När ska man bli arg?
Halloj :)
Jag läste precis tråden 'ADHD och Agressivitet' och det slog mig, jag blir aldrig arg, eller rättare sagt jag fattar aldrig när jag ska bli arg. Folk kan säga saker till mig som jag egentligen borde bli sur för, men jag reagerar inte… Sedan lite senare på dagen kan jag komma på att h*n sa något dummt till mig innan idag, varför reagerade jag inte? Jag är ganska trög angående dem sociala reglerna, jag måste verkligen få se när man ska säga något och när man inte ska säga något, och vad man ska säga o.s.v. sånt måste jag se jätte många gånger innan jag fattar det, och eftersom folk inte är taskiga mot varandra konstant så har jag väldigt svårt att fatta när dte är okej (eller vad man ska säga) att bli arg. När jag åker hem från skolan när jag får vara ifred från alla, kan jag sitta och tänka över hur jag skulle reagerat när hon sa det och han det o.s.v. och när det slår mig att jag borde ha blivet sur då så blir jag liksom sur inom mig och det är så himla irriterande. >.<
Därför kan jag vara ganska otrevlig när jag kommer hem från skolan eftersom jag på att jag lät h*n förolänpa mig utan att jag ens reagerade.
Vet inte riktigt om någon fattade det jag skrev här ovan, men i alla fall, jag har aldrig visat min ilska på någon. Eller ja min lillebror är dock ett undantag… :P Med det menar jag att jag har aldrig slagit någon eller sagt något taskigt till någon med meningen för att jga har blivet arg när jag har rätt att bli det.
Där imot så kan jag samla på mig ilska, t.ex en kille som sa himla många duma saker till mig, så när vi spelade fotboll på gympan engång så gav jag honom en hård takling, alltså dte var ingen olaglig takling så kallat, och han rmalade omkull och gjorde en kullerbytta då han inte hade räknat med den, vissa sa till och med till mig efter åt att han hade börjat gråta sen. xP När han låg där på marken var han ju piss förbannad men jga bara stod där och skrattade och sa 'förlåt'. Haha, det var lite kul faktiskt även om det inte var något speciellt. ^^
Är detta en AS grej att inte fatta när man har rätt att bli arg, eller är det bara jag som är lite extra trög? :P
//:Cochon
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tjah, Cochon!
Ja, det är en utpräglad AS-grej det du beskriver. I själva verket så tror jag att denna sociala oförmåga utgör kärnan i hela asperger-problematiken. Du beskrev det så bra!

#1 Hehe, tack ^^ Vad skönt att det inte bara är jag som är lite trög. 
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Jag tycker inte du ska känna osäkerhet i att du inte tror att du inte vet när du borde bli arg.
Alla människor blir helt enkelt inte arga lika ofta som andra. Vissa har lång stubin och andra kort stubin. Tycker du ska vara glad över att du inte brusar upp dig över att andra är dumma. Det är ju faktiskt rätt moget att sk*ta i dom. Det tär ju bara på en själv o hålla på o tjafsa o bråka. Tycker du ska tänka på det som en väldigt positiv egenskap hos dig själv.
Hej Cochon!
Jag känner mycket väl igen din beskrivning. Speciellt det där med att jag kommer på långt i efterhand att jag borde blivit arg eller sagt något. Det grämer mig ngt fruktansvärt. Jag låter på detta sätt många människor bara köra över mig och jag blir sårad, sur, deprimerad och ältar detta tills ångeseten är skyhög. Det har satt sina spår och jag drar mig mer och mer undan från folk.
Visste dock inte att detta är en typisk aspiegrej
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#4 Jo, det kan ju uppfattas som något positivt, men jag skulle ändån säga som aspie att det har sina mörka sidor också. :-/
#5 Håller med, hänger verkligen upp mig på att jag inte kan säga ifrån över huvudtaget. :(
Jag känner precis igen mig i det du skriver. Dock så är jag en person som lätt blir arg, har ADHD och ibland svårt att kontrollera känslovågorna. Men jag blir aldrig arg i "rätt" situation och ofta kommer jag på det flera timmar senare.
Jag förstår inte när jag blir förelämpad - vilket jag ser som posetivt för varför ta åt sig av en förolämpning? Eftersom jag inte förstår den så tar jag heller itne åt mig och det är ju bara bra.
Vad jag tycker är värre är att jag inte förstår när jag förolämpar någon annan, inte ens när folk förklarar det för mig.
Medarbetare på westernridning.ifokus