Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: tips-goda-råd
Läst 7029 ggr
[aspie]
0

T-shirts för autister/aspergare

http://www.zazzle.com/aspergers+gifts?pg=2

Kanske en t-shirt för aspie? Skrattande

[aspie]
0

Den här skulle jag vilja ha

[aspie]
0

Och den här…

[aspie]
0

Och den här…

[aspie]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och den här skulle jag absolut vilja ha

[aspie]
0

Den här är oxå kul

allobosia
0

Hehe vad roliga :D

#5 Den t-shirten skulle jag nog misstolka och inte fatta orsaken till varför man känner så :P

[aspie]
0

#6 Hur då menar du?

allobosia
0

#7 jag skulle aldrig koppla till att det kan vara en person med autism eller Asperger.. :P

[aspie]
0

#8 Det gör jag, he he he, aspisar vill ju gärna ha lite distans när det gäller det sociala, en del mer och en del mindreFlört

linhof
0

jag skulle vilja ha en där det står att jag har adhd…vad är din ursäkt? Glad

[aspie]
0

Det kan man beställa via sajten om man vill. Annars går det att beställa här i Sverige oxå. Min dotter har beställt flera olika t-shirts och sweet-shirts men fina texter.

Förresten, visst var det en kulig text vara sig det gäller AS eller ADHDTungan ute

linhof
0

Absolut Skrattande det var jättemånga fina….. du har inte till en svensk sida Aspie?

[aspie]
0

Jag ska höra med min dotter var hon beställde sina så hör jag av mig om detta Flört

linhof
0

jag vet!!! jag får helt enkelt fixa mej en aspie diagnos…. (har mååånga sådana drag har jag upptäckt) *undrar vilken dr ja ska hota för o få det??* så jag oxå kan få ha en fiin t-shirt Flört

(Allvarligt talat….. jag har funderat en del på det faktiskt…diagnos. inte t-shirten då)

linhof
0

ja gör det e du snäll

kramis

[aspie]
0

# 14 he he he, fortfarande kultypSkrattande

Här har du lite för oss med ADHD så länge Flört

http://www.cafepress.com/ironydesigns/980689

Blir mer  och mer säker på att jag har ADHDObestämd

[aspie]
0

Eller kanske den här som jag själv gärna skulle vilja ha Skrattande

http://www.tshirtbordello.com/product_info.php?products_id=52ref=50

[aspie]
0

Här är en länk till

http://www.zazzle.com/adhd+gifts

Texten på bilden är så himla typiskt mig. Att avbryta mitt i då jag t.ex ser en ekorre. Det har faktiskt hänt flera gånger med just ekorrarSkäms

linhof
0

#18 hahaha….såååååå jag! Skrattande

[aspie]
0

#19 Precis vad jag själv tänkte när jag läste det, he heTungan ute

[aspie]
0

Den såg verkligen ut som jag känner mig Hanna Förvånad

HannaM
0

#22 visst är den så träffande… har ju bara drygt två månader kvar till födelsedag… ska nog gå och blinka lite hos min kära make

[aspie]
0

He he he, blinka riktigt rejält nu då Hanna. Du kanske skulle ta och tvätta och massera hans fötter samtidigt som du serverar honom något gott han gillar, he heTungan ute

HannaM
0

#24 tss dom fötterna är värda hela sortimentet av tröjor=P Men jag kan göra en kanna te kanske

[aspie]
0

#25 ha ha, ja är det så illa ställt med fötterna så får du hoppas på att en kanna te räckerSkrattande

[Thiah]
0

#4 + 18 +22 Vill jag ha… :D

Kan man få tag på dem ?

VeganGeek
0

#17 En sån har jag precis köpt i en affär här i Nyköping! Är så nöjd med den!

Anne-Hedvig
0

#18 - Den var fin! Ellers har jeg ikke lyst til å gå med tekster på brystet. I yngre alder fikk jeg trykket opp horoskopet mitt på en T-skjorte og gikk rundt med det - men den tid er forbi..

siennasmams
0

gillar jag, och skulle behöva den emellanåt, när jag blir tvärfrustrerad för att folk inte begriper vad jag säger…
*garvar trött*

Mysan59
0

#17 och #22 Vill jag ha! Hade ingen aning att det fanns såna tröjor!

Mysan59
0

#28 Vilken affär?

Puhlo
0

#30: Jag älskar din Avatar.. :D Totoro rulez!!

[aspie]
0

#30 Ha  Skrattandeha ha, ja den texten var kul. Skulle oxå vilja ha den

sissie
0

Gud vilka härliga tröjor! Dom ger verkligen Asperger och AD/HD något possitivt. Överallt när man nämner syndromen så blir man bemött med "dum i huvudet". Skrattande

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Emaljoh4
0

såå sköa tröjor alltså!! Skrattande Vill också ha en sådan! Flört

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Eremitha
0

Nr 1 och 22 är mina favoriter av dem som visas här.

Fair Winds and Following Seas!

Eremitha
0

Hittade en mugg med följande citat:

My passionate sense of social justice and social responsibility has always contrasted oddly with my pronounced lack of need for direct contact with other human beings and human communities.

Albert Einstein

Jag har alltid känt en speciell connection med den människan!!!

Fair Winds and Following Seas!

siennasmams
0

# 38:

vilket GRYMT bra citat - känner igen mig *massor* i det…

sissie
0

#38 Misstänker inte man Einstein för att ha Asperger? Jag har för mig att han likväl som en hel hög med andra forskare, uppfinare m fl antas ha Asperger.Obestämd

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

phernilla
0

#40:
Jag har aldrig hört det innan, men däremot så VET jag att man säger att han har ADHD.

siennasmams
0

jo, einstein brukar finnas med på listan över "kändisar" som "misstänks" ha (haft) Asperger.

[aspie]
0

#40 Jo, jag har hört att de tror Einstein hade Aspergers Flört

sissie
0

Personligen gillar jag aspisar. De kan visserligen vara kluriga att förstå sig på många gånger, men oj vad kreativa de är. Jag har två aspergare hemma. Den äldre utbildar sig till dataspelstillverkare. Har tillverkat dataspel i många år i liten skala.

Den andra är robotfreak. Han bygger robotar och har de mest fantastiska idéer på maskiner som ska göra vardagen lättare. Kommer titt som tätt och frågar vilka maskiner/robotar som jag skulle vilja ha.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[aspie]
0

Typiskt killar med AS Skrattande (och en del tjejer)

linhof
0

Einstein hade däremot bipolär sjukdom Skrattande

[aspie]
0

Nä nu tror jag det är skrönor snart.

Stackars Einsein misstänks för att ha haft Aspergers, ADHD och bipolär sjukdom. Hade han kanske allt eller är det bara skitsnack som spridit sig med tiden Obestämd

siennasmams
0

# 47

iofs hade han väl inte NÅ'NTING, då, eftersom ingen av diagnoserna var "uppfunnen" under hans livstid.
men hans namn omnämns som sagt var ofta på listor över folk som TROS ha / ha haft Asperger, eller i alla fall befunnit sig inom autismspektrat.

[aspie]
0

Ja, precis det har jag läst och hört oxå men aldrig ADHD eller bipolärFörvånad

linhof
0

Hörru aspie min kära mor Flört Bipolär sjukdom fanns dokumenterat i hans 7kjournal….. de andra har nog vuxit fram därur….  Illustrerad vetenskap hade en artickel om honom får några (många) år sedan där de fått ta del av 7kjournalen av anhöriga….. *bla, bla, bla mm mm*

varå besservisser ja låter nu Flört

[aspie]
0

Bla bla bla, och vad är det som säger att det som står i Illustrerad vetenskap är sant?

i love you2Tungan ute

linhof
0

…. iof….tänkte inte så….fast foto på journalen?…. för besvärligt att förfalska skulle jag tycka….. fast…. vem bryr sej egentligen Flört

ALLA vet ju att de flesta storheter inte är normala… utan lite som vi… FENOMENALA th_victory2

[aspie]
0

RÄTT talat gumman th_hi5

linhof
0

PDT_Love_16

phernilla
0

Vart tog inlägget vägen som jag postade tidigare idag? Skäms

barbabok
0

Det här vill jag ha!!

[aspie]
0

Den skulle jag behöva ha på mig ute både dag och kvällstid i reflexfärg och texten i riktiga reflexbokstäver, he he he

linhof
0

asg! hehe…. den skulle ja vilja ha på linne…

[aspie]
0

Linne som är som reflexvästarna barn brukar ha på sig Skrattande

Ylva-Li
0

Vilka mysiga t-shirts! Jag tycker mycket om #1 och #5

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

barbabok
0

det väckte skatan i migTungan ute

snurro89
0

Jag vet inte varför jag kände mig ganska förolämpad av dem här tröjorna, Visst vissa var lite halvcoola men ändå..

snurro89
0

#3 Åh va den stämde in på mig… Tungan ute

[YlvaP]
0

Hihi. Jag hittade med bipolär också. Vill beställa. NU!

JohannaEkroth
0

#18 så jag!!!

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[YlvaP]
0

Jag väntar spänt på att min t-shirt skall komma. Samt en knapp.

Gronstedt
0

#5 vill jag ha Skrattande! Underbar!

JohannaEkroth
0

Den här är också bra. Den skulle min sambo gilla att jag hade. Den och så Squrrel t-shirten #18.

[aspie]
0

Ja, den är oxå bra Skrattande Finns massor av roliga t-shirts som jag skulle vilja ha

JohannaEkroth
0

Sambon tycker att texterna skulle bli bättre på svenska. Så vadå:

SNÄLLA, åtminstone LÅTSAS visa uppmärksamhet

eller

Bara för att jag har ADHD betder inte att… ÅH! TITTA! En ekorre!

Tycker inte jag!

Till skaen hör den att sambon pratar flytande engelska och jag knappt alls. Jag kan ju fan knappt ens prata svenska, snubblar på orden och så… Hihi

JohannaEkroth
0

Tappade tråden igen. Skulle säga att jag nog ska köpa lite T_shirts och textilpennor och göra mina egna. Lite dyrt att beställa. Jag klarar mig med stl 158-164 och då kan man köpa 4 enfärgade T-shirts för 99:- på stadium. 3 st för samma pris i storlek S-XXL.

Textilpennor finns i färghandeln eller på Panduro hobby till exempel Tungan ute

HannaM
0

Fin skulle man bli i alla fall=) Är fortfarande sugen på den där tröjan jag visade högre uppm fick ingen i födelsedagspresent.. mutter mutter..=)

JohannaEkroth
0

Du får beställa själv! =) Den GÅR inte att göra själv, så är det bara!

HannaM
0

Neh den är lite knepig att göra, ska nog peta på min man nu och se om inte han i sitt rus av jag fick tillbaka på skatten kan beställa… det gäller att anfalla i rätt tid

VeganGeek
0

#32 Nu såg jag din fråga till mig, jag är uppmärksam jag Skrattande

Köpte den på Rocklagret i Nyckeln.

Hedgeborn
0

En kompis till mig har tryckt en Tshirt till mig med texten :

"Some people say i have ADHD, but what they dont underst…….

……HEY LOOK A SQUIRREL!!!!!!"

med en liten bild på en ekkorre så klart;)

[aspie]
0

Det skulle man ha, en kompis som tryckte upp t-shirts till en Glad

Tixy
0

http://www.zazzle.com/ada_protected_service_animal_for_autism_dog_shirt-155112741954903627
Någon som har sett liknande sådana, fast med 'asperger' istället för 'autism'? Vore toppen att ha till vovven. :)

[aspie]
0

Har inte sett det tyvärr. Kul tröja till vovven

Tixy
0

Attans. Kanske resulterar i att sy själv. Obestämd

[aspie]
0

#80 Ja, det skulle du ju kunna göra. Det finns ju klisterpapper man kan lägga i skrivaren så man får fina bokstäver att stryka påFlört

Tixy
0

#81 Det är sant. Ska fundera lite på det. :) Lär bli att jag har värsta planerna, men sedan inte orkar ordna det. ^^

[aspie]
0

Haha, ja planera gör jag oxå mkt men det är sällan det blir nåt av det

Tixy
0

#83 Jag känner mycket väl igen det, haha.

NadineAdHd
0

GUUUUUUUUUUUD, såna vill jag också haaaaaaaaaa… vart finns dom???

Jätteroliga… Skrattande

Denna kommentar har tagits bort.
[aspie]
0

Puttar efter att det kommit upp i samtal igen

JohannaEkroth
0

Den här vill jag ha

[aspie]
0

#90 Jag förstod inte texten Johanna. Kan du översätta så det låter lika bra till Svenska?

JohannaEkroth
0

#91 Om du tycker att jag är invecklad (kryptisk, förbryllande, förvirrande, gåtfull)

Tänk dig då hur VÄRLDEN ser ut för mig!

NaimaG
0

Skulle banne mig behöva en sådan tröja pga mina ignoranta grannar. Här måste man sätta upp skyllt för att de ska fatta. Men varför eställa när man kan göra en själv. =D

[aspie]
0

#92 Aha Johanna, då fattar jag. Då skulle jag definitivt oxå vilja ha en sån t-shirt Skrattande

#93 Är man bara tillräckligt konstnärlig eller har de rätta tekniska hjälpmedlen så skulle jag nog oxå försöka göra mig en egen t-shirtFlört

NaimaG
0

#94 Inte svårt att trcyka på T-shit. Bara ha en vit t-shirt, trycksaker man finner på fotobutiker och ett strykjärn. =D

[aspie]
0

#94 Jasså, finns det så många bra trycksaker i fotobutiker? Kanske skulle ta och kolla upp det. Tack för tipset Glad

NaimaG
0

#96 Tror det finns sådant man kan skapa egna tryck med också eftersom man ska kunna trycka foton på en tröja. Bara att kolla upp. Jag hade tidigare en musmatte med min bortgågna kanin på som är var dittryckt med strykjärn.

Spacegirl31
0

Panduro säljer kit för att trycka egna t-shirts, du gör trycket i datorn, skriver ut på det speciella papper som följer med och sen stryker du bilden på tröjan. Finns för både mörka & ljusa t-shirts.

* ~* Ha en bra dag *~*

JohannaEkroth
0

#98 Åh jag har Panduro i stan! Cool

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.