ifrågasättande och svårt att förstå...
Är du sån som ifrågasätter det mesta utav det du läser,hör eller ser?Så där rent spontant?
Lite likt pippi när hon går in i "parfym/dambutiken" och säger;
NEJ!
När hon får frågan om varför hon säger så,svarar hon:
- Nej jag lider inte av mina fräknar!
Lite så menar jag.
Och har du svårt att förstå vad det står om du tex letar fakta om sl-korts priserna osv på deras hemsida?Menar att det står tex ang skolbiljtter som för hette treminskort.Som då man oxå kunde köpa som treminskort plus.Nu heter det alltså skolbiljett
tror jag,men i infon står det terminsbiljett i några meningar.Och vill jag sen att mitt barn ska kunna åka efter en viss tid heter det nu då fritidsbiljett.Osv osv…blir bara snurrig och hajjar till slut nada,,,
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Jag ifrågasätter alltid allt jag hör och läser, kritiskt tänkande och nyfikenhet kallar jag det. Dock så verkar det irritera folk, man ska ju inte ifrågasätta saker om man vill vara socialt accepterad har jag förstått. Tänker inte innan jag ifrågasätter, utan det går på rutin tyvärr. Menar inte att vara kritisk på ett negativt sätt, utan är oftast bara nyfiiken..
Har inte svårt att förstå saker, utan förstår oftast direkt när jag läser något. Hittar snabbt ut det viktiga i en text bara genom att titta på den och sammanfogar det till ett svar på det texten handlar om.
Börjar jag överanalysera en text, då kan jag lätt förvirra mig, men stannar jag vid den snabba tolkningen så hittar jag rätta infon direkt.
Jag tycker att ett kritiskt förhållningssätt är både sunt och viktigt.
Så för att sammanfatta: - Nej, jag tror inte att någonting är sant bara för att DU säger det, du måste motivera det också.
MVH Henrika
Sajtvärd på HBT iFokus
Ja jag ifrågasätter men oftast när folk tror att de vet. Då kan jag börja ställa frågor som de inte kan svara på tycker de är lite roligt.
Sen bara köper jag inte allt jag hör eller läser är jag intreserad av ämnet tar jag reda på de. Annars bryr jag mig inte. Har lärt mig att välja mina strider.
O jag är en liten pippi som slulle kunna säga NEJ jag lider inte av fräknar, jag gillar dem..
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Ja, jag känner igen mig mycket. Har dock lärt mig att fundera över när det är rätt situation och mindre lämpligt att göra det. Man får fundera på vilka reaktioner man kan förvänta sig och vilka reaktioner man vill ha.
Det är inte alltid uppskattat att ifrågasätta men det kan vara det - speciellt om man gör det på rätt sätt och med diplomatisk inriktning. 
Ja, man får välja sina strider, som det heter.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Är så glad att jag avslutat medlemskapet här:)) i min värld och på dom forum som jag är på finns inga strider..bara true vänskap..:)
#7 och vad har den kommentaren med tråden att göra?
Om nu allt är "boring" här inne förstår jag inte alls vad du har här att göra? Har för övrigt anmält ditt inlägg angående Hanna. Skitsnack hör hemma i sandlådan.
Anmäl vad du vill har ju själv beviset :) tråden handlade lite om ifrågasättande eller? Är du den som styr över mig och d jag svarar på hera? Pm: isf eller lugna ner dig:)
#8 Jag trodde att vi hade fått nog av beteenden som går ut på att söndra och så split härinne, faktiskt mossquinnan. Nu har vi äntligen fått lite balans och trevnaden åter - förstör då inte det ånyo, vill jag ge dig som råd. Du, mossquinnan, som var en sådan sann glädjespridare och resurs härinne förut - vad har hänt med dig??
Jo jag ifrågasätter d mesta.. Både för min och andras skull:))
Rådet angående PM kanske du själv skulle ta till dig.
En del saker tar man privat.
Varulv; bra ord.
eller du hera el varulv om ni så starkt har i mot mig:))) har aldrig fått pm av er..godnatt
#15 Har inte haft något emot dig, men när du bara kommer in för att prata ner folk och klaga på hela forumet, då ser jag ingen anledning till att du ska skriva alls.
Som Varulv skrev har vi det trevligt igen, varför i hela fridens namn vill man komma in och förstöra det.
#11 och#13 kan inte bero på mig enbart..är bara ärlig.. Kanske ni själva ska se över era ord litta..lite tankar utan taggar.. Kram till er nu ska jag sova:)
#14, 15 Nej mossquinnan, jag har inte någonting emot din person, som jag alltid har tyckt mycket om. Och det vill jag verkligen anta att jag kan få göra fortsättningsvis också! 
Sedan det där med lättantändlighet… Ja jag tror nog att vi båda - ADHD och Asperger - kan vara väldigt sådbara och lättantändliga av oss. Men då är det ju också ett gemensamt drag som vi har.
Två skilda sajter - ja, jag har som du funderat lite på det faktiskt. Men samtidigt är det väldigt stimulerande att kunna få spegla sig i varandras - ibland olikartade, stundom likartade, andra gånger kompletterande - egenskaper. Tycker jag i alla fall.
- Hade ni en bra husvagnsmidsommar, du och maken, förresten? 
#17 I ärlighetens namn, väntar du dig något annat än "taggar" när du hoppar på en av de Medarbetare på den här sidan som gör mest för forumet?
Varulv:) ja vi är nog lika fast endå inte..har märkt då en granne till mig som e aspergare å jag blir i "inre" konflikt med varandra"s" han e jättego en varm själ..men han ser inte min glädje i mina skämt..borde inte störa mig på d.. Jobbar på d iaf "fniss" aah å du Hera..hade inte gjort ett personligt påhopp om jag inte såg d lågt själv..så rätta inte d du inte vet något om tack:)) vi har haft mysigt i husvagnen.. Snart drar vi vidare:) fin sommar ni goa själar och förlåt att jag bara är mig själv..som ni andra är..
#20 Personliga påhopp är aldrig OK. Speciellt inte då personen ifråga inte är med i diskussionen och kan försvara sig själv. Där i ligger problemet.
För övrigt har jag båda diagnoserna.
Nähä men mig personligen är d ok å hacka på "s" jag kollar heller aldrig om någon är online el inte.. HAr inte ens många av er på min vänlista..men håller starkt med..skitsnack hör inte hämma här, och ingenstans om man ej står för d man ventilerar..! Och får gensvar för beläggen… Tycker jag är viktigt!
#22 Hacka på? Du kommer in med en dålig attityd mot både sajten, dess medlemmar och Medarbetare. Du får svar på det. Det är inte att hacka på dig, utan att tala om att det inte är helt okey.
Vänlistan vet jag inte vad du menar med?
Att ventilera är en sak, och att hänga ut folk som inte är närvarande en annan. Att du inte har koll på vem som är online har inte med saken att göra. Du hoppar in i en tråd och börjar klanka ner på en Medarbetare. Det har inte med ämnet i tråden att göra. Det är det jag menar.
Ska man snacka så privata saker som PM så tar man det med personen ifråga, inte öppet på forumet.