Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 2393 ggr
ochnudå
0

Min utredning ADHD

Hej!

Jag har som barn fått en damp eller mbd diagnos via bup. Men jag är inte säker vilken jag fått. Dock så är jag nu ca 30 år och var i nov till VC för att begära en utredning om ADHD. Fort gick det och jag fick en tid nu efter jul till psykiatrin. Jag träffade en läkare som efter att vi pratat lite sa att om jag fått en sådan diagnos så är det troligen så att jag har ADHD. efter 30min så var mötet över och han sa att sekreteraren ska boka in en ny tid med en sjuksköterska för att sätta ut concerta(?).

För skojskull så läste jag igenom fas på Concerta och fan lite biverkingar. Men dock så skulle läkaren kolla om man har tics eller om man är bipolär.

Efter att ha läst här så blir jag lite förvånad att jag fick träffa läkaren en gång och andra får gå på en jävla massa möten med psykologer och hela team.

Jag har ju klarat tre år på högskola så det är ju inte percis så att det strålar om mig att jag har ADHD.

Borde jag kräva lite mer utredning för min egen skull tycker ni? Jag menar, kanske har jag Asperger eller ticks eller annat som borde utredas också? min tidigare depression som jag också åt medic för?