Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettautism-aspergers-syndrom
Läst 7950 ggr
Karmatarerskanise
0

Aspergers - Assexuell?

Hur ser det ut där ute? Är det så att det är många med Aspergers Syndrom som saknar sexlust? Eller jag har blivit felinformerad?

borgsandra
0

Vad jag har hört så är det inte så, och vet en del som har det som är helt tvärtom. :)

[Varulv]
3

Ja, man bör kanske skilja på sexuellt behov och sexlust lite granna. Minskad sexlust behöver ju inte nödvändigtvis innebära minskat sexbehov.

Lusten är ju givetvis beroende av hur man mår; hur ens relationer är för tillfället; situationen överlag. På något vis så tror jag ju att sexlusten är rättså intimt kopplad till livslusten.

Fast livslust kan man visserligen ha ändå, även om situationen känns piss; även om man är nere i en depression. Man kan ha lust, men inte ork, inte motivation - men någonstans inne i en ljuder ändå genklanger av en lust, som man vet kommer fram, bara förutsättningarna blir de rätta.

Obestämd

[Tassy]
0

nej, jag är inte asexuell, känner ingen aspie som är det heller vad jag minns.

gulzebra
0

Om jag inte minns fel så är det väl många aspergare som avviker från normen iaf. En del av alla avvikande borde rimligtvis vara asexuella, men så finns ju en massa andra avvikande varianter också. Så nä, överrepresenterat bland aspergare jämfört med NT kanske men så värst vanligt tror jag inte att det är.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Varulv]
3

Du har så rätt, Tassy. Precis som trådens rubrik lyder, så känner jag mig som oftast as-sexuell…! Skrattande

RedBlackGrey
0

Jag har en teori - antingen eller, baserat på det jag har sett och märkt. Det finns inget mellan-alternativ. Jag har stött på människor med Asperger som är lika asexuella som översexuella. Jag har bara märkt en relativt liten klick som är sexuella. Som är det vanligaste hos normerna. :) Det är en myt att vi skulle vara överrepresenterade som asexuella. Det är lika svårt att läsa av oss, som att få oss att öppna oss till andra. Antingen säger vi det utan censur, elöer ej alls till någon, mer än till dem det berör, och vissa till närmaste vän. Så finns dem asexuella av oss också. Ja, asexualitet vs. översexualitet.

RedBlackGrey
0

assexuell*

[Varulv]
0

Egentligen några mycket intressanta konstateranden utav dig, RedBlackGrey! Kan faktiskt intuitivt hålla med dig. Om du vill och har lust, så får du gärna utveckla ditt resonemang en smula…!

VeganGeek
0

Jag är förvisso asexuell men vet inte om det på något sätt hänger ihop med min Autism. Jag funderar inte så mycket på det för den stör mig inte.

greenlight
0

haha det kan jag ju inte påstå, är mer sexuell än många andra

Allamej
0

Har varit, ramlade ur, insåg att jag var totalkörd som kvinna och är nu tillbaka i asexuella skaran.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Cafesinner
0

Alltså. Både ja och nej för mig. Jag har lusten alltså kan bli kåt och så, ursäkta språket x)
Men när jag tex har sex ser jag det nog inte riktigt som andra "normala" människor. Typ känner mig distanserad, inte känslomässigt involverad i det… liksom… inte i hjärnan utan bara…ja rent fysiskt oftast. Trots att jag gillar personen. Kan tänka på ngt helt annat ibland, eller bara zoona ut liksom.

[mossquinnan]
0

har inte aperger men ADHD,och kan känna i mellanåt att jag är färdigutsamerad nunna *S* Typ assexuell:-(

Har alltid älskat sex,nu är d mest jobbigt..ta mig och hoppas du snart e klar kan tankarna vara..kanske åldern och klimakterie..blir ju 50 i sommar..

detta med slentrian kan  kanske få vem som helst att slakna..en sk mur även den..Ska fixa en tid hos gyn och se om dom har extravaganzzza sexpiller *S*

Något saknas helt klart..uuh nu skäms jag nästan..för vem vill damma i hop i så tidig ålder??!!

Aspierant
0

Jag skulle vilja påstå att både min sexlust och mitt sexbehov är högre än genomsnittet. Men precis som någon skrev är jag inte riktigt där känslomässigt. Helt plötsligt kan jag zoona ut och börja tänka på helt andra saker, även om jag är kär i personen jag har sex med. Jag har helt enkelt svårt att förknippa sex med kärlek. Sex har alltid bara varit just sex för mig, och ingenting annat.

[Pappsing]
0

Jag har inte så stor koll på det där med min sexualtiet.
Det är inget jag har lagt ner energi på att forska i.
Jag älskar min fru och känner helt klart behov av närhet…vilket då och då, leder till sex.

Men jag kan inte säga att jag känner behov i snoppen, av att doppa den i min frus underliv.
Jag har alltid kopplat sexlust, till just könsorganen.

Men det kanske inte alls behöver vara så.
När jag var yngre, hörde jag att mina kompisar brukade titta på porrfilm då och då..

Jag såg lite av en porrfilm….det var ju enbart tråkigt och läbbigt.
Ingen direkt handling, fokus låg på att killen, med mega-snopp, sätter på tjejen på något sätt.

Men, ska man bli kåt av det?
Är man asexuell om man inte blir kåt av att se på porrfilm?

Jag vill nog införa ett nytt ord….
Nu har jag det inte i huvudet, men jag blir enbart kåt på min fru….kåt…tycker jag är ett så fult ord…

upphetsad och känner behov av närhet…ja…det låter bättre :P

Karmatarerskanise
0

Nej, man är inte assexuell om man inte blir kåt av porrfilm. Assexuell är att man inte vill ha sex alls. Man blir inte kåt.

[Pappsing]
0

Men, vad innebär det att bli kåt då?

Karmatarerskanise
0

#17 Sexuellt upphetsad.

[Pappsing]
0

Jo, jag fattar den biten….
Men hur känns det?

Nu förstår jag att du kanske inte kan svara för hur det känns för oss män, men hur känns det för dig?

Karmatarerskanise
0

Blodet rusar, pulsen ökar, känsligheten ökar på kroppens sexuella puntker. Andningen blir snabbare och tyngre, ögonen glansigare, pupillerna lite större. Män får stånd.

[Pappsing]
0

Sådana känslor jag enbart får när jag har närhet med min fru…
Jag får det inte själv, jag hade aldrig upplevt de känslorna, före jag träffade min fru.

Så jag antar att jag är lite asexuell

Karmatarerskanise
0

Det är du ju inte eftersom du känner det jag beskrev. Assexuell är man då man aldrig känner så.

[Pappsing]
0

Okej…

Karmatarerskanise
3

Vackert att du bara känner så för din fru :D

[Pappsing]
0

Jag och min fru har utforskat min sexualitet.
Det var när vi var ihop, som jag började att onanera….jag gjorde det aldrig innan.
Såg ingen njutning med det, visste inte hur man skulle göra om man säger så.
Hade provat ett antal gånger, men…

Jooo, när jag var yngre och sprang långt, då kom jag….för då gnuggades ju min penis mellan låren.
Det tog några år innan jag kopplade det hela, men nu fattar jag ju att jag kom, när jag sprang..

För mig handlar sex om, närhet med den jag älskar.

Känner inget behov eller ens lust att fundera över hur det vore att ha sex med någon annan….det vore mest läbbigt.
För att inte tala om att jag skulle aldrig ens få idén att försöka med det.