ADHD o ASPERGER
Har precis fått mina diagnoser. Ska träffa min läkare snart för prat om vilken medicin jag ska få! Har hört så mycket om olika, vad är bäst? Är så överkänslig mot mediciner. Men förstår att man börjar med låg dos. Svara snälla Ti
#0: Det där med mediciner är väldigt individuellt. Det som passar en kanske inte alls passar en annan. Din läkare har nog en uppfattning omvad som är bra för dig.
Grattis till diagnoserna vill jag säga! Fick precis samma idag.
Precis som niklas skriver kan ingen här svara på vad som är bra för dig och inte, det får du och din läkare prova er fram till.
Hur känner du för diagnosen? Var det väntat? Känns det skönt eller jobbigt?
Lycka till!
Jag var först diagnoserad med ADD, dom såg inte aspergern förrän det kom en läkare och tittade på alla tester med nya ögon och såg att jag var en solklar Asperger.
Men jag gick på Concerta 54mg i slutet men dom började med 18 och då blev jag bara stirrig och ännu värre, 36 så började jag lugna ner mig men fortfarande stirrig. Vid 54 så blev det lugnt och jag åt så lite mindre än ett år sen avtog effekten fullständigt.
Dom sa att dels är jag en paradox inom medicin… och dels så trodde dom att aspergern tog bort effekten.
Så idag har jag inget för ADD och enbart lugnande och får sömnen i medicinväg för psyket… ingen vågar testa fler mediciner på mig, sist var det lyrica, lägsta dosen… min hud blev röd och benen sprack upp. efter 3 dagar… och det är den ovanligaste och allvarligaste biverkan som lyrica kan ha.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#4 Lyrica - är det inte en medicin mot epilepsi?

Japp, skulle hjälpa mot ångest och nervsmärtorna + hjälpa mig att somna.
Jag blev pigg, hade moderat verkan på nervsmärtorna och noll effekt på ångesten.
du Vet Varulv… dom har testat så mycket skit på mig att jag överväger att låta dom teckna en livförsäkring åt mig, om dom dödar mig så får min familj och mina djur bra med pengar.
Men det lär dom väl inte gå med på…
Mina betareceptorer är ju inte som andras heller… jag blir inte beroende av benzo tex. Mina lyckokänslor kommer av koffein, nikotin och socker. Ta ifrån mig dom och jag är villig att döda… ta ifrån mig benzo och inget annat sker än att jag inte sover och jag får ångest… precis det som benzon tar hand om… men jag har inget behov…
och jag har ätit det i över 12 år
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#6 Se där…!
Min sambo, som också lider av nervsmärtor, fick testa Lyrica under en rätt lång tid. Men det gav ingen effekt.
Det tycks lite som att de prövar i blindo, mediciner.
Men lite av ett lyckokast då, att du tycks ha lierat dig med benzo…!
Kram, Varulv 
Åh jag har samma!!! ska med på möte för vilka mediciner jag ska ha !
yey