Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettadhd-add
Läst 2540 ggr
timmelin
2010-02-20 14:31
0

Olika handikapp/problem

Måste bara kolla om någon av er har tänkt lika knäppt som jag när jag har mått skit!

Att det skulle var mycket bättre med ett annat handikapp. Känner en kvinna med ms, en ganska svår sådan. Och jag tycker att hon är jättetrevlig.

Och nu till min galna tanke. Som jag sa till min make. Att jag skulle vilja byta med henne. Naturligtvis kanske hennes handikapp är värre. Som min make sa, hon kommer ju att du utav sitt handikapp.

Men är det någon som har sett det som bättre att kunna sitta i rullstol eller något annat handikapp som bättre när ni har mått som sämst i eran förtvivlan?

Utav samhället så är deras handikapp värre än våra, tror att folk ibland tror att vi bara kan ta oss i kragen och växa upp liksom.

Men det går ju inte. Vårt handikapp är minst lika stort enligt mitt sätt att se det. Vad säger ni??

[Tassy]
2010-02-20 15:59
0

Jag har haft sådana tankar, tills jag plötsligt blev sittande i rullstol en period, då insåg jag att det är minst lika jäkligt och frustrerande + att man mår psykiskt dåligt utav det med. Då tänkte jag om.

Puhlo
2010-02-20 16:34
0

oh ja. När jag var yngre tänkte jag jättemycket på att sätta ut foten i gatan så att en buss skulle kunna köra över den så att folk SÅG att jag hade ett funktionshinder.

Nu när jag är äldre, och fan så mkt sjukare fysiskt, så är det inte riktigt lika frestande längre. Tungan ute Det räcker liksom med att ha diabetes, IBS och ADHD och Asperger, thankyouverymuch!

Svea-
2010-02-20 17:13
0

nej såna tankar har jag ej haft.däremot tänker jag ofta att för att mitt och andras funktionshinder/handikapp ej syns så är det ej = att det inte är svårt,tungt,tuft osv.många ggr tänker jag att jag skulle vilja byta med en ullt fungernade person,för att denne ska få mera insikt och förståelse hur det är att leva med NPF och annat.och för att jag verkligen skulle vilja veta hur det är att ej ha dessa stora problem med allt å lite till speciellt vardagen.

byta helt enklet..för att få förståelse och insikt..

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

HannaM
2010-02-20 17:16
0

Nej för mig är min fysiska förmåga så viktig att jag inte vill byta bort den mot något annat. Däremot har jag mer än en gång önskat att det hade synts att jag inte alltid fungerar som förväntat. Tyup horn eller en lapp i pannan=p