adhd + utv.störning
Jag har en pojke med lindrig utv.störning nu undrar jag om han kan ha ADHD också.När han var liten var han som sin bror väldigt överaktiv nu har han börjat få utbrott han är 13 år.Hans bror har en autismspektrumstörning och jag antagligen någon form av adhd/as så det hade inte varit konstigt.Hur ser jag skillnad vad som "bara" är utv.störning och vad är tecken på ADHD.Trodde innan att det räckte med den diagnos han har men har verkar behöva mer hjälp på särskolan än de andra med tex att komma ihåg,berätta hemma osv.
Ja, det kan han ha! Eftersom han behöver mer hjälp i skolan kan det vara bra att få svar på det.. Kan bara bli bättre så han kan få den hjälp han behöver!
Lycka till!
Tack för svaret jag ska fråga på barnhab efter en ny utredning till honom vi har ju ett team .

Det borde vara så att en person som har utvecklingsstörning även kan ha andra diagnoser.
Jag har dock råkat ut för att de som sätter diagnos inte tycker så. Det ena gäller en elev som jag anser ha ADHD och det andra gäller en elev som jag tyckte kunde ha afasi. Så var det inte sades det. Har man utvecklingsstörning kan man inte ha det andra.
Jag tycker dock att du ska prova att få en utredning man vet ju aldrig.