Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2835 ggr
[Kaktuz]
0

Prematur ?

Är det någon här som har en diagnos och är för tidigt född ? Eller känner till någon som är det, och som har tex ADHD. Tack för svar.

Skogshumblan
0

Nej, skulle det finnas samband där?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

ladymiss
0

jag är nästan en månad för tidigt född. Å jag ska utredas för ad(h)d, dock ha ja inte diagnosen fastställd (ska göra en utredning) å jag har ingen aning om det finsn ett samband ;P haha

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Skogshumblan
0

Ah, ok. Blev nyfiken därav min fråga :)

/ Skogshumblan

Ladydragon
0

Hos mig är det tvärtom…rejält överburen och har en del problem på grund utav det men ADHD vete tusan alltså….inget jag har hittat i alla fall

[Tassy]
0

ja, prematur och AS. Drag av ADD.

Karmatarerskanise
0

Jag är född 3 veckor för tidigt, eller om det var 4.
Har ADHD och AS.

Allamej
0

2 v försenad Asperger add

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Kaktuz]
0

Att frågan kommer är att jag själv ha en dotter som är född i v 25 och ha kfraktig ADHD, pappan född i v 30 och har vuxen ADHD, andra dottern visar symptom på autism så som försenat tal och lite annat smått och gott men utreds inte förens till hösten, kanske. Och jag själv har men är inte född för tidigt. Tack för svaren ! Ja det finns ett samband enligt studier.. Googla :)

[Kaktuz]
0

Cool

HannaM
0

Fullgången och har ADHD står i kö för kompetterande utredning.

Skogshumblan
0

Sonen här är fullgången men tillväxthämmad. Utreds just nu men misstanke finns inom autismspektrat. Spännande att det finns forskning kring tidigt födda och diagnoser.

/ Skogshumblan

[Kaktuz]
0

#11:

Ja. Dock fick vi som besked på andra barnets födelse info OM att för tidigt födda kan få ADHD eller autism. Konstigt att ingen verka fått den infon.. Stå ju bla i vissa böcker om både autism och prematur.

Emaljoh4
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Föddes 12 dagar över tiden. Och jag har diagnosen med fyra gyllna bokstäver som förkortning. Flört Peace

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Skogshumblan
0

Till oss sa de att risken för att min havandeskapsförgiftning påverkat barnen ( har haft det med båda) var obefintlig då kroppen är så smart att de organ som behöver tar sitt behov så det är barnets vikt som tar stryk. Känner Jätteskuld över min sons litenhet och ev. diagnos fast jag vet att jag inte rår för det eller kunnat påverka mer än jag gjort. Vet inte hur ni andra känner men trots att jag hela min sons liv känt på mig/ anat att det är något med honom så var det som att allt rasade och jag kände sådan skuld för att jag kämpat och drivit det här. Det var som att jag förstörde allt för min som & vår familj. Nu har jag lugnat mej och ser att jag gjort rätt men fasen vad skulden tittar fram för minsta lilla!

/ Skogshumblan

Karmatarerskanise
0

#14 Min mamma hade också havandeskapsförgiftning.

[Varulv]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag föddes efter den normala tidplanen men har AS.

[Kaktuz]
0

Ok men det var inte frågan.. Tack :)