Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketttips-goda-råd
Läst 994 ggr
Fridborg
0

Bara för mycket!

I två veckor nu har jag upplevt extrem hyperaktivitet. Jag vill skratta, gråta, skrika, kräkas, äta, springa, sparkas samtidigt. Jag brukar annars ha 3 tankar samtidigt och för mig är detta normalt men nu är det ännu värre, det är sådant pladder i huvudet att jag inte ens hör fragment av vad jag tänker.

Min dygnsrytm har helt förstörts, jag somnar på morgonen och kliver upp på kvällen. Det har blivit så illa att jag fått flytta mina råttor till min pojkvän eftersom de låter så mycket om nätterna när jag försöker vända dygnet rätt.

Jag går inte på några mediciner alls och har diagnoserna ADHD och Asperger. Jag har aldrig tidigare upplevt denna intensitet av hyperaktivitet förut.

Har en kontakt på psyk, men den är väldigt sporadisk.

Jag är överkänslig mot mediciner och har därför inte hittat en som passar än. Jag har heller inte lyckats hitta något som lugnar ner mig än då jag bara kan göra en sak i 5 minuter innan det känns som att jag ska springa. Ibland har jag tagit långpromenader mitt i natten.

Vad sjutton ska jag göra? :(

HannaM
0

Det har alltså blivit värre nyligen? Den kan inte vara hypomani/mani på gång?

Fridborg
0

Det var min första tanke också så jag googlade på det och vissa saker stämmer, men inte riktigt allt. Jag känner mig inte som att jag kan göra allt utan befinner mig mer i ett stadie då jag inte vet vart jag ska ta vägen, lider av extrem tristess och frustration. Ja är rätt svårt att förklara :/

Denna kommentar har tagits bort.