Jag har "drag av asperger" men inte är det något som påverkade utredningen, kan ju inte avsluta utredningen mitt i pga "drag"?
Jag upplevde i min utredning att man var väldigt utlämnad. På det sättet att man fick vänta och liksom att någon annan hade ens öde i sina händer. (klyshigt värre) Väntan suger.
Och ja, som svar på frågan så tror jag på vad #2 bushanna skriver.
Lycka till!
Jag kan berätta att jag skrev ett mail till min utredare mitt i utredningen där jag verkligen berättade vad jag kände. Det var en väldigt impulsiv handling och jag skrev i slutet att jag vill hoppa av utredningen för jag var rädd att man inte skulle hitta något. Givetvis ångrade jag mig så fort jag klickat på Skicka-knappen. 

Utredaren ringde mig dagen efter och frågade lugnt och sansat om jag verkligen ville hoppa av utredningen, annars ses vi som vanligt på bestämd tid. Självklart svarade jag att jag vill fortsätta. Jag tror hon var van med sådana mail. 

Det jag och jag vet många är räddast för, är att utredningen inte ska hitta något fel.
Men men, utredaren ringde 2 dagar innan sista läkarbesöket och berättade mina diagnoser. Aspergers Syndrom med koncentrationssvårigheter liksom dem man finner vid ADD, samt att jag hade drag på Borderline delen, men många Borderline-svar beror på AS, så de ska man inte ta så allvarligt på om man har en AS diagnos och så fick jag ganska högt på masochistisk personlighetsstörning. DVS att jag är självbestraffande, bara för att jag jämt håller inne med mina känslor vad jag egentligen tycker och känner… Det har jag börjat med i "vuxen" ålder.
Kan tillägga att jag gjorde en fullständig neuropsykiatrisk utredning hos ett företag som heter Mix Medicare i Handen i Sthlms län under tiden jag bodde i Södertälje. Jag fick komma dit för vårdgarantin och till Södertäljes utredningsteam var det då 1,5 års väntan.
Fick reda på av min psykolog att här i Eskilstuna har de 2 års kö på autism-spektrumutredningar. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
jag är klar med alla tester och intervjuer. ska få psykologens utlåtande nästa vecka. är bara rädd att jag inte får ADHD diagnosen….
då läkaren skrivit i mitt sjukskrivingspapper att jag inte kommer kunna jobba förens jag provat adhdmedicn. har provat nästan alla andra mediciner…
skulle läsa om Asperger och kålla vika symptom som stämmer. tycker lite stämmer, (problem med sociala koder, ironi typ) men det e mycket mer av ADHD som stämmer.
mitt ena syskon har Asperger och ADHD drag.
problemet är att mina föräldrar inte tycker att jag hade så mycket symtom när jag var barn….
och att den läkaren som trodde på ADHD så mycket inte jobbar kvar och det blir en hyrläkare som ställer diagnosen….som jag inte träffat!
det gör mig orolig.
tack för att ni skriver till mig, skriv gärna mer!!!!!!!blir lite lugnare!
Jag har varit väldigt noggrann med att berätta för min psykolog/läkare och sjuksköterska att jag är väldigt rädd för att de bara ska släppa mig.
Så jag har blivit kallas en gång var tredje månad oavsett, det senaste året. Jag tycker de har varit ganska lyhörda på att jag inte klarar av att beställa tid när jag behöver utan att jag vill bli "kollad" emellanåt. Detta när jag åt antidepressiva, och fastän jag mådde mycket bättre, så ville jag inte bli bortglömd.
Jag tänker att man får vara tydlig och våga kräva! Bara för att man inte får en adhd-diagnos eller någon diagnos överhuvudtaget har man väl antagligen kvar de svårigheter man sökte hjälp/utredning för.. Så berätta hur du känner för psykologen.
När jag skulle få min dom (utlåtande), gick jag dit i god tid. Tog mig tid i väntrummet och gick sedan in på toaletten och onanerade. Haha.
#6 haha du e ju för rolig! tror inte om jag kommer onanera…
haha men vara i god tid är ju bra…
#4 jobbigt impulsiv man kan vara!! tur att utredaren förstod dig!!!
jag har haft bordeline diagnos men gått i dbt. uppfyller fortfarande en del symptom. hur är den lik asperberger???