Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1924 ggr
[Taz-Mania]
0

när man blir pensionär?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är det nån härinne som vet hur mkt ersättningen sänks när man blir ålderspensionär och aldrig har haft jobb?

Jag har sjukersättning pga Asperger, GAD, OCD, PÅ och depressioner.

Jag undrar hur mkt ens ersättning sänks med när man går i ålderspension och bara haft detta hela livet?

[aspie]
0

Jag är ine säker men tror det är samma ersättning som du har idag

[Taz-Mania]
0

Min partner räknade ut att den var mindre, men jag vet inte om han har rätt… Hoppas inte, men tror tyvärr grundpensionen är mindre än sjukersättning :( Vet dock inte hur mkt…

Ladydragon
0

jag tror tyvärr att den blir låg väldigt låg

enligt det oranga kuvertet så skulle jag få runt 6000 kr före skatt i pension 
jag är nu 30 år och har aldrig arbetat haft aktivitetsersättning i 3 år och nu sjukersättning i 18 månader

är med i ett projekt för tillfället med förhoppning om att kanske orka arbeta lite i framtiden men får se hur det går helt enkelt

angående pensionen så inser jag att det kommer att bli tufft att få ihop men men det är många år kvar och så länge man har nånstans o bo och mat så får man vara rätt så nöjd

[Varulv]
0

Man kan ha koll på sin pension om man registrerar sig på

www.minpension.se

Jag själv kollar in där ibland (när mitt psyke orkar), och trots att jag har arbetat under en stor del av mitt yrkesliv, så är läsningen där inte upplyftande. Man kan göra olika prognoser; och personligen bör jag jobba till minst åldern 70 år för att kunna försörja mig själv på en någorlunda minimalt rimlig nivå…

Obestämd

[Taz-Mania]
0

Garantipensionen är väl det man får när man inte har arbetat?

Den verkar i år ligga på 7500 kr före skatt.

Om jag inte fattat det fel med garantipensionen…….?

Blomkrukan
0

Jag pensionssparar en hundralapp i månaden för att slippa oroa mig… Har arbetet några år men den pension jag tjänat in är inte speciellt bra.