Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1952 ggr
Izziegirl
0

Ytterligare tester...

Izziegirl
0

Mina resultat: Empatiseringsförmåga 10

Systematireringsförmåga 52

[Varulv]
0

Samma test som jag gjorde systematiseringstestet på förut och fick 63 poäng.

Nu gjorde jag även empatiseringstestet, och fick 19 poäng (av 80 möjliga). Då ska sägas, att jag ändå svarade "liberalt" dvs. jag kunde nog ha stramat åt lite till, och i så fall fått ännu lägre poäng. Testet visar dock tydligt, att min empatiseringsförmåga ligger klart under genomsnittet.

Izziegirl
0

Jag blev väldigt konfunderad över mina höga poäng på systematiseringstestet (trots att jag var aningen "liberal")…vilket är ovanligt för kvinnor.

Sen ÄR jag inte SÅ empati-lös som det andra testet påvisar heller :))

Kommer tydligt ihåg att detta påpekades under mina utredningar också …"väldigt ojämn testprofil"…. och flera tester fick göras om, men alltid med samma resultat.

[aspie]
0

Empatisering

Du fick 28 poäng av 80 möjliga.  Enligt detta test har du en lägre förmåga än genomsnittet att förstå hur andra människor känner och tänker.

Kvinnor får i genomsnitt 47 poäng och män 42 poäng. Många personer med Aspergers syndrom eller autism och normal begåvning får runt 20 poäng.

[Varulv]
0

#3 Varför blev du konfunderad? Om du har Asperger, så är det ju helt i sin ordning… Flört

[Varulv]
0

#4 Trevligt att få ha dig här, aspie! Glad särskilt i detta sammanhang, eftersom just du ju introducerade Baron-Cohens ES-teori för oss andra ovetande då, för flera år sedan. Flört Och alltsedan dess, har jag tagit till mig teorin stenhårt. Jag tror på den!

[Joanna76]
0

Empatiseringsförmåga 47

Systemeringsförmåga 16

Alltså är jag genomsnittlig (det blir jag i alla test jag gör hahaha), hur jag fick så höga poäng på empatiseringstestet är jag ovetande om. Läkaren som ställde min AS-diagnos kallade den AS-light. Kanske det är en förklaring. Systemeringspoängen kan jag förstå, jag är inte ett dugg intresserad av hur saker och ting är konstruerade.  Jag tenderar att se saker ur estetisk synvinkel snarare än hur dom fungerar eller varför.

Jag är skum Obestämd

[Varulv]
1

Jo, det torde vara samma test.

zatanica
0

Systematisering 50 jämt fick jag

och fick vist 0 poäng på empati testet, där ser man

pius314
0

Du har enligt testen en hjärna av typ B (58 i empatiseringsförmåga och 39 i systematiseringsförmåga). Och då var jag lite snål på systemfrågorna… Intressant. Ska läsa på mer om baron-… och bakgrunden till testernas utformning (och jag har ingen diagnos (även om några tycker att jag borde ha ;-)))

• Tillräckligt bra är perfekt! -
[Varulv]
0

… men då är du nog en NT i alla fall, pius314… ObestämdFlört

pius314
0

#12 Det är nog risk för det ;-)

[Varulv]
0

#13 Dock bör du inte sörja alltför mycket över detta sorgliga - som det verkar - faktum…! GråterKyssSkrattande

pius314
0

#14 :-D :-X

[Varulv]
0

#10 Du har således - om testresultaten stämmer - en extrem S-hjärna! Rättså intressant egentligen… Obestämd

Salish
0

Jag har enligt testen en hjärna av typ S
(26 i empatiseringsförmåga och 25 i systematiseringsförmåga).

Förvånad över den låga empatiseringsförmågan, även om jag ofta får höra att jag är okänslig och sånt. Att jag fick helt normalt i systematiseringsförmåga förvånar mig dock inte. =)