Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettautism-aspergers-syndrom
Läst 10897 ggr
[Kaktuz]
3

Några citat-AS

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

*People like you are the reason people like me have to take medication.

(Inget elakt egentligen, då många måste ta medicin för att fungera socialt)

*Autistiska lever i sin egen värld medans vi med Asperger lever i er värld, men på våra vilkor.

*Om jag inte förstår vad NI menar, ses detta som en brist hos mig. Om NI inte förstår vad jag menar, ses detta också som en brist hos mig.

*Vanligt folk lever på med sina liv och behöver varken veta eller fundera så mycket för att förstå. Aspergare analyserar sina liv och behöver både veta och fundera för att förstå.

*‎Människor med andra handikapp får ofta kämpa för att andra skall förstå att de är normala, och som alla andra, inuti trots att de ser annorlunda ut utanpå. För oss med autism är det tvärtom. Vi får i stället kämpa för att andra skall förstå att vi är väsentligt annorlunda på insidan. - Gunilla Gerland

*‎Människor är som batterier: personer utan Asperger är som de dyra med lång laddningstid, de kan göra mycket innan de måste laddas om. Medan de med Asperger är de billiga med kort laddningstid, det går snabbare för de att ta slut.//NeeKee

*ADHD & Asperger - Born in too many colors for this black and white world.

*If you can't change the world, change yourself. If you can't change yourself, change the world. //Matt Johnson

Rekommenderar författaren Kahty Hoopman böcker:"All cats have Asperger syndrome" och "All dogs have ADHD".

(Snappat upp några av dem och fastnade för dem, dock hittar jag inte författaren till alla, hur mycket jag än googla, kan vara översatt från engelska/svenska. Om någon vet får dem gärna skriva infon.)

[Joanna76]
1

Det tredje citatet var bäst, och tyvärr alldeles för sann Rynkar på näsan

[Kaktuz]
0

#1 Ja, för få fattar det utåt sätt, medans en annan är inställd på det.

JohannaEkroth
0

Jag kopierade 4:e citatet och lånade till min FB. Underbara citat! Tack! Kyss

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Kaktuz]
1

#3 Yes, jag har använd mig av dem på min FB, dock så fattar dem få (22 st) kontakter man har där ändå inget..

Kyss

[Kaktuz]
2

Denna hade jag igår.. Då det dyker upp folk oanmält hos mig nästintill varje dag. Och det stör mig mycket. Men inte hjälper sådant här ändå. Måste väl börja säja ifrån..

Allamej
0

Kaktuz, du är välkommen att adda mig om du vill få mer till din humorsajt :D Eller en massa, imo roliga bilder och texter :D samma Avatar här som där

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Kaktuz]
2

Passande idag… Skäms

LenaR
3

Den här ska jag komma ihåg:

Om jag inte förstår vad NI menar, ses detta som en brist hos mig. Om NI inte förstår vad jag menar, ses detta också som en brist hos mig.

Älskar antijante-lagen!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

sudniF
0

Om jag inte förstår vad NI menar, ses detta som en brist hos mig. Om NI inte förstår vad jag menar, ses detta också som en brist hos mig.

Ja verkligen

[Kaktuz]
1

#6 Jag vet var du finns på FB Flört

Star68
0

JÄTTEBRA CITAT, ALLIHOPA! Tack för att du ofta delar med dig av så mycket roliga och bra saker! :-)

[aspie]
0

#10 Jag vet vart både du Kaktus och Allamig finns på fb Tungan ute

Allamej
0

Meh! Aspie, lägg till mig då! Och du med Kaktuz… om du inte redan gjort det för då vet jag vem du är :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Kaktuz]
0

#12 och #13

När det gäller FB så har jag inga kontakter mer än syskon där Tungan ute

[aspie]
1

#14 Synd Kaktus att du bara har dina syskn på fb. Eller det är ju givetvis inte så bara egetligen. Flört

#13 Allamig, ska se om jag hittar dig igen för jag minns nte namnet. Kaktus ser jag ofta men inte dig lika ofta. Skriver ett pm om vem jag är när jag hittar dig ;)

[Kaktuz]
1

#15 Ja allså förr hade man lite olika folk där men märkte snabbt att de blev för mycket. Har väl dem och några bekanta där jag bor, även de är för mycket. Sen börjar jag tyvärr avsky FB, folk hör inte av sig längre via sms etc. Snart ladda väl folk upp bild på sin toa och tala om att dem är där nu Flört

[aspie]
0

#16 Jo det kan bli lite för mycket ibland håller jag med om. Det finns en del som sugit massor av energi från mig och dom har jag "tagit bort".

Egentligen skulle jag vilja ha en NY sida på fb så jag kan välja mina speciella vänner till den..Flört

[Kaktuz]
1

#17 Aaa, eller så skriver man att man ska avsluta, och se vilka som agera därefter Glad

Denna kommentar har tagits bort.
[aspie]
0

#18 Aaa precis KaktusFlört

Tror dock inte att någon försvinner om jag skulle skriva så. Det är nog en för enkel lösning Obestämd

#19 Du får fråga om det är nån som är intresserad och i så fall kan du ge dom ditt användarnamn eller din e-postadress som du har på fb. Då kan de lägga till dig om de vill Glad

[Kaktuz]
0

#20 Attans.. Mja fungerat förr för mig, men mja dem få jag ha nu skulle väl 60% reagera, och då inte syskonen… Obestämd

[aspie]
0

#22 Kaktus. Jag kanske skulle prova ändå eftersom det funkat för dig Flört

[Kaktuz]
1

#24 He he jag bruka formulera det så det är så ärligt som möjligt men samtidigt så det skrämmer upp. Alt är ju att man skickar PM till alla och tex säjer att "du har tre dagar på dig att höra av dig till mig varför jag är på din vänlista" Oskyldig

#25 Du har en FB grupp som heter Asbergers Syndrom jag kan rekommendera: http://www.facebook.com/groups/72899461969/

[aspie]
0

#26 Haha du är modig du Glad Förresten.. vilken rolig Avatar du har Skrattande

[Kaktuz]
1

#27 Tss är bara mig själv Tungan ute Yes tack, den "diggade" jag Flört

Cafesinner
1

Love it, speciellt _Autistiska lever i sin egen värld medans vi med Asperger lever i er värld, men på våra vilkor. :) _