Längtan till?
Har du:
- längtan till ett rike, bortom den verklighet du lever i nu?
I så fall:
- Hur ser detta rike ut…?

Narnia.. men utan den onda drottningen.
#1 Narnia…! Håller med! 
#2 The Shire - åh! kan vi inte försöka komma dit!? 

#2 Även fast det är omringat utav de mest fasansfulla vidunder som finns, orcher, vättar, ringvålnader och troll?
#3 Självklart! Jag hittar vägen dit och du packar?! 
#2 Min dröm har inte låtit det dåliga komma in faktiskt, försöker att se positivt på min "drömvärld".
Pandora! Möjligtvis Valar (Heter det så? I Sagan om Ringen dit alverna seglar). Annars duger Middle Earth från Sagan om Ringen under en tid av fred.
#6 Pandora? Varför känner jag igen det så mycket..? Vad kommer det ifrån *döm mig inte ifall jag gör bort mig*

Jag undrar om The Shire har en bostadsförmedling typ bostadssnabben? Uthyres: Halvsmutsig jordhåla, saknar fönster men jordlott ingår
#8 HAAHHAHAHAHAHAHAHHAHAH du dödar mig! 
#5:3 Jamen jag har ju redan packat vetjag! Kommer således och hämtar dig på min flakmoppe i morgon bitti…!? 
#10 Låter perfekt! 
Ska vi säga klockan sju i morgon bitti då! Och hur var adressen…? 

Kan vi inte säga åtta istället? Sommartid imorgon jue! 
ADHDslingan 13C! 

Jamen jag räknade juh med gamm-tid! då är det som du säger även! Således klockan åtta sommartid! ("ställa fram" …)
Nejmen menar du att du bor på ADHD-slingan!? Det gör ju jag med vetjja! Fast på Aspergerslingan (numro 27). Den ligger i samma område - det vet jag säkert, eftersom jag varje dag passerar din gatuadress när jag går till och från Konsumbutiken, som ju ligger på hörnan alldeles utanför din adress!
Vilken våning bor du på? Jag bor på nionde våningen!
Heja, heja! 
Första våningen! Klart jag vet var aspergerslingan ligger! När jag tänker på det tror jag att jag sett dig ungefär vid aspergerslingan! Min syster bor där också! Så det skulle inte förvåna mig alls! :D ;)
Nangiala.
Fast mest brukar jag dröma mig bort i min egen värld, det är en värld med mycket skog och fina gammla hagar och med en vacker sjö och vattendrag. Där ligger en timmrad stuga i rött som jag bor i. inget av det mordärna samhället finns där, man har så man klarar sig och lever i harmoni med sin omgivning. Ideen till denna värld kommer nog från en bok som jag för längesedan glömt namnet på. Svårt att förklara ut en bild man har i huvudet i ord ibland.
Men pratade med en bekant med Asperger för ett tag sedan och det visade sig att hon och hennes vänn hade fantiserat i hopp en värld som var identisk med min ner till minsta grässtrå :)
Jag trivs bra att leva i min värld tror jag.. Skulle vilja leva annorlunda i den, men det fungerar bra att leva här.
Dock hade jag önskat att det fanns något mer, hade gärna levt likt de gör i Harry Potter. Ett annorlunda liv, men i samma värld,
#17 lite mera magi och sago tema helt enkelt? I så fall håller jag helt med, det behövs i denna världen, allt ska vara så seriöst osv, gå att förklara, stelt och dant. Våga släppa loss lite mera 
Sagostunder runt brasan ute vid havet varje fredag kanske
Antingen i Harry Potters värld, eller i Lyras värld i Den Mörka Materian - oförglömligt när man har läst böckerna <3
Det är lite lustigt - båda beskrivs i böckerna inte som några andra världar än vår egen, utan en parallell värld
Edit:
Glömde försöka beskriva hur världen ser ut
Harry Potters värld ser ut ungefär som våran fast man använder sig då av magiska transportmedel och manicker, man har andra yrken och andra djurarter.
Lyras värld har också andra djurarter, andra transportmedel men de känns på sätt och vis steampunk:iga fastän de inte är det - gammaldags men ändå moderna. Här är det mer andlighet, energi och tro än magi. Stämningen som jag föreställer mig är befriande och uppslukande på samma gång. Åh vad jag skulle vilja leva i den här världen 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jag längtar till en värld där allt och alla lever i harmoni med varandra, utan hat, ondska, och andra tråkigheter. En värld där alla är lika värda och alla är accepterade för den de är och det de kan.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#18: Ja, mer magi åt folket!
Sagostunder har jag aldrig klarat av, kryper i kroppen av att sitta still på såna. Eller ja, det går väl an om den varar en kort stund bara.
#21 o nej inga maraton sagostunder, korta sagor, upp o hämta ved till brasan, lite mera korta berättelser, grilla en korv osv 
#7 Pandora är från Avatar!