Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettdiverse-npf
Läst 6324 ggr
JohannaEkroth
0

Känsliga för vädret

Är vi bokstavsmänniskor känsliga för väderomställningar?

Jag fåt fruktansvärd huvudvärk och trötthet vid lågtryck och åska, vilket är synd för jag gillar åskoväder.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Norpan88]
0

Jag är iallafall HSP och känslig för för vamt väder, blir trött och hängig då, känslig för åska i luften (huvudvärk)

Överkänslig mot solens strålar. Får eksem efter 5 min i solen.

Bäst mår jag i lagom väder med torrare luft.

JohannaEkroth
1

Exsem i solen får jag också jättelätt. Bränner sönder mig så lätt så lätt.

Och på vintern får jag köldexsem på hela kroppen. Obestämd

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

zatanica
0

Japp räcker up handen, känslig för väder är jag. Vid lågtryck får jag en speciell huvudvärk, räcker med att lågtrycket är på väg så känner man av det. MÅr inte heller speciellt bra av värme, över 20 grader så mår jag illa nästan svårt att beskriva kännslan. MEn hur jag en försöker kan jag inte vänja mig vid värmen eller tycka om den.

Mår bäst mitt i vintern med ordentlig kyla, men kan även njuta av fina höstdagar då brukar vädret vara optimalt, eller vissa vårdagar, men då tycker jag det är för ljust i stället :)

Insåg nu när det snöat att jag nog faktist trivs bäst då :) Även om jag blev glad när våren och blommorna kom :)

Zaphix
1

Får ofta migrän på sommaren när det är åska i luften. Kan gå med huvudvärk i flera dagar och när det närmar sig ovädret kommer migränen.

Snnars är jag känslig för väder psykiskt. Soliga dagar mår jag oftast mycket bättre än andra dagar. Gråa höstdagar då det regnar är det värsta, då mår jag skit. Molniga dagar känner jag mig alltid lite nedstämd..

Soliga vinterdagar oavsett hur kallt det är trivs jag bäst på. Gör inget om det är -25, bara det är SoL.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Jennix
0

Jag är det, känner ofta av åska i luften. Är känslig för väderomslag överlag, när det växlar kraftigt med värme och kyla.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

[Varulv]
0

Min mamma har jag för mig var väldigt känslig för väderomslag och förändringar i lufttryck. Också hon fick huvudvärk inför annalkande åskväder. Som jag har nämnt förut så tror jag att hon hade en släng av Asperger.

Jag själv däremot (aspergare) är inte ett dugg känslig för väderomslag, och inte heller för olika vädertyper. Jag kan anpassa mig rättså bra, och klarar till och med av att kroppsarbeta i 30 graders värme och SoL.

MissInAction
2

Mamma brukar säga att morfar alltid la sig och sov middag när åskan gick Glad det brukar jag också vilja för jag blir också trött, och så får jag spänningshuvudvärk vid lågtryck. 
Som Zaphix så mår jag som bäst vid soliga dagar, fast jag föredrar sommarhalvåret, helt klart! Gillar värme men lider när det är värmebölja och man inte finner svalka någonstans.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

skippy
0

Själv så får jag diare när vädret omväxlas från kyla till värme. Kan även känna mig hängig innan åskan kommer. Som något som trycker ner huvudet - eller hur man ska förklara.:P

Dessutom har jag extra svårt för att somna när det är fullmåne ute.

Jennix
0

Jag upplever mig själv som känslig för väder, ja. Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

graleh
0

Japp, jag föredrar när det är typ 18 grader ute och mulet. Jag är väldigt solkänslig samt ljudkänslig. Jag får lätt migrän av starkt ljus och höga ljud.

Däremot uppskattar jag bastubad i ca 15 minuter, min kropp vaknar av det.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

[Norpan88]
0

Måste bara säga att överkänslighet mot solen har blivit bättre sedan jag började äta omega 3 och 6 kapslar! Jag är överlycklig. Är fortfarande känslig och får eksem, men dom uppstår inte lika lätt och försvinner fortare.  Måste ändå ha 50+ solfaktor