Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettnpf-tester
Läst 39541 ggr
HannaM
2008-04-05 23:40
6

Ett ADHD-test

Hej, har lyckats hitta en sida med vad jag tycker är bra test. Frågorna är bra ställda tycker jag. Förutom ADHDtest finns bland annat depression, ångest och ätstörningstest.

http://psychcentral.com/addquiz.htm

Citronmeliss
2008-04-06 00:04
0

Hmmm… Vågar man fråga vad din poäng blev Hanna?

Jag fick 93 p.

Nu är ju testet bara en fingervisning men jag hamnar alltid högt i alla självtest jag tagit!

Hoppas att jag får göra en utredning någon gång det är verkligen trögt här …

Kram/Citronmeliss!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

HannaM
2008-04-06 00:30
1
HannaM
2008-04-06 00:33
0

Fick 47 på ångestestet där 38 och över tyder på grav ångest

HannaM
2008-04-06 00:37
0

77 på depressionstestet.. 54 och uppåt tyder på allvarlig depression

HannaM
2008-04-06 00:41
1

43 på ätstörningstestet… 24 och uppåt indikerar en en hög risk för ätstörning

HannaM
2008-04-06 00:49
0

kan dock gläjda mig med att jag varken visar tendenser till bipolär sjukdom eller schizofreni

Citronmeliss
2008-04-06 00:49
0

Uhhh.. av förklarliga skäl fick jag mkt högt på bipolartestet och manin var på tok för högt, det är väl nya medicineringen som skjutsar upp mig i höjden är jag rädd för… blir nog tvungen att justera den!Generad

Även OCD hamnade ganska högt så klart.. 24 p men det vet jag ju också om redan!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

sockerrattan
2008-04-06 13:57
0

Jag fick 100 på testet

Mia//

Sweetelle
2008-04-08 19:57
0

Jag fick 108 p, är inte diagnosticerad, står i kö, jag hatar att stå i kö!

Quick Depression Quizz där jag fick 36 p (30 var gränsen uppåt där)

Sen kunde jag inte låta bli tog den andra deppquizzen med 79 p där.

Fan vad jag hoppas att en eventuell diagnos skall bli en vändning i mitt liv. Tyvärr känns det som att själva depressionen inte försvinner av sig själv bara för att jag får veta varför allt är som det är…

Niklas
2008-04-09 00:56
0

#9: Vändningen kommer inte av sig själv med en diagnos. Tänk på det. Däremot kan du eventuellt få hjälp utifrån diagnosen. Och sen är det förstås lättare att veta varför en del saker är som de är.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Cattis
2008-04-10 04:41
0

Mina testresultat:

ADHD = 108
Ångest = 41
Bipolär = 51
Depression = 59
Mani = 12
OCD = 0
Schitzofreni = 0

Tack och lov nollade jag på de "värsta", men om dessa tester stämmer det minsta är jag mer "tragisk" än jag själv anade… :-/

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Cattis
2008-04-10 04:53
0

Roade mig med lite "roligare" tester också :-D

How Deep is Your Love = 125
How Strong is Your Relationship = 36
Relationship Connectedness = 44
Internet Addiction  = 15
How Do Others Perceive You = 39

/Cattis

ratatata
2008-04-10 15:59
0

Testerna skall man nog inte "haka" upp sig för mycket på. Det är nog inge större fel på dig…Flört Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är jag mentalskötare och under utbildningen fick vi göra dessa tester och jag kan säga att alla var mer eller mindre av något.

Cattis
2008-04-10 21:37
0

#13 Nä visst, det är nog lite samma som med testerna i Vecko-Revyn, men ändå en kul grej att sitta med om man inte har ngt bättr för sig.

/Cattis

Sweetelle
2008-05-07 19:05
0

#10 - Niklas

Ledsen att det tagit en evighet för mig att ge en respons på det här. Jag förstår att inte en diagnos i sig skulle ge nån vändning. Men jag hoppas att det skulle, kanske med hjälp av mediciner kunna vara en ny start för mig som ger mig lite energi till att orka vända på den negativa spiralen jag befinner mig i nu.

Som läget är just nu så är det döden som är min enda utväg… så jag griper efter halmstrån och då är just en diagnos ett halmstrå, dvs inget jag kanske tror på men som är det enda jag har att gripa efter just nu.

Niklas
2008-05-07 19:55
0

#15: Döden är nog ingen bra utväg. Det finns alltid andra vägar. Det kan kräva en hel del arbete, men så är det ju med mycket i livet. Vet man vad man vill behöver man en plan för att ta sig dit. Sen är det "bara" att göra det. Var inte rädd att be om hjälp, här eller på andra ställen.

Det är möjligt att du kan få hjälp av mediciner och kanske även någon sorts samtal för att få lite rätsida på livet. Ta en dag i taget. Dela upp svåra saker i små steg som du kan klara av.

Vänliga hälsningar

Niklas

mikaelxeriksson
2008-05-18 16:59
0

Hmm.

Hej förresten, jag heter Mikke och är ny här på forumet. Jag är lite skeptisk till det här med självskattningar, men jag fick 93 på ADHD-testet och också högt på bipolär- och depressionstesterna, och det stämmer ju ganska väl med hur jag själv känner.

Apropå det här med tankar på döden är det väl ganska vanligt hos "oss" med ADHD/bipolär sjukdom/depressioner osv.

Att göra verklighet av tankarna och ta livet av sej är dock, naturligtvis, sämsta möjliga utväg. De fåtal gånger jag själv gjort allvarligt menade försök har jag alltid ångrat mej i sista stund. Efter det, i nuläget, har jag accepterat att jag måste hitta andra lösningar. KBT, medicin, behandlingshem, det är de vägarna jag går just nu. För andra ser det såklart annorlunda ut. Första steget kan i alla fall vara, att hitta rätt människor att diskutera sina problem med.  Det behöver inte vara professionella "psyk-arbetare", men hittar man en engagerad psykiater/terapeut/medmänniska är det värt mycket. För att, som tidigare sagts, inte nämna hur viktigt det är att få en diagnos.

Niklas
2008-05-18 17:12
0

Välkommen hit! Tack för att du delar med dig.

Vänliga hälsningar

Niklas

totalextas
2008-05-22 19:41
0

Gjorde det igår fick 111 tror jag.

Sweetelle
2008-05-24 18:43
0

#16 "Dela upp svåra saker i små steg som du kan klara av."

Problemet är at jag inte klarar i princip nåt, och det blir mindre för varje dag. Så fort jag ens börjar tänka att jag skall ta itu med minsta lilla kollapsar jag.

Ninja
2008-05-25 16:50
0

ADHD - 103
Ångest - 46
Bipolär - 51
Depression - 86
Mani - 13
Schizofreni - 7

Man kan ju alltid trösta sig med att tester på internet inte är så tillförlitliga..

Niklas
2008-05-26 12:36
0

#20: Det låter som om du har hamnat i en ond spiral som du behöver vända. När du börjar jobba med det kommer det att gå långsamt i början och bättre efter hand.

Jämför med någon som behöver motionera för att må bättre. Innan han börjar kan han antagligen beskriva svårigheterna som att "problemet är att jag inte klarar i princip nåt, och det blir mindre för varje dag". Så fungerar muskler. Ju mindre de används, desto svagare blir de. Likadant är det med hjärnan. Det den inte jobbar med blir den sämre på, oavsett om det gäller språk, matematik eller något annat.

Omvänt gäller att ju mer man gör något, desto bättre blir man på det.

Det kommer att vara svårt i början. Försök fortsätta ändå. Gör så mycket du kan. Med tiden kommer det att gå bättre.

Vänliga hälsningar

Niklas

Kristall
2008-06-01 18:49
1

ADD/ADHD: 46
OCD: 24
Schizofreni: 0

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Sweetelle
2008-06-01 22:21
0

Tack Niklas!

Jag vill verkligen vända mitt liv, känner nog bara att jag varker orkar vågar eller vet hur jag skall göra… är mest duktig på att må dåligt…

Labolina_73
2008-06-02 11:41
0

Jag fick 87 poäng,, jag är inte diagnoserad men känner igen mej mycket hos sonen som nyligen fått sin diagnos,, jag känner väl att det är viktigare att han får hjälp än jag,,, jag är ju redan "klar" med skola etc etc..

//Linda

Cattis
2008-06-03 01:09
0

#25 Livet består av mkt mer än bara skolan… Flört Jag skulle gå på en utredning om jag var du. Det kan kännas väldigt befriande och skönt bara att verkligen veta, även om man sen inte gör ngt mer av det.

/Cattis

Niklas
2008-06-03 01:35
0

#24: Nej, du är nog inte mest duktig på att må dåligt. Här verkar du väldigt duktig på att komma med goda råd och belysa saker ur olika perspektiv. Dessutom uttrycker du dig bra i skrift. Du får nog jobba hårdare på må-dåligt-delen om den ska kunna konkurrera. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Sweetelle
2008-06-04 00:28
0

#27 Tack så himla mycket niklas. Du är grymt bra på att uppmuntra tom när jag är riktigt tråkig i mina svar!

Jag är glad och tacksam för alla dina små kommentarer du skickar ut här ;o)

Niklas
2008-06-04 20:44
0

:-)

jonnybwoy
2008-07-28 06:16
0

för mig så är en ADHD diagnos med största annolikhet grundstenen till ett funktionellt liv gjorde ett självtest och såg min problematik med en etikett på..adhd . det kändes väldigt skönt och jag kan inte förstå hur läkare terapeuter psykologer kunde missat min problematik som är ett skolexempel (102 på åvanstående test) på ADHD !?jag trodde först att det var mano eller boarder och bad om diagnos men blev tillsagd att äta SSRI hålla käft och acceptera all skit och gå och jobba! tack!tack! (jag rekommenderar alla som utsätter sig för svensk sjuk"vård" att korrenspondera via brev för då kan dom inte tappa ,glömma bort saker lika lätt ,det är nog inte en slump att dom inte andvänder sig av email !?ta en kopia oxå)

jonnybwoy
2008-07-28 07:57
0

#10 nicklas har du blivit diagnostiserad? har du isåfall tex provat Ritalin?du lyckas med att påstå en sak och sedan säga emot dig själv i samma mening det känns lite som du försöker briljera bara?är du möjligtvis en student under utbildning?

"vändningen kommer inte av sig självmed en diagnos,tänk på det"VA?du underminerar x hopp om att bli frisk,och viftar med pekfingret "tänk på "

,nej vändningen kommer inte av sig själv men den börjar med en diagnos då man pinpointat problematiken och vet vad som gäller."däremot kan du EVENTUELLT??få hjälp utifrån diagnosen? igen underminerar du x hopp om välmående .snuggt jobbat !

jonnybwoy
2008-07-28 10:25
0

depression och ångest är en biverkning av ADHD "att vara ickelijär i en linjär värld"(samhälle) ADHD är ju inte en psykiatrisk sjukdom och har större fördelar än nackdelar om man känner till dom och försöker tackla dom.   

man kan nog inte bota ADHD med promenader, det skadar ju inte men nog är det  ett vettigt råd till nån med mysig uppväxt och "skilsmässo"depression ,jag fick chansen att prova en  5mg Ritalin av en slump och det var som en saknad pusselbit ,kunde behålla fokus (läste 35 sidor i änglar och demoner i sträck istället för 0) blev lugn och tålamodig samt lätt att sätta tankar i handling.så fungerar medecinen på mig i alla fall.mitt mål med att föhoppningsvis få medecin är att andvända den tills jag styrt ordning på mitt liv och sedan förhoppningsvis klara mig utan jag tror att man ska försöka ha en så låg dos som möjligt och om man känner att man vill trappa upp ..ta ledigt i nåra dagar och klara sig utan istället för att sedan återgå till dos.

Sweetelle
2008-07-28 11:16
0

#31 Hej jonnybwoy och välkommen till forumet. Det niklas påpekade för mig är ganska viktigt, kanske extra viktigt om man har en ADHDproblematik. Det är så fruktansvärt lätt att tro att man hittar en lösning på alla sina problem, och har man ADD/ADHD så satsar man gärna 100 % på det man för tillfället ser som sitt livs lösning.

Jag vet ju inte om det var exakt så niklas tänkte när han skrev inlägget. Men jag har en tendens att tro för mycket ( i detta fallet på diagnos och medicin) och sedan kraschlanda när det visar sig att just den här metoden inte var så mirakulös och fantastisk som jag inbillat mig. Jag har en osund förmåga att satsa allt på ett kort.

Man måste komma ihåg att en diagnos bara gör en nytta OM den leder till att man får någon slags hjälp. Att pinpointa ut problematiken kan man på egen hand göra när man läser litteratur o dyl.

Trots att jag ännu inte har fått någon diagnos så har jag redan hunnit bli besviken, min kurator och min sjuksköterska har informerat mig om att den enda hjälp/behandling jag kan få här där jag bor är medicin, det "ingår inte i deras uppdrag" att behandla ADHD på något annat sätt, istället har de hänvisat mig till föreningen Attention.

Jag skall alltså gå igenom en utredning och i samhällets ögon bli stämplad med en diagnos för att få medicin som jag inte ännu vet om den hjälper, eller ens om jag kommer att få. Det är inte alla som får medicin bara för att de får en diagnos. Ordet "eventuellt" stämmer mycket bra in här, man kan inte alls veta om eller att man kommer att få hjälp bara för att man får en diagnos. Om du vill veta mer om hur jag tänker kring detta så får du gärna läsa i tråden "Nackdelar med en diagnos" som jag har startat.

Jag är fullständigt beredd att gå igenom utredningen bara för hoppet om att jag skall få en medicin som kanske hjälper mig. Jag hoppas väldigt mycket på medicin, och det du beskriver med Ritalina och dess effekt på dig känns mycket uppmuntrande för mig. Men samtidigt måste jag försöka bygga upp nån tro på något annat än en diagnos och medicin, för risken att man kraschar och blir ännu mer trängd är överhängande, åtminstone för mig.

Jag jobbar på det genom att nu läsa en hel hög med böcker om ADHDproblematiken och hur den kan behandlas, förhoppningsvis kan jag hjälpa mig själv, för sjukvården lär jag inte få nåt stöd från, den ger jag inte fem öre för. Oavsett om jag får en diagnos eller inte så kan jag ju använda kunskapen jag har för att försöka ordna upp mitt liv!

Återigen välkommen hit jonnybwoy och om du bestämmer dig att försöka hamna i kö till en utredning hoppas jag att du snabbt kommer fram i den (här är den normala väntetiden 2-3 år) och att du får medicin som hjälper dig. Hoppas iaf att vi skall kunna ge dig någon information/stöd eller vad du söker!

[aspie]
2008-07-28 12:18
0

Gjorde många test med resultaten…. 

Jag fick 85 på ADHD testet ( ja vuxen ADHD svår?)

Anxiety testet 58p (ja)

Bipolär 39p (ja)

Depression 80p (svår)

Mani  25p (medel/mild)

OCD  25p (Troligt OCD)

Scitzofreni  7 p (ingen risk)

Behöver psykoterapi 43p (ja)

KajsaE
2008-07-28 20:56
0

Jag fick 43 p och det löd att jag kan ha mildare form. Det stämmer på hur jag ser på mig själv, nån sorts "gråzons" människa. Inte tillräckligt dålig för att söka hjälp, eller få hjälp, men inte tillräckligt "normal" för att riktigt klara av att jobba heltid.. eller stanna på samma arbetsplats. Jag gör alltid bort mig på något sätt.

Det som förvirrar mig faktiskt att jag fick mycket högre aspergerpoäng på ett annat test här! Kanske det som spökar i mitt liv?

Sweetelle
2008-07-28 22:33
0

#35 om det är det Aspergertestet som jag tror att u menar fick jag också hög poäng på det men jag tror egentligen inte alls jag har Asperger, jag tror det testet är ganska "känsligt" för de dragen.

Niklas
2008-07-29 15:19
0

#31: Jag har ingen diagnos. Elva_Hax beskrev ganska bra i #33 vad jag menade. Jag vill inte ta ifrån någon hoppet, men det är lätt att tro att om man får en diagnos löser sig alla problem förknippade med de svårigheter man har. Så enkelt är det sällan. Se en diagnos som ett steg på väg mot förbättring.

Vänliga hälsningar

Niklas

HannaM
2008-09-03 23:48
0

Gjorde om testerna idag för att se om något förvändrats…

Mina tidigare resultat :

ADHD 111

Ångest 47

Depression 77

Ätstörning 43

Mina nya resultat:

ADHD 110

Ångest 43

Depression 79

Ätstörning 41

Alltså ingen större förändring… mer än det att jag inte längre har diagnos på ångest eller depression….

Mysan59
2008-09-06 15:38
0

ADHD - 107

Mysan59
2008-09-06 15:43
0

Här är en annan ganska bra sida:

http://www.nyfikenvital.org/?q=node/2307

[aspie]
2008-09-06 16:12
0

Mysan59

Vad var det du ville visa? Hittar inte sidan står det när jag kommer ditObestämd

[aspie]
2008-09-06 16:15
0
Mysan59
2008-09-06 16:19
0

Japp! Jag har varit inne på *support* nu och lärt mig hur jag ska länka rätt Glad Tack för att du la in länken igen…

Mysan59
2008-09-06 16:21
0

För det första var den bra för den var på svenska, jag är rätt dålig på engelska, även om jag klarade att göra testet på engelska. Men sen så står det en massa annat bra i den också..

(länken till nyfikenvital alltså)

[aspie]
2008-09-06 16:38
0

Ja, det verkade bra med mycket information.

Gjorde testet nyss och har enligtdet garanterat vuxen ADHD

Mysan59
2008-09-06 16:42
0

OK, har du ingen diagnos? Jag hamnade hos en läkare på vårdcentralen för ca 2-3 år sen, för min värk och lite annat och han tyckte att jag skulle göra en utredning och så blev det. Fort gick det också, kom på utredning efter 6 mån. bara. Dottern gick på utredning ungefär samtidigt. Och jo, vi fick båda diagnosen.

[aspie]
2008-09-06 17:45
0

Jag väntar på att få komma till en utredning på neuropsykiatriska enheten. Det tar ju lite tid bara, men snart hoppas jag det blir av.

Min dotter har ju fått diagnoserna Aspergers och ADHD m.m och det är ju tydligen 70-90% ärftligt och eftersom jag känner igen mig i symtomen så finns det ju stor risk att jag också har det. Men vi får väl seFlört

Mysan59
2008-09-06 18:16
0

Javisst är det ärftligt. Lycka till med utredningen, känns faktiskt bättre att få en diagnos, oavsett vad man har för fel, psykiskt eller fysiskt. Lättare att göra nåt åt det och lättare att förstå både sig själv och andra…

[aspie]
2008-09-06 18:27
0

Ja, jag håller med dig. Jag hoppas faktiskt på att få en Aspergers diagnos. Då skulle alla pusselbitar i mitt livskaos falla på rätt plats äntligen.

Kyona
2008-09-10 14:13
0

Jag gjorde nyss ADHD testet 94 poäng

AnneN
2008-09-12 20:59
0

Jag gjorde just testet och fick 77 poäng… Har fått höra från många håll att jag bör kolla upp om jag har vuxen ADHD

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Niklas
2008-09-13 01:51
0

#51: Hur ställer du dig till det då?

Vänliga hälsningar

Niklas

AnneN
2008-09-13 03:16
0

#52 jag har alltid varit annorlunda, och har länge misstänkt att jag kan ha något liknande så jag ska kolla om jag kan få en utredning så jag får ett säkert svar på vad jag har/inte har.

Skulle det då visa sig att jag har ADHD eller något likande så skulle det förklara en hel del för mig.

_**/Mvh Anne

Eremitha
2008-09-13 14:14
0

Jag fick 90.

Fair Winds and Following Seas!

Niklas
2008-09-13 16:24
0

#53; Har du behandlat dig själv som om du har ADHD sen du kom på att det stämmer rätt bra?

Vänliga hälsningar

Niklas

AnneN
2008-09-13 16:26
0

#55 hur menar du då? Jag tycker jag har varit precis som jag alltid varit mot mig själv

_**/Mvh Anne

Niklas
2008-09-13 19:24
0

Okej, jag tänkte att många uppför sig som om de skulle fungera precis som alla andra, både vad gäller styrkor och svagheter, och så är det inte alltid om man har ADHD, Asperger eller något annat bokstavshandikapp. 

Vänliga hälsningar

Niklas

AnneN
2008-09-20 12:22
0

#57 jag har aldrig varit som "alla andra" någonsin, jag har alltid varit den där som ingen förstår sig på

_**/Mvh Anne

[aspie]
2008-09-20 12:38
0

Välkommen i klubban AnneN Flört Samma med mig!

VeganGeek
2008-10-16 09:46
0

116 på ADHD testet

54 på depression

Måste sluta göra depressionstester online enligt dem är jag ALLTID deprimerad vilket gör att den anti-depressiva medicinen jag ätit de senate 8 åren eller så antingen inte funkar eller så är det något annat lurt.

sisan881
2008-12-15 18:37
0

Uj vad roligt - tycker det är kul.

Min man skojjar ibland om att vi båda har ADD - men jag har tydligen inte ADHD i alla fall. Fick 21 på ADHD testet :-) Chansen för ADD….. hmmmm

Måste testa :-)

Sarah
2008-12-18 21:33
0
ananas81
2009-01-31 01:04
0

91p Glad

har kontaktat psyk och väntar på svarSkrattande

trezzi
2009-02-17 20:03
0

finns nåt på svenska?

Sweetelle
2009-02-18 17:37
0

# 64 Test? Ganska långt ner på den här sidan finns det två pdffillänkar under rubriken Swedish, de är på svenska.

trezzi
2009-02-18 19:37
0

vadå

Sweetelle
2009-02-19 10:14
0

#66 Förlåt jag glömde lägga in länken, klantiga jag, här kommer en direktlänk istället. Det är inget onlinetest utan ett du får skriva ut och kryssa i. det är endast på 18 frågor, men är ett som används inom vården, inte för att ställa diagnos men för att få indikation för att göra en utredning.

Här är den sidan jag hänvisade till sist.

HannaM
2009-09-29 00:42
0
JohannaEkroth
2009-09-29 00:51
0

IIIIIK!

jag hade inte gjort detta test… Fick 112 poäng.

Ischlo Pischlo!!

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

JohannaEkroth
2009-09-29 01:20
0

Gjorde även AS/Autism quizet på sidan. Scorade 38. Autism likely.

Ser ut som det blir en blandad diagnos här…

tommy999
2009-09-29 10:36
0

116 p. på ADHD testet!!! Hoppla Kerstin. :)

Tixy
2009-09-29 11:47
0

Tack för att du puttar, Hanna! :)

JohannaEkroth
2009-09-29 13:39
0

AS testet på sidan är förresten exakt samma AS test som jag gjorde på första utredningstillfället fast på svenska…. Jag ska lite fins kolla om hon har något specifikt ADHD test också…. Eller finnsdet inga specifika ADHD test på utredningarna?

BMTech
2009-10-31 10:26
0

Som vanligt när jag gör ett sånt här test känner jag bara igen mig och tänker hur visste dom det….?

Jag fick 112 poäng på ADHD testet.

Så det är kanske inte så dumt att jag har satt igång en utredning iallafall…

[Linsenhejhej]
2009-10-31 17:04
0

Jag fick 77 poäng på ADHD-testet.

Inna74
2011-03-22 08:47
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

ADHD test 82 p.

Make things happen

Labolina_73
2011-03-22 12:30
0

Ojsan…. Nog för att jag är ganska övertygad om att jag har ADHD men hm nja kanske inte så fasligt höga poäng….

Results of your

Attention Deficit Disorder Quiz

You scored a total of 114

It is highly likely that you are presently suffering from adult attention deficit disorder, according to your responses on this self-report questionnaire. You should not take this AS a diagnosis of any sort, or a recommendation for treatment. However, it would be advisable and likely beneficial for you to seek further diagnosis from a trained mental health professional immediately.

//Linda

vildvild
2011-03-23 08:39
0

Lite kul med tester Fick 110 påäng på ADHD tester "svår adhd" och ja det stämmer ju jag har ju den diagnosen redan + aspergers :) . Linda Labolina skall du göra utredning?Glad

Labolina_73
2011-03-23 10:28
0

#78 Ja jag väntar på att få komma till nåt utredningsteam,, känns bara som att jag v'ntat i evigheter.. :-(

//Linda

vildvild
2011-03-23 12:51
0

Tungt med all denna väntan Linda men  du har i allfall fått en remiss skickad iväg till utrenindnigs team?

nosig
2011-05-03 12:31
0

85 p på ADHD-testet. De andra intresserar mig inte, lätt att fastna sjukdomsvinstträsket.

[Joje80]
2011-05-03 18:02
0

Hej. Kul test. Nog det enda test jag fått så höga poäng på hihi. Fick 119 P på ADHD testet. På torsdag börjar utredningen =)

CelsiusT
2011-06-05 22:16
0

Jag har diagnos ADHD med problematik inom autismspektrat. Läkarna har insett att jag har problem med tvång, men eftersom jag inte uppskattar att det tar så stor tid av min dag så har vi inte diskuterat någon diagnos.

ADHD scorade jag 103 (översta gränsvärde 70)

Autism scorade jag 45 (översta gränsvärde 34)

Bipolär scorade jag 50 (översta gränsvärde 51)

OCD scorade jag 23 (översta gränsvärde 12)

Medarbetare på westernridning.ifokus

zatanica
2011-06-06 09:54
0

110 fick jag på ADHD testet, japp har ADHD på pappret med.

[WX5]
2011-06-06 14:24
0

96 poäng men jag var nog lite för snäll mot mig själv.

[Varulv]
2011-06-10 20:19
0

52 poäng fick jag:

• You appear to be suffering from a moderate amount of attention and concentration difficulties according to your responses to this self-report questionnaire. You should not take this AS a diagnosis of any sort, or a recommendation for treatment. However, it would be advisable and likely beneficial for you to seek further diagnosis from a trained mental health professional soon to rule out a possible attention disorder.

Tja-ha Obestämd

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.