Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: utanför-ämnet
Läst 2991 ggr
Pelle Långlös
0

Roliga namn på våra diagnoser

I veckan fick jag hem ett beslut som kommunen godkänt. I den står det att jag har aspberger och biopolär. 😃

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Varulv]
0

Stod det verkligen så…!? (Aspberger!?) (och bipolär, bara sådär…?)

Tja, det visar bara hur låg kunskapsnivån tycks vara - bland dem, som borde vara allramest initierade - beträffande de diagnoser som exempelvis du och jag dras med…

Men det visar på en sak till - lite mer oroväckande faktiskt - nämligen att toleransen för våra diagnoser inte tycks vara den allra bästa.

Pelle Långlös
0

Japp det stod så. Tragiskt. Trodde det var slarvfel först men det stod så på flera ställen så det kan inte vara slarvfel.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Varulv]
0

Du bör väl påpeka felet för dem!? Känns inte särskilt acceptabelt med så låg kunskapsnivå hos dem, som ska döma liv…

Pelle Långlös
0

Känner mig så petig om jag gör det. Har redan påpekat att jag fått diagnosen ADHD utbytt till Asperger som det stod i ett annat beslut från samma person.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Varulv]
0

Jomeniochförsigvisst, alla kan väl skriva fel ibland; det kanske inte var så oinitierat ändå, och alls inte illa ment, möjligen.

Zaphix
1

Kanske någon dyslektiker som skrivit papper? :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Varulv]
0

Ja så kan det mycket väl ha varit. - Eller en handläggare med lite humor bara… 😜

Pelle Långlös
0

Nä hon är inte dyslektiker. Tror hon inte riktigt vet hur Asperger stavas och biopolär så kan fingrarna varit snabbare än hjärnan när hon skrev.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Varulv]
0

Eller också är hon faktiskt arrogant - vill ironisera lite med dessa diagnoser vilka hon inte tror ett skvatt på…

(Det var just det jag menade med mitt förmenande av ett seende av någontingen oroväckande uti detta…)