Hjälp!
Är en 35-åring med Asperger, har en dotter på 16 med icke fastställd diagnos (kan vara Asperger, Dyskalkyli eller bara inlärningssvårigheter. det spelar ingen roll i detta inlägg)
Jag läste för ett tag sedan i någon kvällsblaska om en inlärningsmetod för barn med pproblem, minns inte riktigt vad den hette. Vet bara attt det var ett udda namn. Vet någon vad den heter? Eller känner ni till någon bra sajt för tonåringar med inlärningssvårigheter? Hon har problem med alla ämnen, men främst matten.
Tacksam för alla tips.
Positiv inlärning? Fungerar bäst på djur allafall :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nej tyvärr. Men personligen så tror jag inte att det finns några mirakelmediciner mot dålig studiemotivation. Receptet är nog istället en bra personlig pedagog. - Men var hitta sådana? De växer minsann inte på träd idag.

Jag tror att det heter kattmetoden, inte helt hundra med mitt minne men det har katt i sig, så mycket minns jag… kan ha något med det faktum att det just racade förbi en svart en.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tittade på kattmodellen men det verkar vara dyr. Plus så skrev någon att företaget bakom verkar skumt, vägrar svara på frågor osv. Någon som känner till en gratis metod?
Varför inte ringa till Habiliteringen/LSS där ni bor och fråga om det finns hjälp att få? De kanske har tips och råd i alla fall!!

En utredning behöver hon få.
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.