utlåtande
Nu har så äntligen mitt utlåtande ifrån Asperger utredningen kommit. Det kom bort på posten sedan skrev hon fel adress, men nu är det här.
Men shit det är ju lite läskigt på något vis att läsa och är verkligen inget som man vill visa för någon.
NÄr jag gjorde utredningen berättade jag ju här om ett test då man fick se bilder på datorn på endast ögonpartiet. Sedan hade man fyra olika svarsalternativ på kännslor där ett var rätt.
Man kunde tydligen få 36 poäng på det, genomsnittet för personer med autismspektrum diagnoser var 21,9 och för NT mellan 26 och 29.
Lilla jag skrapade ihop hela 10 poäng, så det var tydligen mer illa än man trott.
Hur har ni reaferat när ni läst era utlåtanden?
HAr tydligen något som heter alexitymi med, typ att man har svårt att sätta ord på känslor och beskriva hur man känner. Hade inte en aning att det fanns ett ord för sådant.
Tänk vad underbart om man slapp sätta massa diagnoser på folk. Tänk en värld där alla räknas för den de är så länge som man är snäll och trevlig och inte skadar någon.
Men nu ser ju världen tyvärr inte ut så, när alla ska passa in i ett fack och bete sig lika, tänka lika och se lika ut. En aning trist 
Mitt utlåtande har mamma, dem sa att man ska inte läsa de själv.. Inte resultaen och det.
*ger en kram*
Jag hade heller ingen aning om att det fanns nåt som hette alexitymi. Det låter jobbigt.
Det lät klokt kaktuz, ja de borde säga att man inte ska läsa det, men vem ska ha deet då lixom 
Nej man får tydligen lära sig något nytt var dag cajsaBajsa, lät bara dummt att sätta ord på det, klart man inte pratar om hur man känner med främmande människor. Visst ag har inte allt för lätt för det, men hur många personer kan egentligen bara öppna upp som en bok och beskriva hur man känner?
Äh Bara att ta allt med en klackspark, man är ju fortfarande samma person, med eller utan diagnos på pappret.
Orden på pappret gör ju bara att man har rätt till extra hjälp om man behöver och vill ha.
Tack för kramen för övrig cajsaBajsa 
Någon som du litar på. Eller lägga undan det i låst fack.