Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1423 ggr
indra-bus
2012-08-09 17:58
11

TACK!!

Skulle vilja tacka er alla för att ni finns här. De är nog ca 3 årsen jag hittade hit då var jag väldigt deprimerad o hade mycket runt mig.

Trodde på fullaste alvar att de bara var jag som var så korkad o värdelös o misslyckad. Nu menar jag inte att ni eller vi är de så klart. Men när jag hittade hit o läste vad som skrevs o fick vetskap om att de är inte bara jag som är så här o har dessa problem. De var så skönt. Nu menar jag ju inte att jag unar någon problem. Ja tror ni förstår hur jag menar ;)

Jag har ju fortfarande små svackor ibland men mycket tackvare er här ni gulliga bokstäver så är de ljust små..

Så tusen TACK för att ni finns här..

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

JohannaEkroth
2012-08-09 18:34
0

Tack själv gumman för att du vill vara med oss! Tycker du är en helgo tjej! Kyss

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

indra-bus
2012-08-09 18:43
0

KyssKyssKyss

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

kristina130
2012-08-09 19:19
0

Ja, jag säger detsamma. Tack för att du indra-bus och Höstlegenden + alla andra finns!!!! Det är så skönt att kunna skriva av sej och få råd och tips av människor som förstår. GladFlört

[Varulv]
2012-08-09 20:54
1

Ja och vad vore den här sajten utan dej, indra-bus! GladKyss

Star68
2012-08-09 21:37
1

Håller med dig igen, indra-bus! :-) Här finns trygghet & värme! Kram till dig, och tack för att DU också finns här!

sudniF
2012-08-09 23:05
0

Vad härligt Skrattande

(bara jag som är en mespropp och är lite skraj för er, ja fortfarande varulv Flört )

Zaphix
2012-08-09 23:13
2

Tack själv. :)

Är också rätt positivt inställd till detta forum, eller ja, jag måste väl vara det i och med att jag hänger här en hel del..

Dock är jag tudelad till att läsa om all problematik och de insikter man får om sin diagnos. Jag kan emellanåt känna mig lite för självmedveten, kopplar ihop lite för mycket med adhd'n ibland. Men samtidigt är det bra att förstå sig själv bättre, även om det också kan vara en börda.

Något som däremot är enbart positivt är att jag förstår min AS-bror mycket bättre nu, är betydligt mer accepterande jäntemot honom vilket jag är glad över. Greppar mer hur han fungerar nu då han verkligen kan vara steriotypen på en person med AS rätt ofta. Hade nog inte fått den förståelsen utan detta forum, det tackar jag för. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-08-09 23:33
0

#6 Va!? Du, sudniF, skraj för mig, Varulv…!? ObestämdCool

Ja det är nog bäst du passar dig!!! GRRRRR Rynkar på näsanSkrikandesFörvånad

Nej, skämnpt och sidå - jag är den snällaste som finns juh! GladGladGlad

Så inte ska du väl vara rädder för mig! FlörtKyss

[Varulv]
2012-08-09 23:39
0

#7 Det var väldigt intressant och positivt att höra, Zaphix! Glad

Din bror - varför är han inte här på detta forumet då, undras!? (eller är han kanske här redan? - annars, så skicka han gärna! Flört).

Men om han absolut inte vill medverka här hos oss, så är vi aspergare väldigt tacksamma för alla dina kommentarer och påpekanden och frågor som rör Asperger, ty det berikar även vår horisont, ska du veta! Kyss

sudniF
2012-08-09 23:51
0

eeeeeeeek Förvånad

Neee menade ju alla ju, ni är ju människor = läskiga och kloka och skojjiga och sådär och jag är grå och dum och trist. Tungan ute

Passar inte in bland 2benta.

[Varulv]
2012-08-09 23:57
2

Men då är ju du och jag lika då på nåt sätt i alla fall, sudniF! Som varulv kan jag ju knappast betecknas som tvåbent ens. Och nästan inte som människa heller, för den delen…! Flört

sudniF
2012-08-09 23:58
0

Haha Tungan uteKyss

Tänkte inte på det ;)

[Varulv]
2012-08-10 00:05
0

#10 Och inte är du då grå och dum och trist, sudniF! Du är en mycket stor tillgång här på forumet, bara så du vet! Kyss

Zaphix
2012-08-10 07:54
0

#9: Jag vill inte ha min bror här.. ;)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

JohannaEkroth
2012-08-10 08:28
1

Jag blir också "grå, "dum" och trist" ihop med neurotypiska… Obestämd

Sedan när jag är med personer som varulv och Star68, de enda jag har träffat härifrån så blir jag som den personen jag eg är. För så slipper jag gå vilse i "de sociala språkets" regler. Förvånad

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Varulv]
2012-08-10 12:49
0

Faktiskt samma här, Höstlegenden. Och även med Zaphix, som jag även har träffat irl kändes det trevligt och naturligt att umgås. Flört

[Varulv]
2012-08-12 19:32
0

Dessa (positiva) erfarenheter borde ju ge oss incitament till att träffa än fler av vår sort… ObestämdFlört