Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettadhd-add
Läst 1698 ggr
Lintill101
0

Äntligen :)

Jag sitter har och känner mig…. Tja jo nästan fri känns som om jag kan flyga.

Har efter ca 17 år i psyk svängen gjort en utredning för att se vad som inte riktigt stämmer. Har ännu inte fått den 100% klara diagnosen men allt pekar på ADHD. Jag känner mig lättad, så skönt att det äntligen hänt något.

Jag har behandlats för depressioner med många olika mediciner i ca 10år. Det har aldrig hjälpt. Men jag hoppas och det känns liksom rätt nu. Jag förstår lite bättre varför mitt liv är så rörigt och hoppas det kan bli bättre.

Vad jag dock inte förstår är varför anhöriga och dom omkring blundar. Det är mitt liv och inte deras. Varför kan dom inte acceptera att jag inte funkar som dom? Jag menar inget illa med det….

Hur kommer det sig att skola, kuratorer, psykologer läkare osv aldrig lyssnade? varför fick mina föräldrar inget veta?

Känner mig bitter för det som varit alla dessa år Men ser fram mot framtiden och förhoppningsvis lite ordning

Ha en bra sommar :)

[Joje80]
0

Härligt. Grattis..Fick själv min diagnos för en månad sen 31år gammal..Nu känns det bättre men som du säger. Folk runtomkring e inte alltid villiga att förstå. Själv berättade jag på fyllan för en kompis. Nu e hon inte min vän längre.

Hon gapskrattade mig rakt i ansiktet. ADHD?? DU?? Näää.. Suck vad trött man blir. Har nu fått för mig att lika barn leka bäst. Så jag har en vän med ADHD och vi förstår varandra..

Ha en trevlig kväll…

zatanica
0

Grattulerar att du är på rätt väg :)

Ja jojje visst är det så att lika barn leka bäst, det har man märkt nu, några av mina vänner från gymnasietiden har visat sig ha ADHD och så jag med nu.

[Varulv]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Men, vänner, begränsa er inte till ADHD vet jag! Vi aspergare är även vi empatiska och går att kommunicera med!

Så det så!

zatanica
0

Ja men jag räknade ju med er aspergare där med ju :)

Marylina
0

Jobbigt. FK beställde en neuropsykiatrisk utredning av mig som visade klart på ADHD men resten av vården vägrar godta det. De skyller på det ena och det andra som stress, självkontroll osv osv men inte ADHD. konstigt när jag har så bra underlag. De vägrar medicinera mig rätt utan fortsätter att skriva ut antidepp när jag så många gånger bevisat att jag inte tål sån medicinering. Jag har tröttnat på "vården" nu. Jag sk*ter i dem och gör som jag alltid gjort: klarar mig själv.

Oliviahack
0

Fick veta i onsdags, efter ett års utredning hos BUP att jag har ADD
Har sådan problem i skolan så nu hoppas jag att min medicin för min diagnos kan hjälpa mig!

På något konstigt vänster så känner jag mig mer normal nu när jag vet vad det är för fel på mig, än innan då jag inte visste.

Är väldigt nöjd över detta Glad

[Varulv]
0

#4 Ah, då! GladKyss

#6 Känner med dig! GladKyss

Sophie&Segra
1

Åh, det var som att läsa om mig själv..

Går själv på utredning nu, och även allt för mig pekar mot ADHD..

Så skönt att äntligen, efter alla år få reda på varför jag tänker och agerar som jag gör, varför jag inte "är som alla andra" som folk så fint kallar det.
Jag brukar bara säga att jag bara har lite mer personlighet Tungan ute

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

[Varulv]
0

#8 Ja, men det där var väldigt sant sagt…! ObestämdGlad