja visst är hon! Tack, hon heter egentligen SuperNova men kallas för Nova, en bestämd dam som vet bäst och kan allt!

Hon var verkligen på mig idag och krävde att jag skulle bära runt på henne medans den andre fete bara låg nöjt i famnen och tittade på medans Nova for som en galning och skulle titta på allt. Sen fick de springa runt och motionera vilket slutade i att Nova skuttade runt som en galning åt alla håll medans hon poppade av glädje och Sokrates grävde ur ett par stövlar + bosatte sig i en hink.

Jag har redan försökt på råttor men de var inte trevliga så då kan jag hellre leta folk någon annanstans. Jag har bara den (runde) hanen och min syster har honorna så det är bara en råtta det gäller. Jag bor i halland, han har fått fina och välskapta ungar men alla har gått som ormmat efter ett tag så de finns inte längre i livet någon av dem (vad jag vet). Han har inte avlats på sen jag fick honom och det känns bra fast han håller nog inte med. Jag vet inte men bär vita (blå) råttor på färganlag? Han ska inte bli ormmat iaf för så smart och trevlig som han är så förtjänar han att dö av ålder och inte som mat till en väntande orm.

En kanin som utbrytarkung? Låter som någon (nämner inga namn) här hemma, dock inget av mina odjur som tur är men ändå.Skrattande

Tixy
0

#114 Hahaha! Lite olika iller-personligheter, kanske? Tungan ute Säg till när dina illrar är billiga, så kanske jag kommer och "lånar" dom.

Ah, okej. Jag lämnade den sidan då jag tyckte att det blivit sån otrevlig ton där. Finns betydligt bättre ställen, tyvärr då det faktiskt finns kunnigt (och trevligt!) folk där också.
Har du testat djurannonser?
Vita (bew+pew) och blå är ju olika färger, så ja, det är färger och inte "albino". Dock kan jag inte genkoderna och sådär, då jag bara haft agouti hooded och black hooded.
Klart att man ska undvika att dom blir råttmat!

Hihi, japp! Han kommer utskuttandes i vardagsrummet, och när man går mot honom så försvinner han in i buren illa kvickt och tror att vi inbillat oss. Tungan ute
Vad är det för utbrytarkung ni har där hemma då?

Svea-
0

näää nu e ingen här … alla gör nått annat… det ska ju jag oxå göra.. jag ska.. snart i alla fall..

prutt på er tråkmånsar…

Tixy
0

#116 Du kan va en pruttig tråkmåns! Kyss

Svea-
0

Hahahahaha… ja absolut.. och jag må vara vuxen enligt mitt leg men jag har lika mycket tålamod som en 3-åring.. vill nu.. vill…jag vill ..nu…hahahah..

Tixy
0

Vill vadå? Skrattande Eller rent allmänt att ha någon att prata med?

Svea-
0

Tixy… vill mycket å samtidigt ingenting.. är handlingsförlamad till 100% …

ja prata med någon skulle ju vara kul…Glad

HannaM
0

Vi bakar lussebullar och ska hänga upp stjärnan i fönstret!

Tixy
0

#120 Hihi, babbla på i den här tråden och vänta på napp då? Skrattande

#121 Åh, delar du med dig av lussebullarna?

HannaM
0

#122 självklart, bara att dyka upp=) Ska göra varm choklad om en kvart eller så när bullarna svalnat lite.

Tixy
0

#123 Du får fantisera dig till att jag sitter bredvid och pratar med dig, då. Flört

Svea-
0

blablabllbabballabalala….

Svea-
0

har ont i kroppen i dag mer än vanligt tyvärr.har städat åt alla goa fina marsvien.

väntar på att den där dumma bussen ska gå om ett långt tag så jag kan åka till dotters skola å städa.

kommer hem sent i kväll å då kommer jag vara väldigt slut å ha förbannat ont.

prutt

Tixy
0

#125 Blev det ett trevligt samtal mellan oss? Skrattande

#127 Svea då.. Hmm, varför ska du städa på dotterns skola? Hoppas att det inte blir för mycket i alla fall. Prutt på dig! Kyss

HannaM
0

#128 Oja, vi samtalade om världsfreden=p

Tixy
0

#129 Den icke-existerande, menar du? Tungan ute

HannaM
0

#130 Precis, men vi löste allt och kommer få nobels fredspris nästa år=)

Tixy
0

#131 Nämen, vad bra! Säkert för att vi är npfare, right? Skrattande

Tixy
0

#133 Då kan vi passa på att hylla alla npfare också, bara för att vara lite extra snälla.
Hur mår dina busfrön?

Svea-
0

Tixy det ingår att hjälpa till å städa skolan en ggr per termin för tillfället.det är mycket att städa.

nu ska jag i väg till min läkare.mår illa å vill Skrikandes upp.. uurrkk..  i dag ska jag ta med mig en lapp med frågor osv får se om jag vågar ta upp den.

ha en bra dag nu ska jag försöka hinna till bussen.

Tixy
0

#135 Nämen! Sånt har jag aldrig varit med om, och jag har ändå gått igenom ett gäng skolor. På min första högstadieskola fick varje klass fixa en bit av skolan om det fanns klotter på väggar och skåp, vilket det brukade göra, men föräldrarna var aldrig inblandade.

Hur har det gått hos läkaren?

Svea-
0

Tixy det gick halvbra hos läkaren.

e trött.. å trött.. å.. ja trött..

sayuri
0

#115 Absolut!! Skrattande

Nu har jag och syrran bestämt att vi ska sälja alla tre råttorna men jag har inte alls koll på vad de är för typer eller ålder men de är så trevliga alla tre att vi inte vill att de ska bli ormmat. Ett ställe som är bättre är helt klart den här sidan och några andra. Choklad är en av mina favoriter, av någon…hmm…underlig anledning hahaha

och vad innebär agouti hooded och black hooded?

Min råtta är duktig på att öppna burdörren men han sticker inte, fast vi har ingen sån där tjusig låsning som det är på fina burar utan en provisorisk dörr som han har lyckats lära sig öppna men han sticker inte utan det verkar vara hans lilla nöje.

Tixy
0

#138 Du får säga till om du vill ha hjälp att försöka färg- och teckningsbestämma dom, så ska jag göra vad jag kan. Skrattande

Agouti och black är färger, medan hooded är teckningen. Hooded är när huvudet är färger, och ibland ner på frambenen, plus en rand längs med ryggen. Är den inte jämn (antingen drar åt ett håll, har markeringar utanför eller är mer "fläckar" än en rand) så säger man mismarked om den, då den enligt standarden är felmarkerad.
Agouti är väl.. ptja.. natur/vilt-färgad, fast mer åt det bruna hållet. Googla på "agouti rat", så lär du få se. Glad

Haha, dom är inte dumma, inte! Förvisso bra att han inte sticker, värre om han är som min kanin i det fallet. Tungan ute

Svea-
0

jahupp… då har jag betalat räkningarna..uurrkk

handlat på willys med döttrana.

ska gå å tvätta om en stund.

gå å lösa ut hundmaten på ica/posten.

försöka komma underfund med vad det e jag glömt å försöka hinna/orka/komma i håg å göra det i morgon.

å jag vet inte inget utav osvanstående känns roligt..

HannaM
0

Jag har äntligen fått tag på mössen! Dom har varit lite skygga men idag fick jag äntligen ta i dom.

Svea-
0

HannaM

TA BORT BILDEN .. ANNARS KOMMER JAG Å KIDNAPPAR SÖTISEN!

Tixy
0

Vad söta dom är, Hanna! Skrattande

HannaM
0

#143 Haha… försök du bara=p Jag har fem vaktillrar du måste ta dig förbi först.

#144 Ja visst är dom söta, synd bara att det är omöjligt att få bra bilder på dom!

Tixy
0

#145 Det är sant. Gäller alla mindre djur. Och min gigantiska vovve är inte helt lätt alla gånger heller.. Obestämd

sayuri
0

#139 Jag tror att han gillar att ha dörren öppen bara. ;) Funderar på att (försöka) ta bilder på rått-sällskapet o lägga upp här så kan du få se sötnosarna.

#145 Meh va, sitter de inte still?! =) Råttorna här vägrar vara stilla om man inte mutar dem… lite som illrarna käns det som.

Svea-
0

HannaM… jag tror jag mutar dom med nått gott..heheheh.. sen smiter jag förbi å kidnappar mössen.. mmoohahahaha..

nääääää,, nu har jag gjort mitt för i dag.. dax å sussa..

å det e oxå tråkigt ju..

kram på er allihopa..

Tixy
0

#147 Det är ju trots allt inte helt omöjligt att han vill ha dörren öppen. Du får jättegärna lägga upp bilder på dom! Skrattande

sayuri
0

Det kommer när de behagar sitta still, funderar på att muta dem med nått gott.

Illrarna har fått torkade kycklinghjärtan, de var mysko tyckte tösen och pojken han bara fnös åt dem. Dyrt fnysgodis! Otacksamma odjur!

Tixy
0

#150 Elaka djur du har, du. Tungan ute Om rådisarna äter utanför buren, så kan du ju fota dom då.

Nej, nu ska lilla jag vila lite. Helt slut efter 1½ timme i skolan, det är inte bra.

Svea-
0

Natti natti på er allihopa.. i dag har vart en knas-dag på många sätt å vis.Men jag kom i väg till jobbet å fick kela lite med dom ubersöta mössen där,dom är lite av mina favvisar!Jag bara vet att möss ska jag ha igen när mina katter vandrat vidare.Många långa år kvar hoppas jag,men möss vill jag banne mig ha igen.

Sen stor städade jag till chillorna oxå!Gjorde fint å mysigt med ny spännande inredning.

Får se vad jag ska göra i morgon hos sötisarna!

Suss gott nu dårå..allihopa..å hoppas jag kan sussa gott väldigt snart å VAKNA I TID FÖR EN GÅNGS SKULL!!

Tixy
0

#152 Vad jobbar du med, Svea? Det låter ju riktigt mysigt att få vara bland djur både hemma och på jobbet. Glad

Svea-
0

Tixy jag "jobbar" på säbyholms naturbruksgymnasium.Men det är praktik-rehab-jobb eller vad det nu heter.Men mysigt & roligt är det,jag får jobba så mycket själv så det funkar rätt så bra då.

Tixy
0

#154 Nämen! Nu blir jag ju sur på dig, haha. Jag kom in på hundlinjen där, men jag fick panik av upplägget. Vi fick veta allt samma dag, skulle fylla i om praktik första dagen, gå rundtur, lära känna alla osv. Så det blev aspergerklass istället. Annars hade jag säkert kommit och kramat på dig ibland. Tungan ute

Svea-
0

Åhhh…Tixy…Gråter… förstår att du fick panik av det,lite samma sak för mig när dom visade mig runt ÖVERALLT å jiddrade på om ALLTING.Men jag tog mig tebax ändå.

Min dotter går hundlinjen där oxå.

Men å ha en Tixy där skulle vara pricken över i:et!!

KRAM!

Tixy
0

Jag förstår inte riktigt hur dom tänker på den punkten, tyvärr. Trots det hade vi meddelat innan om min Asperger osv, men nää, ingen hänsyn till det alls. Rynkar på näsan

Går hon ettan och skulle ha varit i samma klass som mig, eller går hon tvåan eller trean?

Naw, vad söt du är, Svea!
KRAM! Kyss

Svea-
0

Tixy min dotter går i ettan.

Jag tror att det är som på väldigt många andra skolor,gymnasium & arbetsplatser.Du med nån from av problematik infomerar och det låter som om dom förstår och SKA ta hänsyn till sånt.Men sen är det brist på kommunikation mellan folk som jobbar,en tar emot tex ansökan,nästa tar emot ditt/ert samtal,nån annan tar emot elverna och någonstans försvinner infon på vägen.

Tyvärr.. känns det som om det är så MÅNGA MÅNGA GÅNGER!

Njjjaa..söt tror jag nog inte att jag e men gooooo kanske!hihihih..

kram tebax…

Svea-
0

mmmm..dåså.. döttrana hemma---å en av dom hade dyngrak komis med sig.aargghh…jajaja nu e det lungt i alla fall.

jaaa.. så nu ska jag gå å sova dårå.. min läkare säger att jag ska gå  å sova i tid .. osv osv.. SOVA?! javisst vem ser till mina tonåringar då?

prutt…

Har jag missat Aspie här nu ett tag eller vart är hon?Tycker att hon ej var här på ett tag nu.ASPIE VAR E DU?!

saknar dig..

kram på er

Svea-
0

Nu e ni mer än tråkiga…Skrikandes

Jag har haft städpaus ett tag nu.Dax å sätta fart igen.

Kikar in om ett tag för å se om ni skrivit nått i nån tråd.

kramelikramar på er…

[aspie]
0

#159 Här är jag Svea Glad Har varit lite off ett tag. KRAAAM

Svea-
0

# 161 ASPIE…DÄR E DU!!!Jaa..va skönt då är du här igen,det e jättebra.Saknar dig goa aspie vet du! Saknar många andra här oxå,som ej är så aktiva just nu.Ni vet vilka ni är Flört !!

Det är bättre när alla e här å aktiva tycker jag,en riktig ego-önskning från mig!

Städar & fejar vidare,tar småpauser då & då.I morgon är en jobbig dag,men ev kan det leda till nått bra?Vem vet!Hålla tummarna!

Tixy
0

#158 Ah, okej. Då skulle jag  ju gått med henne. Bajs. Tungan ute

Jo, det blir väl så. Men samtidigt så är det ju dom som förlorar på det i längden. Och jag förstår inte hur man kan få för sig att gå runt med en hel klass i supertempo runt hela skolan och visa var saker är någonstans - jag minns inte. Jag måste i så fall ha karta så att jag kan markera, men nää…

Förlåt att jag inte varit inne under helgen föresten, har varit hos pojken. Kram på dig, Svea!

Svea-
0

# Tixy du e förlåten för du ej vart här under helgen.Hihihi…måste väl dela med mig till av dig till pojkvännen ibland.

Nää..dom tänker lite galet..håller med!

KRAM TEBAX!!

[aspie]
0

#162 Tack Svea, du är för go du. Skönt att det finns någon som saknar migGlad

Mysan59
0

Men aspie gumsan! Jag saknar dig! Fast vi ses ju lite då och då på fb förstås….

Kram till alla!

Tixy
0

#164 Åh, vad snäll du är som delar med dig. Tror han blir lite ledsen annars, hihi. Kyss
Ja, men men. Det kanske är ödet att jag ska gå asperger-klass och sedan läsa vidare, eller något.
Trivs din dotter bra i hundklassen då? Glad

#165 Jag saknar också dig här ibland, även om jag liksom Mysan ser dig på facebook en del.

Kramar på er!

[aspie]
0

Tack Mysan och lilla Tixi. Ni är så söta och goa så det är inte klokt Skrattande

Svea-
0

Tixy hon trivs jättebra,men hon har heller ingen problem med såna saker.Jag tror att man måste göra det bästa möjliga för sig själv oavsett vad det än nu må vara för att sen kunna göra gott för andra.

Saknar många här…Men jag askyr verkligen facbook.

Tixy
0

#169 Ah, okej. Då blir det ju lite annorlunda jämfört med oss.
Varför gillar du inte facebook? Förvånad

[aspie]
0

Svea, jag avskydde oxå facebook innan men man vänjer sig så det blir ganska kul efter ett tag. Finns du på FB så maila mig din e-post så kan jag adda dig oxåFlört KRAM

Svea-
0

# 170 den är så rörig å jag blir bara sur,arg,stressad å irreterad på allt där.

# 171 … pust.. vi får se om jag i framtiden trots allt kan ta mig förbi min avsky mot FB.

Svea-
0

HAT-MENING NUMMER 1 JUST NU ÄR:

Vad blir det för mat! Skrikandes

Tixy
0

#173 Hahaha, jag kan förstå dig. Skrattande Jag sitter och funderar på vad jag ska göra för något, men har bestämt mig för halloumi-tortilla. Yummie!

Svea-
0

Jahapp…sova var det.. jag får ta mig f#n ångest av att gå å lägga mig..vill verkligen inte.. hur "normalt# e det då?Suck…ska sova..ska sova..ska gå å lägga mig..nuuuuu,,,,

Slänger in en bild på nyfödda Lill-Prinsen här med.Sista bebben som föds hos oss på ett långt tag.Sorlingt men nödvändigt ont..Gråter

Han söker efter nytt hem när han är redo för det,han är petavlad,han är eft mina favvo-mysgrisar och han är för söt för sitt eget bästa…

Suss gott allihopa.. kram på er…

Tixy
0

#175 Jag sitter ofta uppe längre än vad jag ska. Ofta med tanken "jag har massor att göra", men ändå sitter jag framför datorn eller tvn och gör absolut ingenting. Hmm… Obestämd

Sluta lägg upp bilder på sötgrisen! AAAH! Snart har du ingen kvar! Kyss

Natti på dig, Svea. Jag ska också sova snart, tror jag. Kram på're!

Svea-
0

Tixy!! fixade lite med en bild i dag på lill-prinsen.. skrev namet på bilden å suddade kanterna på bilden..mm…flott ska det vara om man är en liten prins!

hihihihi….får se om det blir nya bilder snart igen…hihihi..

Tixy
0

Du är så elaaaak, Svea! Tungan ute Nej, nu måste jag slita mig och gå ut och träna med hunden, så att jag kommer på andra tankar. Bara pga dig och din lill-prins! Oskyldig

Svea-
0

Men TIXY….hihihih..mjjoo lite småjävlig var jag nog!!Moohahaha…

Ska dricka en kopp java å ta ut mina vovvar oxå.

Kram till Tixy!

sayuri
0

Ja lyckades precis animera en liten enkel smily som jag tyckte blev söt och det gjorde mig glad. Ska nog testa att animera mer i fortsättningen eller iaf göra lite roliga grejer med bilder som jag fotat.

Tixy
0

#179 Se! Du bara är elak mot mig! Tungan ute
Java? Vad är det? Kram!

#180 Grattis! Jag klarar verkligen inte sånt för fem öre, hihi.

BMTech
0

Passar väl i denna tråden för jag hade tråkigt och gjorde lite terapi och byggde mig en ny dörrsida till bilen :)

Blir montering imorgon…

Och ska klä den andra oxå som nästan är klar.

Tixy
0

#182 Najs! Skrattande Vad duktig du är!

Hmm.. Idag ska vi storstäda. Min ena bror är här och ska hjälpa till, så vi ska kasta det mesta av fars saker medan han själv sover, hihi. Får se om han märker något sen.

Svea-
0

Tixy .. java = kaffe… hihihi….

# 182 jösses så duktig du e.

Städa uurrkk…

Tixy
0

#184 Aha! Är det något speciellt då? Jag är inte alls förtjust i kaffe, däremot om det är choklad med pyttelite kaffe i, så går det ner. Skrattande

Svea-
0

# tixy… nnää..då å då dricker jag väl frappe,kallt kaffe med olika smak,kaffe olle!!(ol`e)kaffe med varm mjök.Annars tror jag bara att jag gillar att säga Java tycker det låter fint.Har ju hakat upp mig på X antal ord genom livet mitt.

Annars betyder ordet java flera saker än just kaffe!Java har flera betydelser:

* en av Indonesiens öar, se Java
* en kaffesort
* ett programspråk, se Java (programmeringsspråk)
* slang för kaffe
* en sorts tyg, detsamma som aidaväv

sayuri
0

Här kommer de få bilder som jag lyckades få på min fete rotta, har inte lyckats få ner honom i vikt än men han var lad över att få leka lite och Vägrade stå still som den modell han borde vara haha

Tixy
0

#187 Åh, vilken söt pew! Skrattande Pew = pink eyed white. Finns även bew, som är "black eyed white".

sayuri
0

Blev en bild till, min lille tjockis med dumboöron. Han heter Junior och är en rikti raggarunge.

sayuri
0

#188 Han har Dumboöron också så han är verkligen ursöt! och har en enorm personlighet!

Tixy
0

#189 Men gud, vad söt! Skrattande Börjar längta efter råttisar igen, men nej, det får vänta några år.

Svea-
0

sayuri   … oj vilka sötisar.Visst e det jobbigt å vara djurnörd?det finns ju bara så många djur å så lite tid!Det finns en massa djur jag vill ha hemma.men platsbrist & tidsbristen är bara att inse.Råttor har jag aldrig haft,så det är en sak jag skulle vilja ha nån ggr.Dumbo är för söta tycker jag!

Tixy
0

Jag hittade en bild som jag lagt upp på DeviantArt, på min ena råtta, Obi. Agouti hooded, omplacerad till mig och var som en liten hund. Följde ofta med ut på hundrunda och gick lös och följde mig och hunden. Supermysig! Kom på kommando, klättrade upp på mig och pussade på mig. Kyss

sayuri
0

Så söt! Jag tycker råttor är lite läskiga men så charmiga! Kommer bli tomt utan dem om vi nu bestämmer oss för att sälja dem. Har blivit för många djur nu, tyvärr.

Casiopeia
0

#193 Underbar! Påminner om min Tant Brun, också en omplaceringsråtta som blev väldigt personlig och supertam. Hon brukade också få följa med på utflykter och hennes favorithobby var att jaga katt :-)

*snyft* saknar mina råttor… :-(

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Svea-
0

näää ingenting händer fan jag e totalt paralyserad & handlingsförlamad.. det e så satans kallt ute att jag fryser sönder.. å hundanra oxå.. jag e så ,,,AARRGGHh….Skrikandes

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.