Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettautism-aspergers-syndrom
Läst 2534 ggr
[Varulv]
7

En givande träff

Vi var två aspergare från Eskilstuna som idag begav oss till Västerås för en träff med en likasinnad där. Vi tillbringade en trevlig eftermiddag på ett hamncafé i alldeles lagom värme med växlande molnighet (mestadels sol) och en behaglig sjöbris, ivrigt samspråkande i diverse ämnen men mest om sådant som rör Asperger. Det enda vi om möjligt hade att klaga på var de myckna getingarna, vilka också ville ha sina beskärda delar av vår måltid. Men vi delade inte med oss särskilt generöst, så de halvtröttnade rätt snart. De stack, kan man säga, men inte oss…! Flört

kristina130
0

Vad trevligt ni verkar ha haft det. Det måste vara skönt när man träffar någon som har samma diagnos, man kan utbyta tankar/erfarenheter m.m. Härligt att ni träffades i verkligheten! Glad

[Varulv]
0

Det kan verkligen rekommenderas, kristina130! Glad

Zaphix
0

Trevligt!

Tycker dock att ni var lite taskig mot getingarna, även insekter måste ju äta liksom.. ;)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

JohannaEkroth
2

Zaphix, jag tänkte äta en. SkämsOskyldig Han råkade liksom hamna lite under min gaffel och kniv när jag skulle skära pizzan. ObestämdOskyldigTyst

Fast kan lugna er och säga att han inte hann lida. Förvånad

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Varulv]
0

#4 Där friserar du allt sanningen en smula, Höstlegenden… Obestämd Getingen hann visst lida, en liten stund i alla fall! GråterFlört

JohannaEkroth
0

#5 Fast meningen var att den skulle dö direkt och inte lida! ObestämdFlört Tanken räknas väl?! Foten i munnen Nu får jag ju dåligt samvete ju. GråterRynkar på näsan

[Varulv]
0

#6 Ingen fara, Höstlegenden! Cool Lite manfall får getingsvärmen räkna med när den tror att den kan roffa åt sig av andras mat hur som helst - utan inbjudan, och utan hyfs…

JohannaEkroth
0

Precis, Varulv, den tänkte ju för bövelen flyga iväg med hela min pizza! FörvånadCoolFoten i munnen Var ju liksom tvungen att hindra den katastorfen! FlörtTungan uteSkrattande

[Varulv]
3

He he… ja det hade sett ut det…! Skrattande

Fast tänk, om getingar vore lite smartare… Obestämd, då kunde de bete sig som småfåglarna i Askungen-sekvensen på julafton när de draperar Askungen med gemensamma krafter i samverkan:

Då kunde vi ha fått se ett hundratal getingar placera sig runt din pizza-kant och som på ett kommando lyfta - och iväg seglade din pizza som en frizbee - hem till getingbot! Foten i munnen

(Fast - hur skulle de få in pizzan genom getingboöppningen…? Obestämd [tänkte inte på det… GråterOskyldig].)

JohannaEkroth
0

Varulv funderingar ala Asperger! Foten i munnen

Emaljoh4
0

Ni är ju föööör underbara!! SkrattandeKyss

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

JohannaEkroth
0

Tack Malin! Kyss Du också! Kyss

Emaljoh4
0

Skrattande Tror ni är minst lika roliga IRL.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Varulv]
0

#13 Vi får väl sikta in oss på att träffa dej också någon gång, Emaljoh4! Flört; vi har ju blivit lite varma i "turné-kläderna", Höstis och jag. (Vem vet, vi kanske kunde bli ståupp-komiker, turnera runt i land och rike och underhålla… Cool.)

Star68
1

Hahaha… :-D Apropå Askungen (#9)… Höstlegenden & Varulv "kan vara trista och tråkiga och dötrista och…ALLDELES UNDERBARA". ;-) #11 Emaljoh4, jag skriver under på att de ÄR underbara! :-)

Star68
0

…och roliga! :-)

[Varulv]
0

Ha ha! Skrattande Du också, Star68! FlörtKyss

zatanica
0

Angående för getingarna att få in pizzan i hålet. De gör helt enkelt som bladskärar myrorna och skär upp den i lämpliga bitar för att få in i getingboet.

Väl där får deras larver/ungar kalasa på pizza och vipps har vi en ny sorts getingar som avskyr blommor men älskar pizza. Då gäller det att se upp och alla pizzerior måste plantera blommor så inte getingarna kommer in och stjäl all pizza Glad

Emo
0

Roligt att läsa om hur trevligt ni hade det.

På smyckestillverkning har vi våra pärlträffar och jag har ett rum som används av pärlare en lördag varje oktober och en lördag varje maj. Kul tradition.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Varulv]
0

#18 Hi hi! - "Wasp pizza slicing": ett känt begrepp för alla pizzabagare… Skrattande

Fast faktiskt så gör getingarna redan så. Sätt dej i trädgårn med exvis en tallrik med skinka eller rostbiff, så kan du få se en geting in action: den skär - eller kanske "klipper" - ut ett runt stycke av köttet, lagom stort för att den ska orka flyga iväg med det…

#19 Det låter mycket lovvärt, Emo! Glad