snart så...hoppas jag
Yey ser ut som att jag ska få träffa en kurator den 21 oktober nu angående utredning för Aspergers. De fick remiss i slutet av april början av maj typ efter att min ADHD diagnos var klar.
Sedan har turerna varit många om när jag ska få komma har tjatat från och till när jag har orkat och komit mig för att ringa folk man aldrig får tag i.
Håller tummarna allt vad jag kan nu för att det ska rulla på åt rätt håll nu.
Hade aldrig någon alvarlig tanke om AS, men tydligen psykologen jag träffade för adhd:n hon nämnde det tidigt.
Så drygt att de inte gör båda utredningarna samtidigt.
Men är nog inte omöjligt har jag insett nu att jag har en släng av AS :) ligger ju i släkten så.
Jo du varulv tänk att det tror jag med numera :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Heja Zatanica…håller tummarna för dig! (Och för mig själv, Och för alla andra som väntar…;-)) Kram
Vänta suger stenhårt

Skulle de inte sluta med Aspergerdiagnosen?
Själv fick jag en del högfungerande Autism/Asperger i min diagnos.
När läkaren förklarade vad det var för bitar i min personlighet så var det mer av dem som jag gillar än ogillar. Han sa att det var min ADHD som antagligen har varit det jobbiga för mig och jag håller nog med.
Autist och glad över det!
Jag tror att det har mer räddat mitt liv än förstört när jag tänker efter…
pEr

Vad skönt att höra att det gått så fort för dig ändå. Vet hur det känns när dom inte gjorde allt på en gång men så blir det ju när remissen bara är för det ena. Väntar på kompletterande utredning för Asperger och remissen skrevs nog ungefär samtidigt som din fast min var tre år efter min adhd-diagnos.
Slänger in en liten fråga…
Jag väntar ju på utredning för AS, men enligt en väldigt kunnig psykoterapeut (Elizabeth Ekman på KBT-teamet i Göteborg) har jag mer svårigheter som tyder på ADHD fast med drag av Asperger.
Kommer jag att utredas för enbart AS först och sedan få vänta igen på en ADHD-utredning? Är det samma för alla eller jobbar de olika runt om i landet? Jag bor i Borås, Västra Götaland.
Vet inte om jag bara haft tur…men både jag och grabbarna fick hela utredningar på en gång…i Göteborg!
Förstår inte varför det ska göras i omgångar och dras ut på tiden!!
#9 Då håller jag tummarna stenhårt för att de jobbar på samma sätt här i Borås. Min sons utredning är precis påbörjad och jag hoppas verkligen att de gör en bred utredning på honom, inte bara AS.
Jag kommer att tjata skavsår i öronen på dem på BUP så att sonen blir fullständigt utredd. När det gäller mitt barn så kämpar jag tills jag stupar… han ska få den hjälp han behöver…!!!
Tyvärr finns det ingen ork över till att försöka påskynda min egen utredning. Jag har skickat ett brev till dem där jag beskriver hur min situation ser ut i dagsläget… men jag har inga större förhoppningar om att det hjälper.

Vet att de även gör fullständiga utredningar i Trollhättan och Mariestad! Det kanske är så i Västra Götalandsregionen!? Håller tummarna för er och "stå på dej"…när det gäller ens barn är det helt ok att vara obekväm och krävande!!! Tänk om man haft lika mycket energi för egen del?

#9 Dom är barn.. det går fortare för dom.