Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 1000 ggr
JohannaEkroth
0

8 sept smäller det

Då har jag tid till Mix Medicare för då börjar min utredning. Tisdagen den 8:de september. I ÅR!!!! Inte nästa år!

*hoppar och studsar*

Hjälp, jag behöver tips. Hur ska jag förbereda mig på bästa sätt?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Emaljoh4
0

åh, vad rolgit! JaG VÄNtrar på min utredninnnnnnnng

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[aspie]
0

GRATTIS Hanna!

Vet inte om man behöver förbereda sig inför en utredning Obestämd

Zaphix
0

Hur du ska förbereda dig.. Som om du skulle ha ett rejält träningspass!

Ät bra och sov bra flera dagar innan. Ät en ordentlig frukost innan så att du orkar.

Jag böev helt slut efter varje träff med utredaren. Orkade knappt ens ta mig hem, ändå fick jag skjuts av sambon hem.
Är också ett förslag, kör inte bil själv hem sedan, utan ta bussen eller be om skjuts. Så att det inte händer en olycka för att du är så trött!

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

JohannaEkroth
0

Tack alla! *kram*

Ska försöka förbereda mig på bästa sett. Har skaffat en skrivbok som jag för ner information, tankar, dikter och annat "bevismaterial" Tungan ute

Svea-
0

Håller med # 3 ät,sov,låt nån ev hjälpa dig hem,,å ta sen det lungt man blir oftast tvärslut…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

linhof
0

Skrattande

JohannaEkroth
0

Och idag gick startskottet!!! Tungan ute

*helt slut*

[aspie]
0

Hur gick det Hanna? Kom ni fram till något?

Puhlo
0

aspie: det tar lång tid innan utredningen är klar. Det tar flera dagar att bara göra alla tester, och sen ska man vänta på att de ska läsa ihop sig, och utvärdera testerna också.. :)

[aspie]
0

#9 Jag vet Puhlo, jag var bara nyfiken på om hon fått höra nåt speciellt

JohannaEkroth
0

Efter att ha sovit någtra (typ 4,5h) så ska jag väl kunna svara på några frågor innan det är dags att krypa till kojs, så trött.

2,5 timme tog detta besök, vi har bokat in 2 besök till och reservation för ett 4de.

Jag kom dit och var tidig (20 min tidig) för en gång skull, fanns ingenting att göra medans man väntade och bara det gjorde en ännu nervösare.

Först hade vi ett samtal om situtionen och vilka svårigheter jag tycker att jag har, vi gick igenom betyg från grundskolan, gymnasiet och komvux som jag tog med mig. Jag läste upp ett brev från min fröken som jag hade åk 1-6 och som jag skrev till under den här sommaren och frågade om hur hon upplevde att min skolgång var. Dikter som jag skrivit läste jag också upp och hon fick telefonnummer och namn på min mor och att hon fick kontakta henne. Tyvärr uppfattade hon i detta samtal att jag bara har problem med det sociala, och jag gissar att det var därför jag fick göra ett 2 sidigt formulär om AS-liknanade svårigheter kallat AQ-test. Det var svårt då jag har svårt att förstå när det är flera negationer i en mening och det var typ bara sådana frågor. JAG HÖLL PÅ ATT GÅ I TAKET. Under detta test satt jag i ett annat rum där jag tror en sekreterare satt för hon gav mig sedan lite papper att skriva under för medgivande av att de får skicka efter journalhandligar. I detta fall från BUP och Psykteam Syd i Eskilstuna. Vet inte om det finns så mycket att hämta där, men iaf.

Efter det så var det ett bildtest. Jag fick berätta vad jag tyckte fattades på bilderna, det blev svårare och svårare, men jag tor att jag klarade hela. Vissa bilder var svårare än andra medan man vid vissa såg direkt.

Efter det var det ett ordtest. Man skulle beskriva ett ord som hon sade. Man fick hjälp med alternaativ om man behövde. Det blev också svårare och svårare och vissa ord hade jag aldrig hört, svårt att ens gissa då.

Sedan pratade vi en stund till och jag berättade om koncentration och sådant.

Därefter hade nästan tiden gått och vi började avrunda. Hon sa att vi skulle fortsaätta med det där stora testet nästa gång, det där med bilder och ord… Någon som vet vad som kommer sedan? Hon sa att vi måste försöka finna ett svar på vad som gömmer sig bakom mina svårigheter om det är ADHD, Asperger syndrom, "något mer" eller kanske inlärningssvårigheter. Hon parade om att jag ändå verkade samlad och relativt lugn och pratade lite om underaktivitet, kallas hypo annars va, men att hon verkade ha det i ADHD sammanhanget.

Lite av det vi pratade om i slutet kan vi ha pratat om i början också.

Jag ska tillbaka den 18 september samma tid.

Åh vad trött och grinig jag var efteråt, som en trotsig 2-åring! Stackars min sambo… Tungan ute

[aspie]
0

Detta låter intressant men jobbigt Hanna. Hoppas det känns lättare nästa gång. Minns att min dotter suckade och stönade över alla test men hon fick beröm över att alltid komms dit och passa tiden.

Svea-
0

heja heja hanna,,,kämpa på.. kram

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

JohannaEkroth
0

Tack! Hoppas de hittar något fel på mig, annars tar jag livet av mig, för jag är inte normal… och jag klarar inte av att leva i denna världen längre…

Puhlo
0

#14: så kände jag också, och jag menar.. hittar de inget neuropsykatriskt fel på dig, så kommer de garanterat hitta nåt annat. Det är en GRUNDLIG utredning de gör…

stor kram! Det kommer att gå finfint!

Denna kommentar har tagits bort.
Emaljoh4
0

#14 Känner precis likadant!!! Rynkar på näsanObestämd

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

JohannaEkroth
0

Puttar