Roliga namn på våra diagnoser
I veckan fick jag hem ett beslut som kommunen godkänt. I den står det att jag har aspberger och biopolär. 😃
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Stod det verkligen så…!? (Aspberger!?) (och bipolär, bara sådär…?)
Tja, det visar bara hur låg kunskapsnivån tycks vara - bland dem, som borde vara allramest initierade - beträffande de diagnoser som exempelvis du och jag dras med…
Men det visar på en sak till - lite mer oroväckande faktiskt - nämligen att toleransen för våra diagnoser inte tycks vara den allra bästa.
Japp det stod så. Tragiskt. Trodde det var slarvfel först men det stod så på flera ställen så det kan inte vara slarvfel.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Du bör väl påpeka felet för dem!? Känns inte särskilt acceptabelt med så låg kunskapsnivå hos dem, som ska döma liv…
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Jomeniochförsigvisst, alla kan väl skriva fel ibland; det kanske inte var så oinitierat ändå, och alls inte illa ment, möjligen.
Kanske någon dyslektiker som skrivit papper? :)
Ja så kan det mycket väl ha varit. - Eller en handläggare med lite humor bara… 😜
Nä hon är inte dyslektiker. Tror hon inte riktigt vet hur Asperger stavas och biopolär så kan fingrarna varit snabbare än hjärnan när hon skrev.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Eller också är hon faktiskt arrogant - vill ironisera lite med dessa diagnoser vilka hon inte tror ett skvatt på…
(Det var just det jag menade med mitt förmenande av ett seende av någontingen oroväckande uti detta…)