Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 1364 ggr
HannaM
0

Nu är det bara två före

Dom som varit med här ett tag vet att jag har ADHD. Vad jag däremot inte vet om ni vet är att jag sedan drygt ett års tid stått i kö för att komplettera min utredning. Det finns nämligen misstanke om problematik inom autismspektrakt för att citera min läkare. Nu är det i alla fall, om allt går som det ska, snart dags.

Det känns… jag är ju rädd för att dom garvar åt mig och undrar vad jag gör där, precis som jag var rädd för sist. Fast jag vet ju att dom inte gör sånt. Men ändå.

JohannaEkroth
0

Åh gumman! Grattis! Du vet hur glad jag är nu, ellerhur, för din skull! KyssSkrattande

Härligt!

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

HannaM
0

Japp=) Du och Tassy=p Som petat på mig länge och tyckt att det är dags.

JohannaEkroth
0

Precis! *pet-pet*

Flört

[Varulv]
0

Grattis, HannaM! Glad Och inte kommer dom att skratta åt dig…! Flört

HannaM
0

Nej, inte av fel anledning i alla fall=) Men det är ju mest det att det är nervöst och det känns ju som vanligt som att jag tar upp tid som andra behöver och ja. Jag är jag helt enkelt.

JohannaEkroth
4

…Och Du ÄR VIKTIG och får Ta Plats i VÄRLDEN! Kyss

[Varulv]
0

Absolut! Du, HannaM: ta nu lite mera plats i världen…! Lova det! GladKyss

(Och du bör veta, att du intar en rättså stor bit av min värld - blott och bart beroende på din själva existens! Jag har saknat dina inlägg här en längre tid - hoppas att du kommer åter så småningom…! Kyss)

HannaM
0

Jag ska bara kliva upp ur den här nattsvarta gropen jag förvirrat mig in i så återkommer jag och mina inlägg.

JohannaEkroth
0

HannaM - Vi finns här med lykta och repstege om du vill dela av dig av din förvirring. Kyss

Hur som helst ska du veta att du finns i mina tankar! Kyss

HannaM
0

Jag tror det när jag ser det verkar vara rätt devis at leva efter när det kommer till vården.

Antingen har dom en utredningspsykolog som jobbar tre timmar i veckan eller så har andra gått föra mig i kön. Det var en månad sedan jag fick höra att det snart var dags för det var bara två före mig i kön och jag har fortfarande inte ens fått en kallelse.

sudniF
0

Hoppas bara att dom kanske har dålig framförhållning och att kallelsen kommer vilken dag som helst nu att det är på G för dig.

Sen vet jag ju att den psykolog jag hade vid utredningen inte bara gjorde utredningar utan jobbade med annat också så hennes tid var väl inte 100% ägnad till utredning.

[aspie]
0

Men GRATTIS Hanna Skrattande Som de andra skrev " Ta plats" du behövs och är omtyckt och har all rätt i världen att ta plats. Kram

tarotlasse
0

Jag tycker det låter konstigt det din läkare säger.

ADHD är ju ett funktionshinder som går under Autism spektrat liksom Aspberger så klassas det som funktionhinder inom Autism spektrat.

Läkaren måste menat att man misstänker ngn annan diagnos också.

Har man ADHD så har man ju inslag av ngt av dom andra diagnoserna också.

Därför vi med ADHD kan fungera så väldigt olika trots samma diagnos men beror på dels vilket annat Neuropsykiatriskt  funktionshinder  man har inslag av och  dels vilket hormon man har brist på.

Så man kan ha ADHD med inslag av Aspberger Touretts, Dyselexi eller ngt annat

Själv har jag ADHD/Dyselexi vilket är en väldigt vanlig kombination.

Lasse

HannaM
0

#13 Nej läkaren menar att jag ska utredas för Asperger. Min tidigare utredning var enbart inriktad på ADHD.

Jag gjorde en snabbsökning på nätet och hittade inget där om att ADHD går under autismspektrum? Det går ju inte under lss, bara ADHD alltså vilket autismspektrumstörningar gör så jag får inte ihop det.

tarotlasse
0

Jag läste till personlig Assistent i somras och då läste vi ockå LSS - Lagen och i vår lärobok om LSS. Står det att att ADHD ingår i autism spektrat liksom Aspbergers.

Men står även att ADHD går inom kategori 3 inom LSS lagen.

Jag har själv inte hört ngn med ADHD som gått under LSS kategori 1 utan att man med ADHD går under klass 3.

Var i flera av läro böcker där ADHD står med bland Autist spektrat.

Så jag får inte heller i hop det varför man då inte går under kategori 1 i LSS lagen.

Lasse

HannaM
0

Håhåjaja.. jag trodde jag hade lärt mig att vara skeptisk mot vad som sägs inom vården men helt uppenbarligen var jag naiv där för tre månader sedan. Fortfarande har ingen kallelse kommit…

[Pandette]
0

ADHD är ju ett neuropsykiatriskt funktionshinder, precis som Aspergers och autism.

Man har ofta fler än en diagnos, men man behöver inte det.

[Varulv]
0

Nej, ADHD sorterar inte under autismspektrat. Inte i nuläget, och inte heller efter maj 2013, då vi får en ny upplaga av DSM (som tydligen kommer att heta DSM 5).

Stackars dig, HannaM. Men jag tror i alla fall att du kommer att få din AS-diagnos så småningom.

HannaM
0

Tja jag nöjer mig nog med utredningen till att börja med=)

zatanica
0

Usch och fy för den sega vården där man tror att man blirtotalt bortglömd.

Enda som typ funkar är att ringa och tjata och tjata tills deras öron trillar av, gärna hitta en mejl med och bomba.

Alltid har de något att skylla på med, sommar med semestrar, julhelger, påsk, sportlov, sjuka barn, möten hit och dit…

[Tassy]
0

Blä vad sega de är, men skönt att det äntligen är på G! Glad

HannaM
0

Dom skyller inte på någonting just nu.. dom svarar inte när min samtalskontakt frågar…