Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 2212 ggr
Mamsingen
0

Alternativa behandlingar

Vår dotter 14 år väntar på utredning på Bup. I läkarutlåtande jag fått för att kunna vara hemma med henne just nu, står det maladaptiv stressreaktion samt misstanke om Aspergers….

Vi kommer ju att få hjälp den "vanliga" vägen så småningom. Vad jag undrar är om någon här har erfarenhet av alternativa behandlingar e dy som kan lindra, minska spänningar och ilska mm? T ex yoga, healing, meditation, kosttillskott  eller annat.

Tack

HannaM
0

För att minska spänningar säger jag Träning. Egentlgien spelar det ingen roll vilken. Jag har jätteproblem med spänningar i axlar, nacke och rygg och tränar just nu styrketräning plus handboll och märker stor skillnad i smärtor och hur spänd jag är. Promenader, styrketräning, yoga, gympapass eller egentligen vad som helst. Simning… ja vad som kan tänkas vara uppskattat. Du kan ju höra med läkaren om hon skulle kunna få Träning på recept? Eller remiss till sjukgymnast för att få igång kroppen.

Träning tycker jag också kan minska aggressioner, eftersom man får ta ut sig och bli lite endorfinhög så brukar sån där underliggande uppbyggd ilska kunna lätta lite.

Sen är det viktigt med avslappning också, att kunna ta det lugnt och slappna av. Det finns ett antal olika avslappningscdskivor att få tag på som kanske kan vara till hjälp? Eller kanske yoga?

Mamsingen
0

Tack så mkt för intressanta tipsGlad

rataxes
0

de säger att omega3-kosttillskott, finns på apoteket ska vara bra. jag har tagit dem, men inte märkt någon skillnad.

annars håller jag med hannam. Träning hjälper mot det mesta. men var vaksam/uppmärksam så att det inte blir för mycket.

HannaM
0

Varmt bad är avslappnande också. I alla fall för mig. Både för muskler och sinne.

ForYourMalice
0

Glutenfri kost kan hjälpa folk med autistiska besvär, även AS.
Jag ska börja med det så fort jag har min diagnos, jag vill inte påverka testresultaten innan.

Ja, jag är en såndär tönt som rider barbacka eller bomlöst, utan bett, sporrar eller skor på hästen, men vi kan väl prata ändå?

Mamsingen
0

Har precis köpt en liten burk eye-Q, tänkte försöka i alla fallGlad

HannaM
0

Justja om det är mistanke om Asperger kan rutiner göra det bättre. Om ni försöker ha någon form av rutiner hemma i den mån hon orkar med. Kanske att alltid handla samma tid samma dag i veckan eller att ni går på promenad någon speciell tid. Att hon vet vad som händer när så det inte blir överraskningar.

Mamsingen
0

Jag hittade en fin sida om distanshealing med Thorbjörn Midwind! Provade att anmäla oss i måndags. Jag kände lite konstigt i kroppen och min dotter som inte visste om detta sa att hon drömt konstigt och blivit alldeles varm i kroppen på natten!

Ska bli mycket spännande att fortsätta med detta. Kan i alla fall inte skadaFlört

Denna kommentar har tagits bort.