rädd å förlora LSS stödet:(:(
hejsan jag e en ny tjej på den här sajten just nu e jag orolig att förlora LSS stödet. Jag har ADHD fullt ut å så har jag autism å lindrig utvecklingsstörning men faktum e att jag kan förlora båda diagnoserna å den kan ändras til ADHD med autistiska drag å ingen av dom tillhör LSSlagen för den jag pratade med hon trodde inte jag uppfyllder kriterierna för Asperger syndrom elr autism jag har LSS nu å bor på ett särskilt boende men e rädd å förlora LSSstödet men jag uppfyllerv alla kriterier för ADHD va tror ni om detta / orolig dcpower

Du kan få lss även med "bara" en ADHD diagnos om jagi nte minns fel men då tror jag att det ska bedömas av någon handläggare eller vad det kan vara. Är du i behov av särskilt boende och inte klarar annat så tycker jag dom borde bedöma att du har rätt till det oavsett diagnos men jag vet inte. Är inte så insatt i lss eftersom jag bara har ADHD.
nej, jag e inte redo för ettv eget boende än jag bor på ett träningsboende där man lär sig å klara sig själv det va därför jag blev så ororlig för jag läste nånstans att LSS e till för autism, utvecklingsstörning å autisnmliknande tillstånd som t.e.x Aspergers syndrom. Men det känns bra att du hört att även dom med ADHD kan få hjälp det kändes som en sten lyftes ur mitt bröst. Hoppas att det stämmer annars får jag panik:(:(

#2 Det ska gå att få men som sagt det är någon form av särskild bedömning på det. Är inte väldigt insatt men jag tror att man i så fall hamnar under någon personkrets som är typ övriga hjärnskador eller vad det nu kan heta.