Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: utredningar-hur-var-när-varför
Läst 7909 ggr
Karmatarerskanise
0

Hembesök av arbetsterapeft

SKa om en vecka få hembesök av en arbetsterapeft. Hon vill att jag ska köpa frukter, så att jag framför henne kan göra en fruktsallad. Vaaaa??? Varför?

Vad kan hon på något vis läsa ut av hur jag gör en fruktsallad??

Detta är en del av min utredning.

Zaphix
0

Haha, lät ju lite roligt det där. :)

Jag är expert på att skära frukt och grönsaker, sjukt effektiv och blir frustrerad bara av att se folk skära på sätt som inte är effektiva..

Har man ADHD om man är duktig eller om man är dålig..?

Kanske ska testa göra en på morgonen innan concertadosen och en efter och se om det är skillnad.. Mot all förmådan. Nä.

Känns som att de vill se organisationsförmåga och sånt?

Eller är det nån djup psykoanalys som de kan se om man ska ha en diagnos eller inte beroende på vilka frukter man väljer.. Apelsin betyder ADHD, banan ADD, äpple Asperger, apelsin Tourettes..

Eller..

ADHD = Man skär ett äpple, men sedan när man ska hämta en annan fruskt glömmer man bort vad man ska göra och samtidigt pratar oavbruktet med utredaren.

ADD = Man skär segt och långsamt upp en banan, man lyckas skära sig på kniven för att man har drömt sig bort.

AS = Man skär alla frukter lugnt och metodiskt på sitt eget sätt, ett sätt som man tänkt över noga innan eftersom det måste vara det bästa sättet. Planerat det väl.

Tourettes = Man ticksar lite samtidigt som man skär frukterna, går okej, men utredaren blir lite irriterad pga. tourettaren svär hela tiden.

DCD = Man lyckas inte skära nåt, utan allt blir en enda röra av sönderskurna fingrar och mosade frukter för att man har lite problem med motoriken.

OCD = Man lyckas inte skära några grönsaker eftersom man fastnar framför vattenkranen när man sköljer av dom.

Sorry, är lite trött bara..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Karmatarerskanise
0

Flört

[Yezz-an]
0

Hahahaaa!! Den där måste jag printa ut Glad

Sååå underbart roligt Skrattande

Ladydragon
0

haha den va ju bara underbar Skrattande

det låter ju helknasigt varför i herrans namn ska du göra fruktsallad Obestämd

glad att jag slipper göra det för det skulle troligen sluta med katastrof lyckas alltid bli distraherad o skära mig o sen upptäcker jag inte det förrän det är blod typ överallt suck alltså Tungan ute

Allamej
0

Det är konstigt att du får göra det momentet i hemmiljö… eftersom du då missar en av de huvudsakliga delarna av testet.

Jag fick göra en omelett på psyk i deras kök. Snabb genomgång var saker och ting var och sen fick jag börja. Dom kollar i vilken ordning man gör sakerna, hur man gör dom och allt sånt runtomkring.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Karmatarerskanise
0

#5 Ja det är ju konstigt då.. Blir helt nervös. Känns inget vidare att göra mat när någon står och stirrar och skriver.

OCh sen vet jag inte vad hon ska läsa ut av det eftersom jag läst restaurang, det är ju inte som om det är ngt nytt som jag inte vet hur man gör..

[YlvaP]
0

Ja konstigt att du får göra det hemma. Jag fick baka muffins på utredningstället.

Svea-
0

tycker det e konstigt att det e så olika? jag fick inte göra något sånt under min utredning.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

timmelin
0

svea - Nä inte jag heller. Min kompis fick göra " kissande hunden", du vet den där rörelsen när man lyfter på benet. Och sedan göra olika fysiska övningar.

Men inte jag.

Hera - om jag hade varit dig så hade jag frågat om dom betalar frukterna. Och sedan hade jag bara köpt massor med exotiska frukter som jag både älskar men också passat på att köpa dom där konstiga som jag inte hunnit testa bara för att dom är dyra.

Och sedan någon god choklad i som jag river ner.

Jag skulle vara hur vara så divig i mina köpval. för det är ju inte jag som betalar. Glad

Karmatarerskanise
0

#59 Jag fick 40kr, så ditt exempel är uteslutet Flört Pengarna räcker inte till sånt fint Skrattande

timmelin
0

Va 40 kr, snålt av dom. Flört

men du ska väl inte bjuda också? för om du bara ska göra till dig så kan pengarna räcka lite längre Skrattande

Karmatarerskanise
0

Tror det är till båda två. Mig och henne.

timmelin
0

Haha, jag skulle ha köpt bara till mig. Skojar bara. Men känns ju knäppt. Du får väl sätta en kniv i handen på henne också så att hon hjälper till med att göra salladen. Vara lite boss, sätta henne i arbetsuppgift.

Det kan vara kul att se vad hon gör för bedömning då.

En kvinna som är initiativrik, ledartyp. Kreativ.

Karmatarerskanise
0

hahaha Skrattande

timmelin
0

Glad

Blomkrukan
0

Aldrig ens hört talas om dessa sorts tester. Jag har aldrig fått göra något sådant. Obestämd

#1 Hehe! Hysterigt roligt! Är det okej om jag mailar den texten till mina föräldrar och systrar? Mina ena systers son har lite diagnoser så det kan kanske vara roligt för honom också att läsa.

Glad

Zaphix
0

#16: Helt okej. Kul att kunna roa nån. ;)

Min och Dackes blogg

timmelin
0

Hur gick besöket?

Karmatarerskanise
0

Det är på onsdag, så jag vet inte ;)
Vill inte alls. Vill inte ha främmande hemma hos mig. HAr aldrig någon på besök!

timmelin
0

O det kommer gå bra ska du se. Lycka till.

Karmatarerskanise
0
Karmatarerskanise
0

Handlade ett äpple, 3 st kiwi, en mango, en banan och en apelsin. Halva apelsinen ska vara i salladen och halva ska pressas över.

Är inget fan av frukt, så det blir en snål en. Gick ändå på 31kr.

TAck timmelin

Karmatarerskanise
0

Handlade ett äpple, 3 st kiwi, en mango, en banan och en apelsin. Halva apelsinen ska vara i salladen och halva ska pressas över.

Är inget fan av frukt, så det blir en snål en. Gick ändå på 31kr.

TAck timmelin

timmelin
0

Ja det är svindyrt. Ta lite råsocker på om du inte gillar frukt :).

Och glöm inte att du är boss och sätt Arbetsterapeuten i arbete :D.

Karmatarerskanise
0

Haha socker på blir bara värre då det är söta saker jag inte gillar. Kan ta litet salt ist ;)

Trin
0

Varför får man göra sådana tester? Jag fick aldrig göra något. Lycka till med salladen :)

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

timmelin
0

Ja eller lite citronsyra för då blir den som surt godis, mums :)

Blomkrukan
0

Verkligen nyfiken på hur det gick!

Karmatarerskanise
0

#28 Som sagt är det inte fören imorgon :)

Blomkrukan
0

Just ja, trodde det var onsdag idag. Kan bli lite virrig ibland. Håller tummen inför imorgon!

Karmatarerskanise
0

Tack Glad

Karmatarerskanise
0

Nu är det gjort.

Vi pratade i nästan 2 timmar. Kände att jag fick berättat ganska mycket. Pratade en del om de frågor jag hade fått med mig hem, och om allt och inget.

Vet fortfarande inte vad hon fick ut av salladen, men god blev den inte. Borde nog haft socker på, för de smakade beskt :P

Nästa gång ska jag prata med både terapeften och med min nya psykolog. Hoppas jag fattar tycke för den nya.

timmelin
0

haha. jag sa ju det :P

ja ibland fattar man ingenting, fick reda på att min arbetsterapeut, min sjukgymnast och min psykolog ska träffas imorgon på lunchen och ha möte om mig.

hoppas dom inte säger mitt namn bara. och att dom i så fall äter på kontoret och inte på min restaurang.

Karmatarerskanise
0

Hahaha, man känner sig lite speciell när folk har ett helt möte om en :P Får hålla tummarna då att dom inte äter på din restaurang!

timmelin
0

haha, ja tala om sekretessbrott Tungan ute

får väl börja kolla efter paparazzi också, kanske någon filmar vad jag gör haha

Karmatarerskanise
0

Hehe Glad

Blomkrukan
0

Hur känns det nu när det är gjort? Hon sa ingenting om hur salladgrejset hade gått? Knepigt! Bara det skulle gjort mig galen.

Karmatarerskanise
0

#37 Det känns bra. Och nej, hon sa inget om det hehe. Men jag antar att det handlar om att kolla om jag kan göra flera saker sammtidigt (prata och göra sallad), se om jag har de saker jag behöver för att göra det och för att kolla om jag hittar det jag behöver.

Hoppas inte det handlade om ett smaktest, för då körde jag garanterat :P

Zaphix
0

#33: Fast de har väl ändå inte möte om patienter på en resturang..?

Betyder väl att de har möte kring lunchtid, eller äter i ett rum på sjukhuset och har möte samtidigt.

Annars hade jag klart anmält för sekretessbrott. Inte en chans att det är tillåtet.

Min och Dackes blogg

timmelin
0

jag börjar också fundera på detta mer och mer

min sjukgymnast sa att psykologen har bestämt möte och att dom under lunchen ska prata om mig.

jag fattade inte riktigt

men måste nog ta reda på det, kanske ska jag ringa till dom och fråga rakt ut.

känns ju knasigt att prata om folk på en allmän plats.