Läsa av människor
Jag kan inte förstå att människor kan "läsa av" andra människor. Visst kan jag se att någon ledsen om den gråter eller är glad om någon skrattar. men om jag tex sitter utan miner eller något så kan "folk" läsa av mina känslor. Hur kan någon det?
Det handlar om att man är olika känslig för folks "vibbar".
Jag är väldigt känslig för andras humör och märker direkt en förändring.
Tyvärr påverkas jag väldigt av det också.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Haha, ärligt talat så tordde jag inte att 'folk' kunde det…
Alltså sånnadär tankeläsar snubbar kan ju, det visste jag, men vanliga människor, kan dem verkligen det..? Om man inte rör en ända min, då kan dem väll inte läsa ens känslor… Hehe, lite förvirrad här. 
Fast hur dem bär sig åt fattar jag inte heller. 
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
#2 Man läser ju inte känslor, men hela kroppens hållning, och energin man utstrålar kan visa hur man mår/känner sig. Är inget mystiskt med det.
Det finns folk som är väldigt bra på att inte visa känslor, medans många har svårt att dölja det. Ansiktet säger faktiskt rätt lite om oss, det är hela kroppen som visar hur vi mår, vad vi vill och vilka vi är.
Hur vi beter oss visar ibland mer än vad vi tror.
Men jag beter mig ju precis som alltid. Tittar ner i golvet och pillar på något. Göra inga konstiga saker (?) så hur läser dom av detta?
Tex jag, är en bra pokerspelare. Kan dölja mina känslor, samtidigt som jag är väldigt receptiv på mina medspelares känslor. Exvis ser jag direkt, utifall min medspelare till höger eller vänster har fått triss eller mer. Det är något man kan träna upp tror jag. Ty jag var usel förut på att läsa känslor. Men numera är jag rättså bra på det faktiskt.

#4 Ja, det kan ju inte jag svara på eftersom jag inte var där.
Men det är inget konstigt. Vissa är bra på att läsa människor, andra inte.
Vi gör så mycket saker omedvetet, så när vi tror att vi inte visar något gör vi det oftast ändå. Det är inte många som kan luras helt.
#5 Ja, jag tror också detta är något man kan öva upp om man inte är bra från början. :)
#7 Ärligt talat så var mitt förra inlägg bara spel. På det vis, som jag beskrev mig själv där, ärer jag allraminst! Är nog en usel pokerspelare, om sanningen ska fram.
I själva verket är jag en riktigt, riktigt usel pokerspelare…!
(Men det finns de, som är riktigt, riktigt bra pokerspelare. Och jag tror tyvärr att sådana har ett rätt så stort inflytande över vårt samfund idag…)
#8 Okey, svårt för mig att veta.
Men det är så, att man kan träna upp sig.
Jodå, det tror jag visst! Men somliga har mer motivation; andra mindre, att träna upp sig därvidlag…
Alla kan bli psykopater - NT såväl som aspergare!

#10 Vad menar du med det? Psykopati är en personlighetsstörning, ingenting man bara "kan bli". Att kunna läsa av folk gör ingen till en psykopat.
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Förstår inte heller #10.
Menar du att om man tränar upp sig på att läsa folk, då är man en psykopat?

Vi människor, percis som Hera säger, utstrålar hela tiden våra tankar i vår kropp. Oftast är det med micro-rörelser som få uppfattar. Men som Varulv säger så kan man ju träna upp det. Så som många pokerspelare gör.
Om man tex tittar på en persons ögonrörelser så kan man se om den personen tänker på ett visuellt minne eller ett auditivt minne. Eller om den hittar på.
Sen kan man ju såklart lära sig att dölja många känslor, men microrörelser sker på automatik.
Jag har själv svårt för att känna av stämmningar eller läsa kroppspråk rent instinktivt, men jag övar.
Om ni är intresserade, läs då på lite om NLP, neuro-lingvistisk programmering.
Jag ska ju som Asperger inte kunna läsa andras känslor eller förstå kroppsspråk men jag har övat och läst och studerat hela mitt liv, i början av ren överlevnadsinstinkt nu i slutet fullt medvetet.
Jag kan nu klassas som cold reader men jag är inte så oärlig att jag skulle kalla mig medium och hitta på utifrån folks reaktioner och microuttryck.
Jag gör det inte mot mina vänner eller släktingar om det inte är jättenödvändigt.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Min man är en sån som kan "läsa av" andra människor. Han berättade att det var två barn (syskon) som såg så ledsna ut, var lite grå (som han uttryckte det) och att dom inte mådde bra. Men jag såg inte detta. Jag såg barn som lekte och var glada.
Samma sak med min mentalvårdare. Hon kan berätta att idag så kändes du mer öppen än förra gången osv.
#15 Precis så är min sambo också! Han ser och känner av minsta lilla stämning, ansiktsuttryck, blick, förändring.. Det är nästan läskigt. :S Själv fattar jag i princip inte att det är någonting som är fel förrän det verkligen MÄRKS att någonting är fel.
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Mmm verkligen. 
#14 Nu blev jag väldigt nyfiken här
, vad innebär det att vara cold reader?
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Jag har ingen aning, men följer med spänning denna tråd.
Det märkligaste läsa av människor jag har råkat ut för ät. (Det där lät mer negativt än jag menade)
I alla fall jag brukade chatta med en kvinna i USA på msn och hon märkte alltid när jag mådde dåligt och försökte att inte låtsas om det.
Jag tyckte att jag uttryckte mig som vanligt i ungefär samma takt. Ändå märkte hon det varje gång. Från andra sidan Atlanten.
Har aldrig begripit hur hon lyckades med det. Jag frågade faktiskt men hon var inte riktigt säker själv, bara att hon märkte det.
Åh det var ju intressant.
Cold reader
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Jag är bra på att läsa av folk. Var tvungen då min far hade massa bokstäver och var inte alltid så snäll.
har ganska bra nytta av det när man träffar någon. då vet man vad personen tycker om en och man "känner av" vad personen är intresserad av genom att se småförändringar på dem.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Jag anser mig mycket receptiv för "stämningar" - men är tyvärr usel på att tolka dem riktigt. Se där en kärna i min problematik! En problematik som är aspergarens.